- Més vistos
- Darrera visualització
Tres dies d’immersió en innovació docent amb l’experta internacional Gigi Johnson
L’experta en innovació docent ha impartit durant tres dies tallers intensius a grups reduïts de professors de UIC Barcelona sobre noves metodologies docents: innovació, intel·ligència artificial i creativitat, a més a més d’una conferència a tota la comunitat universitària
La formadora Gigi Johnson, pionera en innovació docent i en l’ús de les noves tecnologies a les aules, ha participat durant tres dies a les jornades Co-Creating Futures de UIC Barcelona. Les jornades han estat impulsades per l’Aula de Qualitat i Innovació Docent de UIC Barcelona —amb Isabel Villanueva com a directora— amb la col·laboració de la Fundació Puig, que aporta recursos per a beques i ajuts destinats a la innovació docent.
Durant la conferència, Johnson ha assenyalat que “depèn dels estudiants fer del seu telèfon mòbil un superpoder”. Aquesta experta ha apostat per l’ús dels mòbils a les aules i els ha convertit en “dispositius de creació”.
Lluny de demonitzar la utilització d’aquests dispositius, Johnson creu que “hi ha un munt de noves aplicacions i oportunitats que poden ser útils en la docència”. En aquest sentit, ha insistit que de vegades el professorat no diu “deixa’m ajudar-te a utilitzar millor el teu telèfon perquè ells tampoc saben com fer-ho”.
Johnson també ha defensat l’ús de la tecnologia a l’aula perquè els graduats “han de sortir de la universitat amb coneixements tecnològics. Les empreses esperen que els arribin amb coneixements tecnològics. Per tant, si pensem que els estudiants no seran capaços d’utilitzar les tecnologies a la feina i en fem cas omís és realment un perjudici per a ells”. En aquesta línia, ha insistit que no es poden incorporar al mercat laboral “amb un dèficit tecnològic”.
Durant tres dies, Johnson ha impartit tallers intensius a grups reduïts de professors de UIC Barcelona sobre noves metodologies docents: innovació, intel·ligència artificial i creativitat.
L’Aula de Qualitat i Innovació Docent va néixer amb l’objectiu de donar resposta a l’interès del professorat per implementar iniciatives i projectes d’innovació a l’aula, i impulsar la millora contínua dels processos de docència de tot el professorat de UIC Barcelona. Per això, a l’aula es generen dinàmiques que afavoreixen la innovació docent o que fomenten la inquietud per la recerca en innovació docent.