27/06/2014

Vallverdú: «La creativitat i les estratègies són la base d'una agència de mitjans eficient»

Joan Jordi Vallverdú, director general d'OMD Espanya i alumni UIC, va impartir el 21 de febrer passat una sessió sobre la seva experiència a les agències de mitjans als alumnes de tercer i quart de Publicitat i Relacions Públiques.

La fusió recent entre els dos grans hòldings de publicitat d'àmbit mundial, Omnicom i Publicis Groupe, ha suposat un canvi de paradigma en el mercat publicitari internacional, la qual cosa ha afectat totes les agències, entre les quals hi ha OMD, l'agència de mitjans d'Omnicom. D'això va parlar Joan Jordi Vallverdú durant la sessió que va impartir a la Facultat de Ciències de la Comunicació de la UIC.

Al llarg de la sessió, Vallverdú es va centrar sobretot a explicar als alumnes quin és el funcionament d'una agència de mitjans, fent especial èmfasi en la seva dimensió estratègica i creativa, al mateix temps que va realçar la capacitat que tenen aquestes organitzacions per solucionar problemes concrets de comunicació dels anunciants. En aquest sentit, va comentar que "en les agències de mitjans investiguem el consumidor per apropar-li les marques comercials de la forma més eficaç possible" i va afegir que "les emocions permeten augmentar la creativitat, la productivitat i l'empatia".

Així mateix, Joan Jordi Vallverdú també va dedicar gran part de la sessió a analitzar les cinc tendències principals de les agències de mitjans (contingut, consumidor, tecnologia, mobilitat i high touch màrqueting) i les va il·lustrar amb campanyes fetes per OMD Worldwide, l'empresa que dirigeix, ??com la campanya de Vodafone "Connectant Espanya" o la d'Absolut Vodka "The Sound of Absolut". A més a més, també va destacar que els valors que determinen el funcionament d'una agència de mitjans són la persona, la innovació, la tecnologia, la transparència, la solidesa i la confiança.