23/09/2014

Pablo Medina publica dos nous llibres per a publicitaris

El professor Pablo Medina publica els llibres «Dirección empresarial para publicitarios» i «De director de cuentas a director de agencia. 50 casos prácticos sobre agencias de publicidad», escrits en col·laboració amb Ignasi Ferrer Lorenzo, conseller adjunt a la presidència de l'agència Shackleton.

Dirección empresarial para publicitarios és un llibre pensat per ajudar els professionals de la comunicació comercial a convertir-se en empresaris de la publicitat i de les relacions públiques. S’hi analitzen l’estructura i gestió econòmica de les agències, els sistemes de retribució, les relacions de l’agència amb els stakeholders externs, les estratègies de creixement organitzacional i la gestió d’equips. Aquest llibre neix tenint en compte el context actual, en què la creixent pressió financera, l’expansió de les agències multinacionals i la implantació de nous models de gestió organitzacional fan necessari que els professionals de la publicitat i les relacions públiques desenvolupin noves habilitats directives com la creativitat i l’estratègia.

De director de cuentas a director de agencia. 50 casos prácticos sobre agencias de publicidad és la continuació pràctica del llibre anterior. Una guia que permet al lector submergir-se en el funcionament de les agències de publicitat, mitjançant cinquanta casos pràctics en els quals s’utilitzen els diferents conceptes econòmics i de gestió que determinen la salut econòmica d’una agència (compte d’explotació, pressupostos, sistemes de remuneració, negociació de contractes, compravenda de participacions accionarials, etc.). Cada cas està acompanyat d’una guia que en proposa la resolució.

Sobre els autors

Pablo Medina, professor de la Facultat de Ciències de la Comunicació de la UIC, és doctor en Comunicació per la Universitat de Navarra i ha publicat onze llibres sobre comunicació institucional a banda de nombrosos articles científics.

Ignasi Ferrer és conseller adjunt a la presidència de Shackleton, va ser director financer de BBDO Espanya durant més de vint anys i és també professor en diferents universitats.