Màster en Comunicació i Màrqueting de Moda. Branding, Esdeveniments i Sostenibilitat
Curs acadèmic 2023-2024
Raons per cursar el màster
- Coneixement global de la indústria de la moda
Proposem una visió pràctica i integral de la indústria de la moda amb un enfocament cap a l'economia circular i la sostenibilitat, incidint en les variables de gestió de negoci. - Comunicació multicanal
Els estudiants treballaran les eines comunicatives i estratègies necessàries per a desenvolupar una comunicació d'èxit en el sector de la moda, tant en línia com offline. - Professionals de prestigi en actiu
Els professors són professionals de prestigi que treballen actualment en marques de moda líders en el mercat i molts d'ells es troben immersos en la transformació de la indústria cap a la sostenibilitat. - Sostenibilitat i economia circular
Oferim una formació transversal de la sostenibilitat en tota la cadena de subministrament de la indústria de la moda, des de la marca fins al consumidor, posant el focus en la transparency. - Pràctiques en empreses del sector
Contribuïm al desenvolupament de les capacitats de cada estudiant a partir d'un pla personalitzat que inclou les pràctiques i el Treball final de Màster.
Objectius
- Oferir un coneixement global sobre el mercat de la moda, les tendències i el posicionament de les empreses del sector en l’actualitat.
- Proporcionar coneixements pràctics sobre estratègia, canals i noves eines comunicatives del sector de la moda.
- Oferir una visió completa i transversal de la sostenibilitat en tota la cadena de subministrament de la moda i proveir la manera de desenvolupar un storytelling transparent en la gestió de la seva comunicació amb els stakeholders i el consumidor.
- Capacitar l’estudiant per a l’organització estratègica d’esdeveniments en el sector de la moda.
- Adquirir noves competències a través de les pràctiques del Màster i conèixer de primera mà el treball desenvolupat per professionals del sector.
FAQS
Pràctiques
El Màster ofereix la possibilitat de realitzar pràctiques en empreses com moda.es, Anna Cortina, Alura Beauty, The Castle i Gratacós, entre d’altres, i també la possibilitat de convalidar-les en cas de treballar actualment en una companyia de moda.
Visites a empresa
Possibilitat de conèixer la gestió d’institucions com Tous, Gratacós, Showroom Guix, Andrés Sardá, flagship stores de Massimo Dutti, entre altres, a través dels seus directors i responsables en visites especials als equipaments.
Classes magistrals
Classes magistrals amb professionals de màxim nivell en el sector de la moda.
TFM tutoritzat per un professional
Assessorament de professionals que treballen en el sector de la moda i lideren projectes innovadors i creatius en els Treballs Final de Màster de l’alumnat.
A qui es dirigeix. Perfil d’ingrés
- Llicenciats/graduats en Publicitat, Relacions Públiques, Màrqueting, Periodisme, Disseny de Moda, etc. que desitgin enfocar-se a treballar en la comunicació de moda.
- Professionals de la comunicació que ja estiguin treballant en agències o departaments de comunicació d’una companyia de moda i desitgin adquirir nous coneixements, habilitats i experiències.
- Empresaris i/o emprenedors del sector de la moda que desitgin adquirir els coneixements en comunicació i sostenibilitat continguts en aquest màster.
Perfil de sortida
L’alumne adquirirà competències que li permetran treballar en:
- Creació i gestió de marques de moda i bellesa.
- Assessor de comunicació, relacions públiques, gestor de projectes, analista en empreses del sector de la moda.
- Departament de màrqueting d’empreses de moda i bellesa.
- Assessoria d’imatge en publicitat, cinema o mitjans audiovisuals.
- Màrqueting i comunicació en empreses de luxe.
- Organització i gestió d’esdeveniments de moda, luxe, bellesa, etc.
- Revistes i publicacions de moda i bellesa.
- Responsable de promoció en institucions del sector.
Alguns dels nostres partners
Professors
Direcció Acadèmica del Màster
Dr. Pedro Sigaud-Sellos mailto:psellos@uic.es)
Doctor en Comunicació i degà de la Facultat de Ciències de la Comunicació
Coordinació del màster
Dr. Aleix Herreras Carrera mailto:aherreras@uic.es)
Doctor en Comunicació, Educació i Humanitats i coordinador acadèmic de la Facultat de Ciències de la Comunicació
Claustre de professors
Sra. Pilar Prior
Responsable de Sostenibilitat del grup Pepe Jeans
Sra. Cristina Smandia
Coordinadora de Màrqueting i Comunicació a CaixaForum
Dra. Pilar Buil
Professora de la Facultat de Ciències de la Comunicació de UIC Barcelona, especialitzada en Direcció de Comunicació, Comunicació Institucional i Corporativa
Dra. Marta Salvat
Consultora de comunicació per a l’administració pública i sòcia directora de 17comunicacion.com
Dr. Albert Moya
Professor de la Facultat d’Humanitats de UIC Barcelona especialitzat en Estètica
Dr. Xavier Escribano
Professor de la Facultat d’Humanitats de UIC Barcelona especialitzat en Corporalitat
Sra. Laura Guix
Alumni UIC del grau en Periodisme, fundadora de Pressego Comunicación
Sra. Victoria Dios
Alumni UIC del grau en Publicitat i Relacions Públiques, assessora en màrqueting d’influència i fundadora de l’agència boutique The Castle
Requisits d'admissió
Criteris d'admissió
L’accés al Màster està obert a titulats i graduats universitaris i diplomats de qualsevol disciplina. És necessari realitzar una entrevista personal. S’estudiaran totes les candidatures en què es compleixin els requisits establerts en les vies d’accés. La decisió sobre l’admissió es realitzarà en funció dels criteris següents:
- Expedient acadèmic universitari
- Currículum vitae (no cal experiència prèvia, però es valorarà)
- Carta de motivació
Reserva i matrícula
Superat el procés d'admissió, s'ha de fer l'ingrés del 20% del total del preu del màster, en concepte de reserva de plaça, després de rebre la carta oficial d'admissió.
Un cop formalitzada la matrícula, s'ha d'abonar en un pagament únic el 80% restant.