- Més vistos
- Darrera visualització
UIC Barcelona comparteix amb CASE Europe la cultura de la filantropia i el compromís institucional
El col·loqui “Generating a Culture of Engagement and Philanthropy”, organitzat per UIC Barcelona i CASE Europe, va reunir experts per analitzar la vinculació d’Alumni i la captació de fons en l’àmbit universitari.
UIC Barcelona, en col·laboració amb CASE Europe, va organitzar un esmorzar-col·loqui amb el títol “Generating a Culture of Engagement and Philanthropy” el 7 de novembre passat al Campus Barcelona. Aquest esdeveniment, orientat a professionals d’Alumni i responsables de captació de fons en institucions acadèmiques i de recerca, va començar amb una benvinguda institucional a càrrec del Dr. Eduardo Mirpuri, vicerector de Relacions Internacionals. Posteriorment, Pamela Agar, codirectora executiva de CASE Europe, va presentar els “CASE Insights on Alumni Engagement and Philanthropy”, subratllant la importància d’aconseguir un compromís més gran amb antics alumnes i donants en un context global.
A la taula rodona, moderada per Sara Di Lullo, directora de Client Engagement per al Regne Unit i Europa a Veritus Group, hi van participar experts destacats en captació de fons i compromís institucional: Alicia Cardona, coordinadora de Filantropia i Aliances Estratègiques al CREAF; Emma Jones, directora d’Advancement a la Stockholm International School; Luis Jover, director de Desenvolupament Corporatiu a IESE Business School, i Juan Pablo Garrido, director de Desenvolupament Corporatiu de UIC Barcelona.
Sara Di Lullo va obrir el debat subratllant que una veritable cultura de filantropia i compromís va més enllà de recaptar fons: “Es tracta de construir relacions profundes i significatives que respectin les passions dels donants i els converteixin en autèntics partners de la missió institucional”, va comentar Di Lullo. Per assolir-ho, va destacar la importància de la transparència, la celebració de l’impacte i la implicació de tota l’organització —des dels líders fins al personal de primera línia— en la relació amb els donants. A més a més, va defensar la necessitat de rebaixar les diferències dins dels equips, fomentar la col·laboració i assegurar que els esforços de recaptació siguin transformadors, no només transaccionals.
Els ponents van exposar quins eren els principals desafiaments als quals, dia a dia, han de fer front per impulsar el compromís i la filantropia en les seves organitzacions, així com els pilars essencials per crear una cultura de donació sòlida i sostenible. Cada un va aportar una perspectiva única sobre els reptes en les seves institucions i van coincidir a destacar la importància de construir relacions significatives amb Alumni i donants, fonamentades en un propòsit i valors compartits, i assegurar així una cultura filantròpica autèntica i duradora.
El director de Desenvolupament Corporatiu de UIC Barcelona, Juan Pablo Garrido, va ressaltar la importància d’organitzar aquests esdeveniments en col·laboració amb CASE per fomentar l’aprenentatge a UIC Barcelona i en les institucions d’educació superior: “Jornades com la d’avui permeten aprendre de diferents professionals i sectors, i aplicar aquest coneixement en el nostre projecte. L’ajuda de CASE és, sens dubte, valuosa, ja que són el referent internacional en gestió universitària”.
L’esdeveniment va concloure amb un esmorzar de networking, en què els assistents van intercanviar idees i experiències sobre les millors pràctiques per fomentar el compromís i la filantropia en l’àmbit universitari i de recerca.