27/06/2014

Un cas sobre el bon funcionament del Sónar, premiat per l'ACCID

Jorge Bernárdez, professor del Màster Universitari en Gestió Cultural de la UIC, va rebre el premi al millor cas pràctic en el V Congrés Català de Comptabilitat i Direcció que es va celebrar a la UIC els dies 6 i 7 de juny.

En el seu cas, titulat: “Sónar, el Festival Internacional de Música Avanzada y de Arte Multimedia de Barcelona”, Bernárdez exposa el Sónar com un model de festival musical de gran format. L’estudi aborda conceptes que s’han tractat al Sónar des dels seus inicis com són el posicionament de marca i estratègies de promoció, l’elaboració de la programació musical dins de l’estratègia de producte, l’anàlisi economicofinancera o les estratègies d’expansió en altres mercats geogràfics i segments.

Com el mateix Bernárdez explica en el seu cas, davant la crisi i la desaparició d’alguns festivals musicals durant els últims anys “només aquells festivals que, com el Sónar, han aconseguit desenvolupar una connexió robusta entre el contingut artístic del festival (el producte) i la seva audiència (lleial i global), han construït una marca a prova de factors externs desestabilitzadors per a la resta del sector, com la crisi de demanda o la pujada de l’IVA.”

L’ACCID atorga el premi al millor cas pràctic a les persones que aportin l’estudi d’un cas preferentment real relacionat amb la comptabilitat o la direcció d’empreses. El reconeixement es dóna per la importància, l’originalitat, la implicació o les aportacions del cas. Els premis van tenir lloc en el V Congrés Català de Comptabilitat i Direcció que aquest any es va fer a la UIC i que va reunir prop de 900 empresaris.

Jorge Bernárdez és professor titular de l’assignatura Management of Performing Arts del Màster Universitari en Gestió Cultural de la Facultat d’Humanitats de la UIC. Bernárdez és màster en Administració i Direcció d’Empreses, amb especialització en organitzacions culturals. Va estudiar a Barcelona (Màster en Gestió Cultural de la Universitat de Barcelona), a Londres (Gestió Musical a City University) i Montreal (Màrqueting Cultural a l’École des HEC). Té més de quinze anys d’experiència en organitzacions culturals (orquestres simfòniques, companyies de dansa contemporània, projectes de museus i patrimoni, agències de venda d’entrades i esdeveniments culturals). Ha estat president de l’Associació de Professionals de la Gestió Cultural de Catalunya (APGCC) i professor convidat de diversos programes de postgrau en gestió cultural (ESEC Business School, la Universitat de Barcelona, Universitat Pompeu Fabra i Universitat La Laguna).