27/11/2015

Voluntaris d’Educació i Humanitats promouen la consciència social a les escoles

Dins del projecte “Oratòria: èxit escolar, desenvolupament personal i cohesió social”, alumnes voluntaris de les Facultats d’Educació i d’Humanitats de UIC Barcelona imparteixen un seguit de sessions sobre l’ensenyament al món, l’aprofitament de l’aigua o la petjada ecològica, des del mes d’octubre.

Els voluntaris, prèviament, han rebut formació en tècniques discursives per part del professor Fernando Carrera, per aprendre i desenvolupar eines d’oratòria, i classes de contingut social i científic impartides per les professores Mònica Fernández, de la Facultat d’Educació, i Laura Figueras, de la Facultat d’Humanitats.

Parlant de la seva experiència, Blanca de Paco, alumna d’Humanitats i Estudis Culturals, va explicar que aquesta formació “és molt enriquidora. Saber parlar en públic és molt important i de vegades es deixa de banda. Gràcies a aquests tallers he aconseguit més seguretat en tècniques discursives, i a més a més, és molt gratificant treballar l’oratòria a través d’un tema tan important com és aconseguir un ensenyament universal al món”, un dels objectius mil·lenaris proposats per l’ONU basant-se en diferents preocupacions socials.

Igualment, Gema Mir, directora del FERT Batxillerat (Barcelona), pensa que aquestes activitats “donen formació en la capacitat discursiva i mental als alumnes que, per desgràcia, sovint trobem a faltar en el pla de formació de l’educació actual”.

El projecte “Oratòria: èxit escolar, desenvolupament i cohesió” va néixer a principis de setembre, gràcies a la col·laboració de la Fundació “La Caixa”. Amb una sèrie de tallers, es busca que els alumnes passin de ser un objecte passiu a un subjecte actiu en el seu aprenentatge, de manera que superin la indiferència i arribin a ser ciutadans proactius, capaços de resoldre els conflictes de manera dialogada.