27/06/2014

Lacasa, Victoria i Medina analitzen la cadena de valor de les empreses de premsa impresa

El Dr. Iván Lacasa, degà de la Facultat de Ciències de la Comunicació, i els professors Dr. Pablo Medina i María Victoria van presentar la ponència "Els canvis en la cadena de valor de les empreses de premsa impresa: convergència, continguts i identitat" en el VII Congrés Internacional de Comunicació i Realitat que va tenir lloc a la Universitat Ramon Llull el 13 i el 14 de juny.

A la ponència, Lacasa, Victòria i Medina proposaven, des de la reflexió acadèmica, uns criteris directius nous que permetin a les empreses de prensa impresa augmentar el valor de marca. Els autors proposen com a eixos funamentals de la creació de valor de marca la qualitat en la producció de continguts i la gestió integral de la identitat de les empreses que es reflexi tant en el treball dels departaments editorials com en els continguts i productes periodístics. 

El VII Congrés Internacional de Comunicació i Realitat, organitzat per la Facultat de Comunicació de Blanquerna (Universitat Ramon Llull), tenia com a títol aquest any “Trencant la cadena de valor dels mitjans”. El Congrés va reunir experts internacionals de l’àmbit de la comunicació per analitzar la raó de ser dels mitjans en l’actual context de crisi, quin és el valor de la informació i de quines variables depèn. Així mateix, durant les jornades es van compartir tendències i canvis de paradigmes que estan emergint en l’entorn del sector de la comunicació en general.