- Més vistos
- Darrera visualització
Un estudi sobre l’eficàcia de la realitat virtual en la formació en suport vital bàsic, guardonat per l’Acadèmia de Ciències Mèdiques i de la Salut de Catalunya i de les Illes Balears
Liderat pel docent i investigador del Departament d’Infermeria Jordi Castillo el treball ha rebut el premi al millor article publicat en revista científica el 2024
L’eficàcia educativa és un factor determinant a l’hora d’augmentar la taxa de supervivència dels pacients amb parada cardíaca. Per aquest motiu, investigadors del Grup de Recerca Emergent en Educació en Salut de UIC Barcelona han realitzat un estudi centrat en el paper de la simulació amb realitat virtual en la formació en suport vital bàsic del alumnes del Campus Sant Cugat.
Titulat “Efficacy of Virtual Reality Simulation in Teaching Basic Life Support and Its Retention at 6 Months”, el treball publicat a la revista Journal of Environmental Research and Public Health, té l’objectiu principal d’avaluar si la formació en suport vital bàsic realitzada amb realitat virtual millora les habilitats i la satisfacció dels estudiants respecte la formació presencial un cop finalitzat el curs, i la retenció d’aquestes habilitats sis mesos més tard. Els resultats van mostrar que les habilitats adquirides després de la formació eren similars en tots dos grups i que la retenció de les quals disminuïa significativament al cap de sis mesos. Alhora, l’estudi també ha desvelat que els resultats en desfibril·lació van ser millors després de l’aprenentatge tradicional. El treball, liderat per Jordi Castillo, s’ha fet amb la col·laboració d’Encarna Rodríguez, Ricardo Belmonte, Carmen Rodríguez, Alejandro López i Albert Gallart, docents i investigadors del Departament d’Infermeria de la Universitat.
Aquest és el tercer any consecutiu que Jordi Castillo rep el reconeixement que otorga l’Acadèmia de Ciències Mèdiques i de la Salut de Catalunya i de les Illes Balears, amb el qual destaca el compromís del Departament d’Infermeria amb la simulació i la innovació en metodologies educatives en suport vital.
Imatge: ©A Bofill