12/04/2023

UIC Barcelona celebra la segona edició de l’E-Day amb la visita dels fundadors de Nude Project, Simplr i IncUIC

En l’esdeveniment, hi van participar emprenedors d’èxit com Bruno Casanova, fundador de Nude Project; Àngel Bou, fundador de Simplr, o Borja Millán, cofundador d’IncUIC, i es van lliurar els premis finals als estudiants guanyadors d’aquesta segona edició

El 29 de març passat es va celebrar una nova edició de l’Entrepreneurship Day (E-Day), el concurs que premia els millors projectes empresarials de UIC Barcelona, i que impulsa i acosta l’emprenedoria a tota la comunitat universitària. Impulsat per la Facultat de Ciències Econòmiques i Socials del professor Juanjo Marín, en l’E-Day d’enguany hi van participar estudiants de les facultats de Ciències Econòmiques i Socials, Humanitats, Dret i Odontologia, i dels graus en Biomedicina, Bioenginyeria i Psicologia.

Els assistents van poder conèixer de primera mà, a través dels fundadors, el recorregut empresarial, la missió i els valors de les empreses Nude Project, Simplr i la incubadora d’empreses emergents IncUIC, creada per Luis Botella, Diego Gómez i Borja Millán, estudiants de UIC Barcelona. 

Borja Millán, estudiant de Biomedicina de UIC Barcelona i un dels fundadors de la incubadora d’empreses emergents, va explicar com el projecte IncUIC cerca transformar idees nascudes a la mateixa Universitat, com ara treballs finals de grau o projectes presentats en l’E-Day, en empreses emergents consolidades. “D’aquesta manera, volem fomentar la cultura emprenedora dins de la Universitat. Els alumnes reben mentories professionals adaptades a cada projecte per part del professorat de UIC Barcelona”, va explicar Millán.

D’altra banda, Àngel Bou va explicar com la seva plataforma Simplr busca solucionar els problemes generats per l’economia i la producció lineal, posant l’economia circular en el centre de l’empresa. Així mateix, va destacar la importància de triar l’equip adequat en el procés emprenedor, que estigui alineat amb els mateixos valors, i els seus efectes, per exemple, en rondes de finançament.

Finalment, Bruno Casanovas, cofundador de Nude Project, va traslladar als assistents la importància del propòsit i com aquest determina el futur recorregut d’una empresa. Va destacar, des de la seva experiència personal, com la Universitat el va canviar. “La Universitat no només em va transformar professionalment, sinó també personalment. El meu soci, Álex Benlloch, i la primera persona que vam contractar a Nude Project, els vaig conèixer a la Universitat. Per això, són molt importants els contactes que una persona fa a la universitat, és una font de networking extraordinària”, va relatar Casanovas.

L’acte va concloure amb un discurs de clausura a càrrec del rector de UIC Barcelona, Alfonso Méndiz, que va valorar molt positivament la celebració de l’Entrepreneurship Day en la seva segona edició. 

Al concurs, hi va haver 140 participants, amb el grup Vitalung (format per Ivon Sánchez, Ainhoa Agustín, Antía Villar, Cristina Zamorano i Domenica Arlet) com a guanyador de la categoria for profit i amb el grup Edu-K-T (format per Aina Redondo, Anna Góngora, Iria Andrea Herraez, Abril Ramírez i Carol Teixidó) com a guanyador de la categoria non profit.