- Més vistos
- Darrera visualització
Pedro Sigaud Sellos, nou degà de la Facultat de Ciències de la Comunicació de UIC Barcelona
Doctor en Comunicació per la Universitat de Navarra, Sigaud relleva en el càrrec Pere Buhigas, que continuarà a la Junta de Centre com a vicedegà, juntament amb Montserrat Vidal-Mestre i Raquel Iriso i Laura Domènech, directora d’estudis i gestora de centre, respectivament
En la seva carrera professional, Pedro Sigaud ha combinat diverses experiències internacionals en els àmbits de la gestió d’universitats, la docència i la recerca, centrada especialment en les tecnologies digitals i els mitjans de comunicació. La seva recerca actual tracta el lideratge i l’emprenedoria en les indústries creatives, amb èmfasi als Emirats Àrabs Units i altres països del golf Pèrsic.
Pedro Sigaud Sellos ha treballat com a vicedegà i com a director del màster en Lideratge i Innovació en Mitjans de Comunicació a la Mohammed Bin Rashid School for Communication (la facultat de comunicació de referència a la regió del Golf, fundada en conveni amb la Annenberg School for Communication i la School of Cinematic Arts, totes dues a la USC a Los Angeles), de la Universitat Americana de Dubai. A més a més, és membre de l’equip consultor de la Harvard Business Publishing Education Research i del Dubai Future Council on Media, ha dissenyat diferents programes de postgrau en diferents països, i ha col·laborat en diferents projectes de docència per a universitats estrangeres.
En assumir aquest càrrec, el nou degà es planteja com a repte l’expansió de la Facultat de Ciències de la Comunicació: “Un dels principals objectius estratègics és la consolidació de la Facultat des d’un punt de vista de la recerca, però també en transferència a la indústria, al món professional”, apunta.
Per això, continua explicant, “és necessària una comprensió profunda de les noves tecnologies i de l’aplicació que tenen en el món dels mitjans de comunicació, especialment de la intel·ligència artificial. Els nostres estudiants han de tenir un perfil que els permeti treballar en qualsevol mitjà tradicional, però també cal fomentar que tinguin capacitat emprenedora perquè en el futur puguin plantejar solucions innovadores als reptes que es presenten en l’àmbit de la comunicació.”
En aquesta línia, Sigaud Sellos aposta per la internacionalització i l’ampliació de l’oferta d’estudis. “Un altre objectiu seria establir més convenis estratègics amb entitats i universitats estrangeres i ampliar la nostra oferta de programes de màsters i postgraus”, explica.
El degà parla de la importància de la tasca de formar els professionals del futur. “Tenim un paper de molta responsabilitat per formar molt bé els nostres alumnes, perquè tinguin un impacte positiu en la societat", asegura. "La comunicació i els mitjans són grans formadors d’opinions, tendències i comportaments. Les nostres idees i actituds, al contrari del que creiem, no s’originen en nosaltres mateixos sinó que es basen majoritàriament en models que veiem i escoltem, i amb molta freqüència, més del que ens podem imaginar, aquests models provenen dels mitjans. No és per casualitat que se sol dir que la premsa i els mitjans són ‘el quart poder’”.
Entre altres coses, el nou degà destaca les instal·lacions de la Facultat acabades d’estrenar i “de primera qualitat”, i comenta que “el Transmèdia Lab, per exemple, està pensat perquè els estudiants puguin innovar i experimentar amb la producció de nous productes i formats multimèdia.”