17/03/2016

Núria Hernández presenta la seva recerca a Sant Sebastià en un simposi internacional sobre multilingüisme

La professora de la Facultat d’Educació Núria Hernández va participar, els dies 3 i 4 de març, en el Donostia Young Researchers International Symposium on Multilingualism (DISM16), un simposi internacional sobre multilingüisme organitzat per la Universitat del País Basc i el grup de recerca DREAM (Donostia Research Group on Education and Multilingualism).

El simposi es va organitzar dins les activitats que duu a terme la International Association of Multilingualism, IAM –que presideix la catedràtica Jasone Cenoz, directora de tesi de la professora Hernández–, juntament amb l’associació AILA Research Network on Multilingualism. La trobada va agrupar investigadors novells i veus autoritzades en la matèria, com Jean Marc DeWaele, Pilar Safont o Danuta Gabrys-Barker.

Núria Hernández hi va presentar el seu treball “Multilingual student teachers’ perceptions towards their L3: Identity, beliefs, and attitudes”, que és la primera fase de la recerca que duu a terme per a la seva tesi doctoral.

Com explica la professora d’Educació, en el treball investiga l’origen i l’impacte de les percepcions i les creences sobre l’ús, l’ensenyament i l’aprenentatge de llengües dels mestres plurilingües d’anglès en formació, i com aquestes creences poden influir en el desenvolupament de la seva identitat docent. “Sovint, les decisions pedagògiques que prenen aquests docents no s’adiuen amb la formació que reben durant els estudis universitaris”, conclou Hernández.