06/02/2015

La professora Sílvia Albareda presenta el seu llibre sobre desenvolupament sostenible al món

La professora de la Facultat d’Educació de la UIC Barcelona Sílvia Albareda va presentar, el 14 d’abril passat, el llibre Reconciliar-se amb el planeta, que busca, segons va explicar l’autora: “reflexionar sobre la nostra relació personal amb el que ens envolta”. A l’acte, hi van assistir prop d’una trentena de persones.

Segons va explicar Albareda, “tots som consumidors i podem fer servir el nostre poder de decisió en el dia a dia per contribuir a la justícia social i a l’equilibri mediambiental”. El llibre, per tant, vol ajudar a reflexionar sobre “aquesta relació personal nostra amb el planeta”.

A l’acte de presentació, la professora Albareda va mantenir un diàleg molt amè amb el degà de la Facultat d’Educació, Enric Vidal. “En aquest llibre –va dir el professor Vidal–, Sílvia Albareda ha sabut condensar la complexitat d’aspectes socials, econòmics i mediambientals que configuren el nou paradigma del progrés que implica la sostenibilitat. I ho ha fet de manera molt didàctica”.

L’obra aborda el concepte de desenvolupament sostenible i per què s’ha de tenir un comportament sostenible. Dóna respostes a preguntes com: quines són les causes i les possibles solucions per a la crisi ambiental actual que afecta la salut, la seguretat alimentària i la pau?, per què la sostenibilitat ens afecta a tots i no és una bandera política?, com ho hem de fer perquè la sostenibilitat no sigui una etiqueta ben vista o alternativa, sinó un compromís per viure una solidaritat intergeneracional i internacional?, per què la situació de degradació mediambiental és un imperatiu per viure d’una manera diferent?, com es poden establir sinergies entre l’economia i l’ecologia?

Sílvia Albareda és llicenciada en Biologia per la Universitat d’Oviedo i en Teologia Moral i Espiritual per la Universitat de Navarra, on també es va doctorar en Teologia. A més, ha cursat el Màster en Arquitectura del Paisatge i el Postgrau en Educació Ambiental.