27/06/2014

Una investigació aborda la comunicació digital de l'òpera

El Dr. Iván Lacasa, degà de la Facultat de Comunicació de la UIC, i Isabel Villanueva, professora de la mateixa Facultat, han publicat l'article 'Actualización de la ópera y sus nuevos modelos de comunicación digital', en el qual aprofundeixen l'estat actual de la comunicació de l'òpera a través d'Internet.

En els últims
anys, la indústria de l’òpera ha apostat per Internet com a via de comunicació
per captar noves audiències. En l’article s’analitzen alguns exemples d’eines
que utilitza aquesta indústria per dur a terme l’estratègia, com el vídeo sota
demanda, les retransmissions de tipus live
streaming
, el web, l’ús d’aplicacions en els dispositius mòbils o en les tauletes,
etc.

Després d’analitzar
el context i l’estat de la comunicació en línia de l’òpera, Lacasa i Villanueva
conclouen que a aquest art encara li queda “el repte d’emular a la xarxa la tercera
nota essencial: l’experiència artística en comunitat. Si ho aconsegueix, els
nous continguts operístics –digitals i audiovisuals– que està generant podran
ser compartits i enriquits de manera més natural”.

L’article va ser
publicat a la revista El Profesional de
la Información
i es pot consultar a la Biblioteca Digital.