- Més vistos
- Darrera visualització
UIC Barcelona School of Architecture presenta els primers resultats de la Beca Fundació Puig en Innovació Docent
La presentació del projecte d’innovació docent guanyador del primer premi de la IV Beca Fundació Puig en Innovació Docent va tenir lloc el 6 de febrer a l’Aula Magna
El projecte guanyador planteja la integració d’assignatures de primer i segon del grau en Arquitectura per desenvolupar un cas pràctic. Permet a l’alumnat experimentar l’encàrrec d’un client real (UIC Barcelona), treballar en un entorn multidisciplinari, i portar el projecte fins a un nivell de prototip funcional. En concret, el projecte proposa el desenvolupament de senyalística amb infografies digitals que facilitin l’orientació i l’accés a serveis i equipaments, dins i fora de UIC Barcelona.
Durant l’acte, els professors de UIC Barcelona School of Architecture que lideren la iniciativa, Diego Navarro i Marta Benages, van destacar davant l’alumnat implicat la importància del projecte, així com l’impacte que podria tenir en la Universitat. Per la seva banda, Josep M. Torné, gerent de UIC Barcelona, i Mayra García Nieto, directora de Comunicació, van participar en l’acte aportant les seves idees per guiar els futurs arquitectes.
Aquest projecte s’emmarca a l’Aula d’Innovació Docent de UIC Barcelona, que té l’objectiu de donar resposta a l’interès del professorat per implementar iniciatives i projectes d’innovació, i d’impulsar la millora dels processos de docència de tot el professorat de la Universitat.
L’objectiu de la beca Fundació Puig en Innovació Docent és el de donar suport a la tasca educativa del professorat de la Universitat mitjançant les aportacions de projectes innovadors que persegueixin l’excel·lència docent amb la introducció de millores en processos d’aprenentatge d’estudiants i de qualitat docent en l’àmbit universitari.
Josep M. Torné i Mayra García Nieto es van dirigir als estudiants per felicitar-los per la feina que han fet fins ara, animar-los i fer-ne la valoració. “Aquest projecte és molt útil perquè els visitants puguin orientar-se i és molt interessant perquè podeu veure els resultats de la vostra feina”, va afirmar Torné.
Mayra García Nieto, per la seva banda, va destacar que la infografia és un gènere i que a l’hora de projectar la idea cal tenir molt clar quin és l’objectiu i quins són els públics objectius a l’hora de realitzar-la: “M’agradaria que miréssim sempre cap al futur. Us animaria a pensar quines tecnologies us poden ajudar”.
Posteriorment, les estudiants Dominika Vilinova, Mara Cristian i Alessia Achim van fer una breu presentació dels seus treballs. “Vaig intentar imaginar-me una persona que acabés d’arribar a la School of Architecture i trobar-hi les parts més difícils per orientar-se”, va afirmar Vilinova. Alessia Achim va centrar el seu projecte a la biblioteca mentre que Mara Cristian va decidir fer servir imatges. “Vaig passejar al voltant de la School i vaig fer diverses fotografies. Amb aquest projecte m’he adonat que és molt difícil fer una cosa senzilla”, va afirmar Achim.