- Més vistos
- Darrera visualització
El Departament d’Infermeria de UIC Barcelona comparteix al Congrés de la SECA la seva experiència AIDIR: Atenció Infermera Docència i Recerca
En el marc del congrés, Albert Gallart, subdirector del Departament, va ser l’encarregat d’impartir una ponència sobre les unitats d’aprenentatge i servei com a oportunitat formativa per a infermeres i per a la població, en l’apartat de Millors comunicacions
La XL edició del Congrés de la Societat Espanyola de Qualitat Assistencial (SECA), celebrat a Las Palmas de Gran Canaria, ha reunit nombrosos professionals de l’àmbit assistencial i docent amb l’objectiu de compartir experiències, reflexionar sobre l’estat actual del sistema de salut espanyol i definir un projecte comú per transformar-lo i renovar-lo.
En aquest context, i com a referents en innovació docent, el Departament d’Infermeria de UIC Barcelona va ser seleccionat per participar en el congrés i presentar als assistents l’innovador model docent basat en l’aprenentatge i servei que la Universitat implementa des de fa anys. Amb el títol “Les unitats d’aprenentatge i servei: una possibilitat real per a les infermeres”, el subdirector del Departament, Albert Gallart, va presentar els resultats de l’estudi “Enhancing perceived leadership of nursing students through a student-led dedicated education unit in a community setting: A feasibility study”, del qual és investigador principal i que ha realitzat juntament amb la també investigadora del Departament Marian de Juan.
Com va mostrar la presentació, inclosa en les sessions de Millors comunicacions del Congrés, l’estudi destaca l’impacte positiu de les unitats d’aprenentatge i servei en la formació dels futurs professionals d’infermeria i en la millora del coneixement i habilitats en salut de la població. Com subratllen els autors, “les unitats d’aprenentatge i servei, com és el cas de les unitats AIDIR de UIC Barcelona, permeten als estudiants d’Infermeria integrar els seus coneixements teòrics amb experiències pràctiques significatives en un entorn real”. “Mitjançant aquest model educatiu, els alumnes tenen l’oportunitat de treballar directament amb la comunitat per millorar la promoció de la salut i afavorir el desenvolupament de competències clau en el lideratge i la presa de decisions, elements que resulten determinants per al futur acompliment de la nostra professió”, afegeixen.
La participació de UIC Barcelona en aquest congrés no només destaca la importància de la innovació en la formació en infermeria, sinó també el compromís de la Universitat en la cerca de metodologies que responguin a les necessitats d’un sistema de salut en canvi constant. La presentació, realitzada pel subdirector del Departament d’Infermeria i investigador Albert Gallart, va ser una mostra de com la col·laboració entre l’àmbit acadèmic i l’assistencial pot generar avanços significatius i brindar una formació més completa i pràctica als futurs professionals.