28/10/2014

La XI Càtedra Ceràmica ASCER arrenca amb una doble visita a l'empresa Disset i al taller de Cumella

Els alumnes de la Càtedra Ceràmica ASCER de l'ESARQ-UIC van fer una visita el dimecres passat al taller del ceramista Toni Cumella i a les instal·lacions de Disset, empresa especialitzada en l'estudi i execució de façanes ventilades i paviments. La visita va coincidir amb el primer dia de la Càtedra, que aquest curs enceta l'onzena edició. La Càtedra Ceràmica ASCER de Barcelona està dirigida pel Dr. Vicenç Sarrablo, arquitecte i director de l'àrea tècnica de l'ESARQ-UIC, i pels arquitectes Dr. Jordi Roviras i Cristina García-Castelao.

Alumnes i professors de la Càtedra Ceràmica, al costat d’altres arquitectes convidats, van gaudir durant el primer dia de la Càtedra d’una visita a les instal·lacions de Disset, a Mataró.

L’equip de Disset, format per Fran Sánchez (arquitecte), Roser Febrer (biòloga) i Daniel Saurina (enginyer), van explicar als visitants quins són els últims projectes en què estan treballant: obres d’arquitectes de prestigi com Renzo Piano, Norman Foster, Amanda Levete, o Rafael de la Hoz.

Posteriorment, al showroom de Disset es van mostrar els sistemes i també les peces que utilitzen, entre les quals n’hi ha de produïdes pel ceramista Toni Cumella, el qual prèviament havia rebut la visita de la Càtedra al seu taller de Granollers.

Des que l’any 2004 es va iniciar la Càtedra Ceràmica a l’ESARQ-UIC, per les seves aules hi han passat més de 200 alumnes, els quals han pogut incorporar a la seva formació un major coneixement del producte ceràmic així com de les enormes possibilitats que la rajola ceràmica pot aportar al treball creatiu i conceptual d’aquests professionals.

Al llarg d'aquesta dècada, han estat moltes les propostes de desenvolupament de noves aplicacions de la ceràmica que els alumnes han presentat amb una visió innovadora. Tots aquests treballs es recullen a les memòries que s’editen cada curs amb el títol Materials ceràmics i que es poden consultar al web de la Xarxa de càtedres.