Anàlisi, Documentació, Expertise i Taxació d'Obres d'Art

Tipus de programa
Diplomatures de postgrau
Durada
des del 22-09-2025 al 19-06-2026
Crèdits
28 ECTS
Preu
169,00€ / ECTS x 28 = 4.732,00€. *Preus corresponents a l’any acadèmic 2025-2026.
Horari
Dilluns i dimecres de 16 h a 19 h
Llengua
Castellà
  • Inici
  • Presentació
  • Pla d'estudis i equip docent
  • Convocatòries d'admissió
  • Requisits d'admissió

Facultat d'Humanitats

1a edició

Postgrau en Anàlisi, Documentació, Expertització i Taxació d’Obres d’Art

Raons per les quals has de cursar aquest postgrau

  • Formació teoricopràctica
    Metodologia que combina classes teòriques a l’aula amb sessions pràctiques en tallers d’artistes, institucions privades i públiques vinculades al mercat de l’art i al sector cultural.
  • Claustre docent
    Els professors són professionals especialitzats i en actiu en el sector cultural i el mercat de l’art.
  • Tracte personalitzat
    El nombre reduït d’alumnes a les aules i les visites permeten una participació més activa, a més d’ajudar a conèixer més bé les capacitats i possibilitats de desenvolupament personal i professional.

Et formarem amb una base práctica

El postgrau en Anàlisi, Documentació, Expertització i Taxació d’Obres d’Art és excel·lent per tres motius: el programa et permetrà conèixer de primera mà el sector cultural i el mercat de l’art; rebràs una docència basada en l’experiència de professionals de prestigi contrastat, i, finalment, dominaràs els processos d’anàlisi i taxació d’obres d’art, així com la legislació sobre el patrimoni.

Presentació

El postgrau en Anàlisi, Documentació, Expertització i Taxació d’Obres d’Art és únic perquè:

  1. Unifica en un mateix programa diferents àmbits per conèixer de primera mà el sector cultural i el mercat de l’art.
  2. La docència combina sessions teòriques a l’aula amb visites i sessions practiques a institucions tant privades com públiques del sector cultural i el mercat de l’art.
  3. El professorat està conformat per una selecció de professionals en actiu i de prestigi contrastat que formen part del sector.
  4. El postgrau s’adreça tant a alumnes com a professionals de diferents àmbits que estiguin interessats a ampliar la seva formació amb la finalitat de desenvolupar.

Objectius

L’objectiu principal del programa del postgrau és consolidar i ampliar els coneixements d’estudiants i professionals dedicats al sector cultural i al mercat de l’art. Està principalment enfocat perquè alumnes formats en història de l’Art, Belles Arts, Conservació-Restauració i Humanitats adquireixin competències professionals més completes i focalitzades en el mercat artístic com són familiaritzar-se amb les tècniques artístiques, el mercat, la documentació, la catalogació, la taxació i la legislación vigent. Tant pel professorat seleccionat com per un programa complet i multidisciplinari, en aquesta primera edició, s’augura una alta ocupabilitat dels futurs titulats.

Metodologia pràctica i innovadora

  • Classes dinàmiques i participatives amb professionals del sector.
  • Visites a tallers d’artistes, museus, galeries d’art, antiquaris, cases de subhasta i centres de restauración.
     

A qui es dirigeix. Perfil d'ingrés

El perfil que busquem és el de persones graduades en Història de l'Art, Belles arts, Conservació-Restauració i Humanitats que desitgin obtenir i dominar competències professionals per a consolidar-se o incorporar-se al sector cultural i al mercat de l'art. El requisit imprescindible és estar en possessió d'un títol de diplomatura, grau o llicenciatura que acrediti aquestes competències.

Competències. Perfil de sortida

Gràcies al postgrau en Anàlisi, Documentació, Expertització i Taxació d’Obres d’Art potenciaràs, adquiriràs i consolidaràs competències professionals clau per entrar a formar part del sector cultural i el mercat de l’art, ja sigui en el comerç d’antiguitats com en el d’art contemporani.

Section

Pla d'estudis i assignatures 2025-2026

Assignatures del curs 1 Type Període ECTS
Bloc 1: Familiaritat amb les Tècniques Artístiques Type: OB Període: Anual ECTS: 5.4
Bloc 2: la Documentació, Catalogació i Taxació de les Obres d'Art Type: OB Període: Anual ECTS: 5.4
Bloc 3: la Falsificació de les Obres d'Art Type: OB Període: Anual ECTS: 1.2
Bloc 4: el Mercat Antiquari i el Mercat de l'art Contemporani Type: OB Període: Anual ECTS: 3.3
Bloc 5: les Condicions Materials de les Obres d'Art Type: OB Període: Anual ECTS: 1.2
Bloc 6: Art i Dret Type: OB Període: Anual ECTS: 1.5
Bloc 7: l'art als Mitjans de Comunicació Type: OB Període: Anual ECTS: 0.3
Bloc 8: Treball Fi de Curs Type: OB Període: Anual ECTS: 9
Bloc Introductori Type: OB Període: Anual ECTS: 0.7
  • ECTS: European Credit Transfer System
  • Període: període del calendari
  • (a): assignatures impartides en anglès

