19/12/2016

La Tate: un cas d’èxit en la gestió de màrqueting relacional

Beatrice Burrows, directora de màrqueting relacional de la Tate, va impartir una masterclass als alumnes del Màster en Gestió Cultural de UIC Barcelona de la modalitat d’anglès i espanyol. El museu, amb quatre seus al Regne Unit, és reconegut perquè té les millors pràctiques en gestió digital i social media, i perquè allotja la col·lecció nacional d’art britànic i obres internacionals d’art modern i contemporani.

Beatrice Burrows i el seu equip de treball fan servir el màrqueting relacional per generar relacions de llarg termini amb els usuaris de la Tate des de l’àmbit digital: pàgines web, xarxes socials, e-mailing, vendes en línia, etc.

Les principals estratègies que va compartir amb els estudiants i el públic convidat van ser la necessitat de conèixer l’audiència: qui són, en què estan interessats i el per què es comprometen amb la institució. Això implica utilitzar diferents estratègies i mètriques per gestionar les dades de comportament dels usuaris. Un altre element estratègic que tenen en compte és que envien el missatge correcte en el moment indicat; per això cal tenir en compte no només el nombre de missatges, sinó també  el tipus d’informació, que varien segons el públic, el medi, els interessos que tenen i fins i tot la ubicació espacial. El límit en les variables el defineix l’organització, però les oportunitats són infinites. Finalment, Burrows va parlar de la importància d’acompanyar l’audiència en la seva experiència: procuren conèixer bé els passos del procés del servei que ofereixen, per tal de brindar una millor experiència als usuaris.

A la masterclass, que va tenir lloc el 12 de desembre a l’aula Jardí, hi van acudir unes noranta persones entre alumnes i professionals d’institucions com el CCCB, el MACBA, la Fundació Tàpies i l’Ateneu.

Al llarg del curs, els alumnes del Màster en Gestió Cultural de UIC Barcelona reben diverses classes magistrals amb convidats especials que comparteixen amb ells les seves experiències d’èxit en el sector cultural.