27/06/2014

La UIC, FHAG, Althaia, HGC i Quirón comparteixen recerca en una nova jornada LINK©

El Campus Sant Cugat de la UIC va acollir el 6 de març passat la tarda la jornada LINK© de recerca, orientada a donar a conèixer els projectes que es porten a terme a la UIC i als centres sanitaris universitaris i associats amb els quals la UIC manté concert.

Hi van ser representats, a més a més de la Facultat de Medicina i Ciències de la Salut i la Facultat d’Odontologia, la Fundació Hospital Asil de Granollers, la Xarxa Assistencial Althaia de Manresa, l’Hospital General de Catalunya i l’Hospital Quirón de Barcelona.

La jornada, coordinada per la Dra. Àngels Martos, vicedegana de recerca de la Facultat de Medicina i Ciències de la Salut, va ser inaugurada pel degà de la Facultat, el Dr. Albert Balaguer. Seguidament, es va donar el torn de paraula al Dr. Lluís Giner, degà de la Facultat d’Odontologia, el qual va remarcar la voluntat de la UIC per fer recerca des del primer dia. En aquest sentit, va recordar com des del segon any de l’existència de la UIC van començar els programes de doctorat “perquè les habilitats en recerca –la paciència, la constància i l’amor a la veritat– són molt importants per als alumnes”.

En total, hi van participar una trentena de ponents i es van impartir vint-i-cinc ponències de cinc minuts de durada, en les quals, seguint la filosofia de les jornades LINK©, es va exposar el més rellevant de cada projecte, de manera que els interessats en els projectes després poguessin, com si es tractés d’un link, “clicar” en els ponents per rebre’n més informació.

Entre les ponències, es van abordar projectes de recerca entorn del trastorn de la son, les cèl·lules mare, la gestió clínica i hospitalària, la pràctica assistencial o la innovació docent.

L’acte, amb una conferència final a càrrec del Dr. Josep Clotet, director del Departament de Ciències Bàsiques, va aconseguir els seus objectius, que segons el Dr. Balaguer, es tractava de “posar en comú experiències positives i negatives, perquè ens encanten els errors, per aprendre’n”.