01/02/2016

Salvador Vidal publica un article a la revista especialitzada en educació ‘Harvard Deusto: Learning & Pedagogics’

El vicedegà de la Facultat d’Educació de UIC Barcelona, ​​Salvador Vidal, recentment ha publicat l’article “El día del Número, aprender matemáticas jugando”. El va escriure per a la revista especialitzada en educació Harvard Deusto: Learning & Pedagogics.

Salvador Vidal, que ensenya Didàctica de les Matemàtiques a la Facultat d’Educació, defensa en el seu article la idea que “l’aprenentatge per competències ha d’aportar un grau d’autonomia personal en el món globalitzat on les persones es necessiten les unes a les altres”.

En l’article narra l’experiència viscuda al col·legi en el qual treballava, amb motiu del dia del Número. Van decidir preparar una jornada lúdica, però sempre amb la finalitat d’aprendre. El 83 % dels professors van dir que era una manera molt motivadora d’ensenyar, y al 91 % dels alumnes els va agradar aprendre matemàtiques d’una altra manera.

Fruit d’aquesta celebració, Vidal explica que hi ha hagut “diferents publicacions sobre aquesta idea que s’ha expandit per diferents centres del país i Hispanoamèrica”.

La revista Harvard Deusto: Learning & Pedagogics busca un nou concepte dins de les revistes d’educació. Aporta una selecció dels millors articles i idees que sorgeixen en el marc dels centres educatius del món més prestigiosos, i incorpora la visió d’experts internacionals al costat de la participació de les entitats i professionals de l’àmbit educatiu de parla hispana.