28/05/2021

Representants de UIC Barcelona assisteixen a la presentació de la Carta d’Universitats i Cultura de la Xarxa Vives

Es tracta d’un projecte que respon a la voluntat dels òrgans de govern i de treball de la Xarxa Vives per dotar les universitats d’un model de referència per a la gestió de la cultura

El 20 de maig, una part de l’equip del Servei d’Estudiants van participar de forma telemàtica a la Jornada Fòrum Vives sobre la dimensió cultural de la universitat organitzada a la Universitat Jaume I.

La sessió es va celebrar amb l’objectiu de reflexionar al voltant de la proposta de la Carta d’Universitats i Cultura que durant els darrers mesos s’ha treballat col·laborativament des dels vicerectorats i els serveis de cultura i extensió universitària de les universitats membres de la Xarxa Vives.

La Carta d’Universitats i Cultura és un projecte compartit que respon a la voluntat dels òrgans de govern i de treball de la Xarxa per dotar les universitats d’un model de referència per a la gestió de la cultura. Així mateix, aquest document marc s’estructura en sis àmbits d’actuació: educació i formació cultural, recerca i divulgació del coneixement, creació i programació cultural, conservació i divulgació del patrimoni material i immaterial, ecosistema cultural local, i dimensió digital de la cultura.

La Carta representa, per tant, un document de treball que facilita la coordinació de tots els agents que intervenen en el fet cultural, alhora que estableix recomanacions per tal que la cultura circuli en tots els àmbits de la universitat, i arribi a la docència i a la recerca.

Durant la sessió, tots els assistents van tenir l'oportunitat d’analitzar la implementació de les estratègies i les mesures previstes a la Carta, amb l’objectiu últim de fer visible i enfortir la dimensió cultural de les universitats i facilitar la col·laboració entre les institucions que conformen la Xarxa Vives.

Així mateix, amb la Carta d’Universitats i Cultura es pretén aconseguir la culminació de la voluntat de tenir un model comú que marqui l’horitzó cap on les universitats han de caminar, cadascuna des de la posició en la qual es troba.