Convocatòries d'admissió

Terminis del procés d’admissió per al 2024-2025

Primera convocatòria d'admissió 

  • Termini per lliurar els documents: 
  • Comunicació dels resultats: 
  • Data límit per reservar la plaça: 

*En cada fase, es notificarà als candidats si:

a) Han estat admesos, i, en aquest cas, rebran una carta d’admissió amb instruccions per reservar la plaça juntament amb el pagament del dipòsit d’inscripció. Només es confirmarà l’admissió una vegada rebut el pagament;

b) Han entrat en una llista d’espera: la candidatura es revisarà de nou en la convocatòria d’admissió següent, o

c) No han estat admesos.

Requisits d'admissió

Els requisits són els següents: 

  • Graduat en Història de l’Art, Belles Arts, Conservació-Restauració o Humanitats, amb titulació o convalidació a Espanya.

En el procés d’admissió es valorarà especialment un bon expedient, el currículum del sol·licitant i si ha treballat o treballa en el sector cultural o el mercat de l’art, així com la seva producció intel·lectual, en cas que n’hi hagués, i altres qualitats personals d’inquietud intel·lectual. 

Procés d’admissió

Si has decidit fer el postgrau, segueix els passos següents per completar el procés d’admissió. Et recomanem que no ho endarrereixis, ja que les places són limitades: 

1r Sol·licitud d’admissió en línia

  • Sol·licitud d’admissió 

2n Enviament de la documentació següent (*)

  1. Fotocòpia compulsada original del títol universitari o del document de convalidació del títol, o fotocòpia compulsada original del resguard de pagament de les taxes d’emissió del títol.
  2. Fotocòpia compulsada original del certificat acadèmic de notes dels estudis universitaris cursats, amb la nota mitjana (escala 1-10).
  3. Fotocòpia del DNI/passaport.
  4. Currículum professional.
  5. Carta de motivació amb l’exposició dels motius personals de l’alumne per seleccionar el postgrau, amb especial referència a l’aplicabilitat delsconeixements adquirits (màxim 500 paraules). 
  6. Si l’idioma de procedència de la documentació no és l’espanyol, cal presentar una traducció jurada original a l’espanyol del títol universitari i del certificat acadèmic.

(*) En cas d’alumnes amb títol universitari oficial fora de la UE, se’ls comunicarà convenientment la documentació addicional necessària. 

3r Possibilitat d’entrevista 

Si fos necessari podria realitzar-se una entrevista amb la coordinació i la direcció del postgrau.

Un cop admès, podràs iniciar el teu procés de reserva de plaça i matriculació. 

Criteris d’admissió

L’admissió s’obté a partir d’una valoració de la documentació següent per part de la coordinació i de la direcció del postgrau:

  • Expedient acadèmic. 
  • Carta de motivació amb l’exposició dels motius personals de l’estudiant per  seleccionar el postgrau. 
  • Currículum professional.
     

Reserva i matrícula

Superat el procés d'admissió, l'alumne admès realitzarà l'ingrés del 20% del preu del primer curs del Master, en concepte de reserva de plaça, després de rebre la carta oficial d'admissió. Formalitzada la matrícula, l'alumne abonarà en un pagament únic el 80% restant de l'import del primer curs.

Al final del primer curs acadèmic, l'alumne rebrà una fulla de matrícula corresponent al segon curs, i procedirà al pagament en el termini estipulat.

Reserva

Les persones que hagin estat acceptades en el màster reben una carta d'admissió condicionada al pagament d'una reserva de plaça.

La reserva de plaça ha de fer-se efectiva mitjançant l'ingrés, dins dels 15 dies naturals següents a la recepció de la comunicació de l'admissió, del 20% de l'import total del primer curs en un compte bancari de "La Caixa".

Una vegada formalitzada la reserva de plaça de la forma indicada, si una persona no complís —segons la legislació estatal o autonòmica vigent a cada moment— els requisits d'admissió al curs; no disposés de la titulació que s'exigeix o el curs no arribés a formalitzar matrícules per falta d'inscripcions, UIC Barcelona li retornaria íntegrament l'import de la reserva de plaça.

Si l'estudiant, per la seva pròpia voluntat, renúncia per qualsevol motiu al curs, UIC Barcelona farà seu íntegrament i sense obligació de devolució la quantitat rebuda en concepte de reserva de plaça com a compensació pels danys i perjudicis ocasionats.

Si l'estudiant no fa efectiva la reserva de plaça s'entendrà que renuncia a la plaça, de manera que faculta des d'aquell moment a UIC Barcelona perquè anul·li i deixi sense efecte la sol·licitud de plaça efectuada.

Matriculació

El període de matriculació es comunicarà a les persones admeses amb reserva de plaça una vegada cobertes les admissions previstes. Una vegada formalitzada la matrícula oficial, l'alumne disposarà de 15 dies naturals per liquidar l'import restant de matrícula, en un pagament únic.