01/04/2022

Ricardo María Jiménez conclou en un estudi que el coneixement d’altres llengües millora el lèxic en espanyol dels estudiants

El professor, que imparteix classes a les facultats de Dret i Humanitats de UIC Barcelona, ha publicat recentment un article de recerca sobre el llenguatge amb dels professors Miguel Ángel Marcos Calvo i Cristina V. Herranz-Llácer, de la Universitat Rey Juan Carlos

L’estudi “El coneixement d’altres llengües en el lèxic disponible espanyol en estudiants de secundària i batxillerat”, publicat a la revista Tejuelo, fa una valoració sobre si el coneixement d’altres llengües diferents de l’anglès i el català influeix en l’augment del lèxic disponible en castellà. Amb l’objectiu de comparar el lèxic disponible dels estudiants de primer d’ESO i primer de batxillerat de set centres educatius de Madrid i Barcelona, els investigadors han desenvolupat una recerca qualitativa i han creat una enquesta associativa.

Com a conclusió principal de l’estudi, Jiménez, Marcos i Herranz-Llácer han destacat que el coneixement d’altres llengües intervé positivament en la millora del lèxic castellà, ja que els alumnes amb coneixements variats en idiomes van presentar un nombre més alt de vocables en espanyol. Així doncs, l’article mostra que el coneixement d’altres idiomes no només afavoreix l’aprenentatge dels estudiants, sinó que també els ajuda a ser més fluids en l’ús de la llengua materna, i demostra que el foment de l’ensenyament de les llengües i els entorns bilingües i plurilingües afavoreixen l’adquisició de la primera llengua.

 

Objectius de Desenvolupament Sostenible (ODS)