Professorat que participa en el projecte:
Direcció
Consum sostenible en anglès a les escoles de Primària
L’Institute for Multilingualism de la Universitat Internacional de Catalunya, estudiants de la Facultat d’Educació (UIC Barcelona) i l’escola Baixeras de Barcelona han creat materials d’ensenyament i aprenentatge gratuïts per a mestres d’anglès per promoure el consum sostenible. El projecte, titulat "FOR A BETTER WORLD / UN MÓN MILLOR: Generant activitats i recursos plurilingües per educar sobre el consum sostenible", té com a objectiu la creació de plans didàctics i de recursos per posar-los a disposició dels mestres de primària d'anglès a Barcelona, incloent llibres, pel·lícules i objectes que estaran en préstec per treballar temes d’energia, residus i contaminació.
Els recursos estaran a disposició dels mestres d’anglès (o professors d’altres matèries, com Coneixement del medi natural) que vulguin incorporar aquests temes a les seves classes a partir del març del 2020. El projecte ha rebut suport financer de l’Ajuntament de Barcelona.
Per obtenir més detalls sobre com es poden agafar en préstec aquests recursos gratuïts, contacteu amb Janine Knight a janine@uic.es
Direcció
Amb el suport de l'Ajuntament de Barcelona.
Efectes de l’aprenentatge integrat de continguts i llengües estrangeres (AICLE)a l’educació infantil
La Universitat Internacional de Catalunya i la Fundació Escoles Diocesanes i Parroquials del Bisbat de Terrassa han signat un conveni de col·laboració per desenvolupar el projecte “Content and Language Integrated Learning in Pre-primary Education” amb l’objectiu d’investigar els efectes de l’AICLE en l’educació infantil.
En primer lloc, s’ha elaborat un disseny curricular i de materials per a P3, P4 i P5 mitjançant el qual els continguts més rellevants de cada curs es poden adquirir també en anglès. En segon lloc, s’ha realitzat una anàlisi de necessitats dels recursos lingüístics que els professors necessitaran per impartir els continguts. El professorat en AICLE normalment és expert en el contingut i no en la llengua, i això és encara més comú en educació infantil. Així doncs, després de l'anàlisi de necessitats, s'ha elaborat un glossari del professor per poder donar-li suport lingüístic en cadascun dels cursos d'infantil. Finalment, s’ha proporcionat assessorament i formació al professorat en metodologia AICLE i en estratègies comunicatives per poder realitzar la intervenció pedagògica.
Professorat investigador que participa en el projecte
Direcció