- Més vistos
- Darrera visualització
Jordi Aránega a l’Alumni Breakfast Club: “Invertir en innovació i tecnologia és la millor manera de protegir-se de la competència al mercat xinès”
El vicepresident i membre del consell d’HRC Group i alumne d’ADE de UIC Barcelona, Jordi Aránega, ha explicat als assistents aspectes del funcionament del mercat xinès i com es va introduir al país asiàtic. L’acte l’ha conduït José Ignacio Parellada, president de l’Agrupació Alumni i soci de la firma legal i fiscal Andersen a Espanya
Jordi Aránega ha repassat la seva trajectòria professional des de la seva època com a estudiant d’ADE a UIC Barcelona, recordant aquesta etapa com “un període de formació superior individualitzada en què vaig tenir el privilegi de rebre classes d’un gran professorat i establir contactes amb companys amb els quals avui en dia col·laboro”.
Des dels seus inicis, Aránega va mostrar un interès especial en projectes internacionals i empreses emergents, fet que el va portar a implicar-se en consultoria i en la creació d’empreses amb una forta orientació cap a la tecnologia. La seva entrada al mercat xinès va sorgir d’una conversa amb Yongtao Gu —antic alumne també del grau en ADE a UIC Barcelona—, qui va identificar l’oportunitat d’aplicar fibra de carboni en vehicles elèctrics i a la indústria automobilística europea. Amb el temps, això va donar peu al desenvolupament d’HRC a la Xina i Europa.
Durant la sessió, Jordi Aránega ha exposat com ha evolucionat el mercat xinès i com la pandèmia ha accelerat aquesta transformació, ha destacat que el 70 % dels automòbils a la Xina ja són elèctrics. “A la nostra companyia, abans de la pandèmia érem 300 treballadors, ara som més de 3.000”. A més, ha subratllat la importància de comptar amb un soci local de confiança i d’adaptar-se a les diverses realitats del país, i ha afirmat que “la Xina és un mercat complex amb realitats diverses; el que funciona en una ciutat com Xangai no es replica necessàriament en altres regions”.
En parlar sobre el finançament a la Xina, Aránega ha explicat que el creixement d’HRC va requerir una inversió inicial significativa i diverses rondes de finançament. Ha assenyalat que la Xina ha deixat de ser simplement una fàbrica de baix cost i s’ha convertit en un hub de tecnologia amb un capital humà altament competitiu i ben preparat. L’emprenedor ha destacat que la clau per protegir-se de la competència a la Xina és invertir constantment en innovació.
La iniciativa Alumni Breakfast Club, impulsada pel Departament d’Alumni conjuntament amb el Departament de Desenvolupament Corporatiu de UIC Barcelona, ofereix als seus antics alumnes un espai de diàleg i networking sobre temes d’actualitat. Aquestes sessions reuneixen experts i professionals d’èxit de diferents sectors i promouen l’intercanvi d’experiències i coneixements en un ambient proper.