19/04/2022

L’Institute for Multilingualism celebra la 7a edició de l’Spring Research Seminar

La jornada tenia com a objectiu principal intercanviar interessos de recerca relacionats amb la lingüística aplicada i l’educació multilingüe amb professorat d’altres universitats d’àmbit nacional i internacional

El divendres 1 d’abril, UIC Barcelona va acollir la 7a edició de l’Spring Research Seminar, un seminari anual de recerca organitzat per l’Institute for Multilingualism del Departament de Lingüística Aplicada.

L’edició d’enguany, titulada “Rising up to New Challenges in Multilingual Education”, es va dur a terme de manera híbrida amb 98 participants registrats de Catalunya, d’altres comunitats autònomes i d’arreu del món (incloent-hi Itàlia, l’Iran, Turquia, la Xina i Holanda), els quals van poder assistir a les dues sessions plenàries principals a càrrec de la Dra. Emma Dafouz, de la Universitat Complutense de Madrid, i la Dra. Imma Miralpeix de la Universitat de Barcelona. A més a més, ha sigut la primera edició amb una sessió de pòsters, també presentats en tots dos formats (presencial i en línia), que va tenir molt d’èxit.

Els ponents convidats van compartir la seva recerca en el camp del multilingüisme i l’adquisició de segones llengües i, més concretament, sobre el desenvolupament de l’alfabetització específica de disciplines curriculars a l’educació superior, dins de l’enfocament de la Integració de Continguts i Llengua en l’Educació Superior (ICLES), i el paper de l’input audiovisual en l’adquisició de vocabulari d’anglès a les aules.

En la jornada, que va començar a les 9 h del matí i va finalitzar a les 17 h de la tarda, també hi van intervenir experts d’universitats catalanes, espanyoles i internacionals que, mitjançant presentacions orals i pòsters, van tractar temes d’actualitat com les creences i percepcions del professorat i de l’alumnat sobre l’anglès com a llengua internacional en contextos d’ICLES, la internacionalització del currículum i les necessitats de formació del professorat d’educació superior en contextos d’ICLES.

Així mateix, un tema de debat també va ser el desenvolupament de la competència comunicativa en anglès en aquests contextos, la complexitat de la tasca i els guanys dels estudiants en la producció escrita en anglès, els avantatges i desavantatges del bilingüisme, els efectes translingüístics en parlants bilingües, així com les actituds i la motivació lingüística del professorat del País Basc i de la regió italiana de Friül amb relació a les pràctiques educatives multilingües.

Objectius de Desenvolupament Sostenible (ODS)