28/10/2014

Pedro Navarrete: «Cal adaptar l'estratègia empresarial a cada moment específic»

Pedro Navarrete, antic senior vice president de Sony Europe, va impartir una conferència sobre l'estratègia empresarial, el 22 de setembre passat, als alumnes de l'últim curs d'ADE.

El convidat va començar reflexionant sobre el moment actual, en què “els mercats i els consumidors canvien constantment i de forma ràpida”. Això és fruit dels canvis en l’entorn, en els competidors, en els proveïdors i en els avenços tecnològics.

Davant d’això, “les empreses tenen una necessitat de canvi constant si volen sobreviure”, va assegurar Navarrete. És per això que, en definir una estratègia –que és el camí que ens ha de portar de A a B–, “aquesta anirà canviant amb el pas del temps, perquè tot el que gira al seu voltant també canvia i s’ha d'adaptar a cada moment específic”.

També va deixar clar que l’estratègia en una empresa “és essencial”, ja no només perquè hi hagi ordre a l’hora de fer les coses, sinó per saber en tot moment “què cal fer per arribar als nostres objectius”.

I va afegir que, a l’hora de planejar estratègies, és bo no tenir-ne més de tres, perquè “hem de ser capaços de controlar-les totes”.

En el món empresarial, a banda de l’estratègia, és molt important la innovació, “que és essencial per fer-se un forat al mercat”, va dir el convidat.

Aquesta sessió s’emmarca en l’assignatura Economia i Empresa, que imparteixen els professors Carlos Rey i Marta Mas i que forma part de la Càtedra de Direcció per Missions i Govern Corporatiu.