- Més vistos
- Darrera visualització
Nou investigadors de UIC Barcelona publiquen un article de primer quartil sobre els ODS
Sílvia Albareda lidera una recerca interdepartamental centrada en la integració dels Objectius de Desenvolupament Sostenible (ODS) a la universitat espanyola
Sílvia Albareda Tiana, professora i investigadora de la Facultat de Ciències de l’Educació i directora de l’Oficina de Sostenibilitat de UIC Barcelona, ha liderat un projecte interdepartamental els resultats del qual s’han plasmat en l’estudi titulat Enhancing curricular integration of the SDGs: fostering active methodologies through cross-departmental collaboration in a Spanish university, que ha estat publicat en l’International Journal in Sustainability in High Education, una revista de primer quartil.
L’estudi pretenia avaluar l’eficàcia de les metodologies d’ensenyament actiu, concretament l’aprenentatge orientat a problemes i el mètode del cas, per desenvolupar competències en matèria de sostenibilitat. La recerca també volia analitzar els avantatges i els desafiaments per als docents a l’hora d’implementar els Objectius de Desenvolupament Sostenible (ODS) en vuit titulacions de grau i un postgrau de UIC Barcelona, en el marc d’aquesta col·laboració interdepartamental.
Gràcies a aquesta recerca “hem comprovat que les competències en sostenibilitat i els ODS es poden treballar i desenvolupar a través de metodologies docents actives en qualsevol disciplina i nivell educatiu i són, per tant, una oportunitat de fer una educació transformativa”, comenta Albareda. La recerca s’ha desenvolupat durant dos cursos acadèmics gràcies a la Beca Fundació Puig en Innovació Docent.
Els investigadors que han participat en l’estudi han estat Gabriel Fernández-Borsot i Josep M. Guardiola, de la Facultat de Medicina i Ciències de la Salut; Elisa Regadera, de la Facultat de Ciències de la Comunicació; Marta Mas-Matxuca i Alba Manresa, de la Facultat de Ciències Econòmiques i Socials; Mónica Fernández-Morilla, Mariona Graell, Andreu Gutiérrez-Sierra i M. Teresa Fuertes-Camacho, de la Facultat de Ciències de l’Educació, juntament amb Jasmina Berbegal-Mirabent, del Departament de Gestió de la Universitat Politècnica de Catalunya.