27/06/2014

Racionero presenta els resultats d'un projecte europeu que analitza les estratègies educatives inclusives

La Dra. Sandra Racionero, professora de la Facultat d'Educació, va presentar els resultats del projecte de recerca INCLUD-ED a l'European Conference on Inclusive Education and Educational Psychology, celebrada a la Universitat de Porto, a Portugal, l'11 d'octubre passat i organitzada per la Network of European Psychologist in the Educational System (NEPES).

En la seva
ponència, la Dra. Racionero va presentar els resultats del projecte de recerca
INCLUD-ED del 6è Programa Marc de Recerca de la Unió Europea.  L’estudi analitza, per una banda, les
estratègies educatives que contribueixen a superar les desigualtats i que
fomenten la cohesió social;  i per altra,
les estratègies que generen exclusió social i se centren especialment en els
grups vulnerables i marginats.

El projecte
investiga les interaccions entre els sistemes educatius, els agents i les polítiques,
fins al nivell d’educació obligatòria (infantil, primària, secundària, i els
programes de formació professional i d'educació especial). En l’estudi
s’analitzen qüestions com la influència de la inclusió/exclusió educativa en
les diverses àrees de la societat com ara l’ocupació, l’habitatge, la salut i
la participació política; o quines intervencions mixtes entre l’educació i
altres àrees de la política social contribueixen a superar l’exclusió i a
fomentar la cohesió social a Europa.

L’endemà de la
jornada, el dia 12 d’octubre, va tenir lloc una reunió amb representants dels
psicòlegs escolars dels diferents Estats membre de la Unió Europea. La Dra.
Racionero va participar en la reunió per assessorar la base científica d’un nou
document que pretén orientar el rol dels psicòlegs escolars europeus des d’un
punt de vista inclusiu. El document inclourà un apartat sobre la importància de
basar les intervencions dels psicòlegs escolars en les evidències científiques.