27/06/2014

«L'advocat ha de conèixer les noves tecnologies i el dret, si no, queda obsolet»

Quina importància tenen les xarxes socials per a la professió jurídica? El 7 de maig passat, els alumnes de Dret van poder respondre a aquesta pregunta en la conferència que van donar Paula Fernández-Ochoa i Eva Bruch, de More Than Law, una consultoria de màrqueting directe, sobre l'oportunitat i necessitat de la xarxa 2.0 en el món jurídic.

Amb el títol “L’ús de les xarxes socials per a advocats. Oportunitat i necessitat”, Fernández-Ochoa va fer un repàs de la situació actual de les xarxes socials, segons una enquesta recent, i de la importància –en la seva opinió– que té fer-les servir. “És una gran oportunitat –afirmava– ja que gràcies a aquestes es pot competir amb despatxos grans, posar-se al mateix nivell. És molt beneficiós i, a més, és gratuït”.

Aquesta consultora jurídica va parlar de la visibilitat que aporten les xarxes socials, amb les quals, entre altres efectes, es poden arribar a aconseguir clients nous. “L’advocat –deia Fernández-Ochoa– ha de conèixer les noves tecnologies i no quedar-se només en l’específic de la seva professió, perquè llavors, es queda obsolet”.

No obstant això, la conferenciant va posar èmfasi en la necessitat de “no ser-hi simplement per ser-hi, sinó que és important tenir una estratègia que marqui la diferència”. En aquest sentit, va posat l’exemple d’una notícia recent en què es veia que els deu advocats espanyols de més influència a les xarxes socials no són precisament de bufets grans, sinó més aviat el contrari”.

Finalment, Fernández-Ochoa i Bruch van donar uns quants consells sobre quin tipus de xarxes són les més útils per a la professió i com s’han de fer servir.