- Més vistos
- Darrera visualització
Una recerca sobre les habilitats apreses durant la formació en suport vital bàsic, guardonada per l’Acadèmia de Ciències Mèdiques i de la Salut de Catalunya i les Illes Balears
El treball, liderat per l’investigador Jordi Castillo, ha rebut el premi a la millor publicació en revista científica 2023. En la recerca, hi han participat també Encarna Rodríguez, directora del Departament d’Infermeria, i Adrián González, investigador del Departament de Ciències Bàsiques
L’article “Competencies in Basic Life Support after A Course with or without Rescue Ventilation: Historical Cohort Study”, publicat a la revista Healthcare, exposa els resultats obtinguts amb l’estudi de cohort en què es comparen els resultats de les habilitats pràctiques executades durant el curs en suport vital bàsic amb ventilació pulmonar i sense.
La recerca, impulsada per investigadors del Grup de Recerca Emergent en Educació en Salut de UIC Barcelona, ha estat reconeguda per l’Acadèmia de Ciències Mèdiques i de la Salut de Catalunya i de les Illes Balears amb el Premi a la millor publicació en revista científica 2023.
Amb aquest treball, els investigadors han comparat, mitjançant un estudi de cohort, les variacions en els resultats de les pràctiques apreses durant les lliçons del curs en suport vital bàsic, en funció de si s’ha utilitzat ventilació pulmonar o no s’ha fet. Els resultats exposen que els estudiants que van participar en les classes pràctiques sense fer ús de la ventilació pulmonar van obtenir més bons resultats que la resta. L’estudi conclou que la tècnica de compressions sense reanimació pulmonar simplifica les pautes de treball, augmenta l’aprenentatge dels alumnes i el reteniment de continguts.
La recerca liderada per Jordi Castillo, en col·laboració amb investigadors de la Universitat i del Sistema d’Emergències Mèdiques de Catalunya, forma part de la línia de recerca impulsada per Castillo fruit de la seva tesi doctoral, centrada en l’educació en suport vital.
El Campus Sant Cugat de UIC Barcelona amplia cada any el nombre de graus que formen els estudiants en reanimació i primers auxilis amb l’objectiu d’oferir la doble titulació (nacional i europea) en suport vital bàsic i ús del desfibril·lador extern automàtic, contribuint d’aquesta manera a fer de UIC Barcelona una universitat cardioprotegida.