Lines of research in the EDO-UIC group include:
- Learning in organisations.
- The leadership and management of educational organisations.
- The professionalisation of and teamwork among professors, especially in terms of new teaching methodologies.
- The development of teacher’s competences.
Members of the EDO-UICV team are working on the following projects:
- The ARMIF-UIC’2014 Project: research and entrepreneurship, two competences to improve early teacher training (2014 ARMIF-00045)
- Education and the Fight against Poverty Project- APDIF
Scientific meetings
Members of the EDO-UIC team have participated in and continue to participate in the organisation in the following scientific meetings:
17th Annual Conference International Leadership Association “Leading across borders and generations”. Barcelona 14 to 17 October 2015. Scientific coordination of the central theme of the conference.
CIEDO 2016
Recent publications
Arasanz, A.; Tintoré, M.; Arasanz, G. (2014). “Initial teacher education for entrepreneurship: the case of the Faculty of Education at the Universitat Internacional de Catalunya”. In: J. Gijon Puerta; P. García Sempere (coord.) (2014) Book of Papers. Conference on Enabling Teachers for Entrepreneurship Education (Entenp2014). Granada: Ediciones Universidad de Granada. ISBN 978-84-338-5697-5 Pp. 103-112.
Flecha, R.; Racionero, S.; Tintoré, M.; Arbós, A. (2014). “Actuaciones de éxito en la universidad. Hacia la excelencia tomando las mejores universidades como modelo”. Multidisciplinary Journal of Educational Research, 4 (2), pp.131-150. doi: 10.4471/remie.2014.08
Güell, L.; Tintoré, M. (2014). “Satisfacción laboral y formación del profesorado”. In: A. Medina Rivilla; C. Rodríguez Serna; D. A. Ansoleaga San Antonio. (2014) Desarrollo de las instituciones y su incidencia en la innovación de la docencia. Madrid: UNED and Editorial Universitas. ISBN: 978 -84 -7991 -439 -9
Tintoré, M.; Arbós, A.; Racionero-Plaza, S. (2014). “Actuaciones de éxito en la mención de liderazgo y dirección de la Facultad de Educación de la Universitat Internacional de Catalunya”. In: B. Peña Acuña (coord.) (2014) Vectores de la pedagogía docente actual. Pp. 505-520. Madrid: Editorial ACCI. ISBN 978-84-15705-28-4.
Tintoré, M.; Puig, P.; Arbós, A. (2014). “Liderazgo educativo e inteligencia cultural en la lucha contra la pobreza”. In: A. Medina Rivilla; C. Rodríguez Serna; D. A. Ansoleaga San Antonio (2014). Desarrollo de las instituciones y su incidencia en la innovación de la docencia. Madrid: UNED and Editorial Universitas. ISBN: 978 -84 -7991 -439 -9
Tintoré, M.; Domingo, M. (2014). “Construyendo una comunidad de aprendizaje en la universidad”. In: J. Gairín; A. Barrera (2014). Organizaciones que aprenden y generan conocimiento. Madrid: Wolters Kluwer. Section D, chapter VIII.
Tintoré, M. (coord.) (2014) “Los investigadores como promotores y gestores del conocimiento colectivo en la comunidad educativa”. In: J. Gairín; A. Barrera (2014). Organizaciones que aprenden y generan conocimiento. Madrid: Wolters Kluwer. Section D, chapter VIII.
Tintoré, M. (2014). Editorial. “Managing Leadership at the School Level”. International Journal of Educational Leadership and Management, 2 (1),1-3.
Tintoré, M. (2014). Editorial. “Educational Leadership to Change the World”. International Journal of Educational Leadership and Management,2 (2),121-123.
Tintoré, M. (2015). “Teoría y práctica del liderazgo educativo en el marco de un proyecto de lucha contra la pobreza”. In: A. Mendieta Ramírez; C. J. Santos Martínez (coord.). Líneas emergentes en la investigación de vanguardia. Madrid: McGraw Hill. Pp. 643-650. ISBN: 978-84-4819-741-4 y E-ISBN: 978 -84 -4819 -734 -6
Tintoré, M.; Güell, C. (2015). “Leadership today: Politics, business and education in the Web of Science”. In: Michael Plaisent; Lili Zheng (2015). International Conference Proceedings of ICEHM (International Center of Economics, Humanities and Management) and ERPUB (Emirates Research Publishing Limited) (SHSS-2015). Editorial ACCI. Francia, París, pp. 333-339. ISBN 978-93-84468-42-2.
Tintoré, M. (2015). “Nuevos conceptos relacionados con el aprendizaje de las organizaciones”. Option 1: Revista de Ciencias Humanas y Sociales, year 31, special edition 1 (2015), 690-708. ISSN 1012-1587. Venezuela.
Tintoré, M. (2015). “Educational Leadership”. In: S. M. Dahlgaard-Park (ed.). The Sage encyclopaedia of quality and the service economy (vol. 1, pp. 170-174). Thousand Oaks, CA. Sage Publications, Inc. doi: 10.4135/9781483346366.n54.
Tintoré, M. (2015). “Values-Based Management and Values-Based Leadership”. In: Su Mi Dahlgaard-Park (ed.) (2015) The Sage encyclopaedia of quality and the service economy (vol. Vol. II - doi: http://dx.doi.org/10.4135/9781483346366.n231 Print ISBN: 9781452256726 | Online ISBN: 9781483346366. Printed pages 845-849.
Tintoré, M. (2015). Editorial. “Presidents, principals and teachers. New ways of leading schools and universities”. International Journal of Educational Leadership and Management (IJELM) 3 (1), 1-3.
Tintoré, M. (2015) Editorial. “Disseminating good leadership practices across the globe”. International Journal of Educational Leadership and Management (IJELM) 3 (2), 109-112.
Tintoré, M.; Carrillo, C. (2015). “Liderazgo trascendente en el ámbito educativo: experiencias de una docente de secundaria en el contexto español”. In: Libro de Actas CIMIE 2015. Fourth Multidisciplinary International Congress of Educational Research. Valencia, 2 and 3 June 2015.
Ureta Buxeda, X.; Arbós, A.; Tintoré, M. (2015). “El desarrollo de la capacidad emprendedora en la formación inicial del profesorado. Implementación del proyecto ARMIF en la facultad de Educación de la UIC”. In: Libro de Actas CIMIE 2015. Fourth Multidisciplinary International Congress of Educational Research. Valencia, 2 and 3 June 2015.