17/02/2017

Núria Chinchilla inaugura la segona edició dels Esmorzars Càtedra

Núria Chinchilla, professora ordinària del Departament de Direcció de Persones en les Organitzacions i directora del Centre Internacional Treball i Família de l’IESE Business School, va inaugurar el 13 de febrer passat la segona edició dels Esmorzars Càtedra que organitza la Càtedra Direcció per Missions i Govern Corporatiu de UIC Barcelona.

El tema que es va tractar va ser “La missió personal”. Chinchilla va destacar l’autoconeixement com a peça clau per identificar la missió que tenim a la vida i prioritzar els rols que volem dur a terme en qualsevol dels àmbits personals.

“En la mesura que coneguem les nostres competències i la nostra potencialitat descobrirem per què som aquí”, va afirmar la professora de l’IESE Business School. La ponent va recordar que l’autoconeixement també passa per comprendre els motius, conscients i inconscients, que ens porten a prendre les nostres decisions en diferents àrees: a la feina, a la família o a la societat.

En aquest sentit, també va destacar els principals motius que impulsen a l’acció i que determinen les nostres decisions. Els extrínsecs: els que venen de l’entorn (els diners, la fama, etc.). Els intrínsecs: l’aprenentatge, el repte o el plaer que s’obté de la mateixa acció. I els transcendents: el seu origen també és a l’interior de la persona, però el seu destinatari es troba fora i les accions hi repercuteixen positivament.

Chinchilla va recalcar que els valors són objectius i ens fan créixer com a persona, societat o com a empresa. “Una altra cosa és com valoro jo aquests valors”, va afirmar. En aquesta línia, Chinchilla va parlar de la diferència entre motivació, la força que et porta a actuar, i el motiu, la causa de la motivació. “Els motius són els valors. Són la realitat de la vida, el que et fa viure i decidir”, va explicar.

Segons Chinchilla, qualsevol missió ha de tenir tres característiques: ha de ser eficaç: “tenir en compte el meu potencial, la meva capacitat i els recursos que tinc per dur-la a terme, és a dir que ha de ser factible”. Ha de ser eficient, per tant, “que els aprenentatges i les habilitats que desenvolupi siguin les adequades”, i consistent, “la missió ha de tenir repercussions en els altres”.

Al final de l’exposició de Núria Chinchilla, es va obrir un torn de preguntes en el qual els participants van poder compartir les seves experiències.

L’objectiu dels esmorzars és posar en contacte el món acadèmic amb el món empresarial per generar debats sobre temes relacionats amb l’humanisme empresarial. Els esmorzars s’inicien amb una breu exposició del tema a debatre per part d’un conferenciant expert en la matèria i, posteriorment, s’obre el debat, en el qual els participants poden exposar les seves pròpies experiències.