- Més vistos
- Darrera visualització
Les TIC, a debat a la Facultat d’Humanitats
Els dies 6 i 7 de febrer la Facultat d’Humanitats de la UIC va organitzar la tercera edició de les Jornades sobre l’Ensenyament de les Humanitats al Batxillerat. Aquest any, la trobada va girar entorn de l’ús dels recursos digitals a les aules d’humanitats.
Les jornades d’aquesta tercera edició van iniciar-se amb la taula rodona “L’ús de les TIC; llums i ombres”. En aquesta, Xavier Patiño, de la Fundació Tr@ms i professor de l’escola Jaume Viladoms; Martí Curiel, de l’escola Xaloc, i Xavier Ibáñez, de l’escola Sant Gregori, van debatre sobre les noves tecnologies en l’educació. Moderava la taula el professor Evarist González, de l’IES Torre del Palau, de Terrassa.
Patiño va animar a no tenir por de les TIC. “Tot i que els mitjans de comunicació publiquin reportatges impactants sobre el perill d’aquestes –va afirmar–, si se’ls dóna un bon ús, són molt beneficioses per a la docència”.
Al llarg de les Jornades els assistents van poder participar en diferents tallers. Divendres, un de dirigit per Joan Fontdeglòria, de l’Institut Príncep de Girona de Barcelona, sobre l’escriptura a través de les TIC, i un altre d’impartit per la professora Margalida Capellà, de l’Institut de Premià de Mar. D’altra banda, els tallers de dissabte van ser dirigits per la professora de l’escola Sant Gregori, Usoa Sol, i per Cristina Sanjust, professora de la Facultat d’Humanitats de la UIC. També hi va haver temps perquè els assistents poguessin compartir experiències que han tingut a l’aula amb les TIC.
Durant les jornades, Teresa Vallès, degana de la Facultat d’Humanitats de la UIC, va presentar als professors l’app “Cultural Job Game” que ha llançat recentment la Facultat. Aquesta aplicació vol ser una eina per a l’orientació acadèmica d’alumnes del batxillerat humanístic.
Les jornades van ser clausurades pel Dr. Josep Monserrat, degà de la Facultat de Filosofia de la Universitat de Barcelona. La seva intervenció va plantejar la pregunta sobre si és possible el batxillerat sense les humanitats.