19/01/2021

Quan les Humanitats ajuden a treballar amb el futur de la humanitat

L’alumni David Clarós, que va estudiar el doble Grau en Educació i Humanitats, treballa com a professor en una escola del Regne Unit

El cerdanyolenc David Clarós, que sempre havia volgut ser professor, actualment exerceix com a tal al Radley College d’Oxford. És auxiliar de conversa d’espanyol en un prestigiós internat en el qual prepara els alumnes de Sixth Form –l’equivalent al primer i segon de Batxillerat a Espanya– per als A Levels, els exàmens oficials d’accés a la universitat. Fins aquí, aquesta podria ser la trajectòria de qualsevol estudiant universitari que ha aconseguit fer de la seva vocació la seva feina. La història de David Clarós, però, inclou un capítol decisiu per al relat: a més a més de formar-se en Educació, també ho va fer en Humanitats, gràcies al doble grau que ofereix UIC Barcelona.

“El fet d’haver estudiat Humanitats va cridar l’atenció de la meva cap actual, ja que el model d’ensenyament d’una llengua estrangera al Regne Unit prioritza els coneixements del professor davant els llibres acadèmics”, explica Clarós, conscient que la base de coneixement sobre temes actuals i històrics sobre Espanya que va adquirir en el seu pas per la Facultat d’Humanitats va ser un factor clau a l’hora d’aconseguir el lloc de treball. De fet, l’alumni va més enllà i creu que cursar conjuntament Educació i Humanitats ajuda a obrir la ment: “Qualsevol educador treballa amb el futur de la humanitat i són precisament les humanitats la suma d’elements que ajuden a entendre el món”.

La vida en un internat anglès

El dia a dia del jove cerdanyolenc al Radley College és molt variat. Durant el matí fa classe fins al migdia i, després de dinar,continua amb les classes o supervisa les activitats esportives. L’escola disposa d’unes instal·lacions esportives de primer nivell i, com que també és un internat, hi ha activitats durant tot el dia. A les seves classes, Clarós ha detectat que el seu bagatge humanístic és de molta utilitat per als estudiants, que sovint li demanen ajuda per als seus projectes i treballs. “El fet de voler conèixer més i anar sempre més enllà que vaig aprendre durant el Grau m’ha permès oferir la millor solució per a cada alumne”, assegura.

radley-college

Amb la pandèmia, l’alumni no ha pogut gaudir al màxim de l’art ni la cultura que hi ha al comtat d’Oxfordshire, però sí que ha pogut visitar l’Ashmolean Museum de la Universitat d’Oxford i el Christ Church College, famós per haver inspirat l’escriptora J.K. Rowling en la saga de Harry Potter. Paral·lelament, s’ha seguit formant amb diferents cursos en línia i, tot i que actualment està centrat en la feina com a professor, té la intenció de poder cursar algun dia un màster relacionat amb la història de l’art, també a l’estranger.

La formació en Humanitats, clau per entendre el món actual

Quan mira enrere, David Clarós té clar que el pas per la Universitat ha canviat la seva manera d’entendre tot allò que l’envolta: “El David d’abans de cursar el Grau mai s’havia interessat per conèixer res més enllà del que li havien explicat a casa o a l’escola, mentre que el David que va sortir de UIC Barcelona contempla el món des de diferents punts de vista, sense quedar-se amb un de sol”. Per a Clarós, “el món està format per persones amb idees molt diferents però que persegueixen un sol objectiu: la felicitat”.

L’alumni, a més a més, considera clau la formació humanística en l’actual paradigma mundial: “Actualment vivim amb certa rancúnia sobre el passat i no ens adonem que la solució rau a analitzar tot allò que la humanitat ha aconseguit i mirar cap al futur amb esperança”.