Torna al directori
El nostre equip docent i investigador
ALBAREDA TIANA, Sílvia
Professor
Agregat o Titular
Facultat de Ciències de l'Educació
Departament de
Educació
Sostenibilitat i Educació Integral (SEI)
Contacte
Ext.
6113, 4146
Formació acadèmica
-
Doctorado en Teología
- Universidad de Navarra
-
Programa de Especialización en Investigación en el Aula
- Universidad de Navarra. Facultad de Fiolosofía y Letras. sección de Ciencias de la Educación
-
Introducción a la mineralogía y a la química mineral
- Asociación Nacional de Químicos de España
-
Postgrado en Educación Ambiental
- Universitat Autónoma de Barcelona
-
Arquitectura del Paisaje
- Universitat Politècnica de Catalunya
-
Licenciatura en Biologia. Especialidad Biologia Fonamental.
- Universidad de Oviedo
-
Licenciatura en Teologia Moral y Espiritual.
- Universidad de Navarra
Reconeixements
-
III Beca Puig en Innovació Docent
El Jurado valora la rigurosidad y variedad de los proyectos presentados en esta tercera edición de la Beca Fundació Puig en Innovación Docente y agradece a los 54 profesores implicados en dichos proyectos su participación en dicha convocatoria. Esta implicación de los docentes se manifiesta principalmente en la alta interdisciplinariedad, el alto grado de motivación del profesorado de UIC Barcelona y la evolución en la rigurosidad y presentación de los proyectos. El Jurado de esta edición ha decidido otorgar un único premio de 9.580 €. El proyecto ganador es una propuesta innovadora sólida y consistente, presentada de forma muy rigurosa y estructurada. El jurado valora muy positivamente la promoción de los ODS como idea innovadora, así como la interdisciplinariedad del proyecto, con la vinculación de muchas y diversas disciplinas. Así mismo se reconoce la gran labor de coordinación y estructuración de la idea, que aportará mucho valor a numerosos estudiantes de UIC Barcelona., 2020 -
Premi Innovació docent
La gamificación y el desarrollo del pensamiento computacional: aplicaciones móviles y robótica educativa para la adquisición de la competencia digital y la competencia digital docente, 2016 -
INTES
2º Premio por el Proyecto de Educación Ambiental desarrollado en el Colegio Montespiño (A Coruña), 1995
Línies de recerca
Esducació per a la sostenibilitat, Consum sostenible, Innovació docent per a la sostenibilització curricular, Sostanibilitat com a element de convergència entre les religions, Empoderament dels joves per l'acció climàtica.Projectes
-
Mesurar l’impacte positiu de les accions fetes per mitigar el canvi climàtic. Educació climàtica a la Universitat i des de la Universitat
IP: Albareda Tiana, S Data d'inici: 29/01/2024 Data de finalització: 29/01/2026Entitat finançadora: Agència de Gestió d'Ajuts Universitaris i de Recerca AGAUR Codi de l'entitat finançadora: AGAUR -
EMPREMTA (CO)4
IP: Graell, M. Data d'inici: 15/09/2021 Data de finalització: 15/09/2025Entitat finançadora: Ajuntament de Barcelona Codi de l'entitat finançadora: Ajuntament de Barcelona, 21S04896 -
Kids Lab for Sustainability
IP: Fuentes, M. Data d'inici: 15/12/2021 Data de finalització: 01/07/2024Entitat finançadora: Unión Europea Codi de l'entitat finançadora: Unión Europea-Proyecto ERASMUS -
Climate Change related to Catholic Education as Subject in the HIE Programmes of Sciences Education
IP: Fernández Morilla, M Data d'inici: 01/10/2020 Data de finalització: 30/09/2022Entitat finançadora: Unió Europea -
Participen les comunitats religioses, presents a Catalunya en la cultura climàtica?
IP: Albareda Tiana, S Data d'inici: 08/10/2019 Data de finalització: 02/02/2021Entitat finançadora: Agencia de Gestió d'Ajuts Universitaris i de Recerca Codi de l'entitat finançadora: RELIG 2018 -
Formació en alternança: espai per a la recerca i la construcció de sabers professionals
IP: Fuertes, M. Teresa Data d'inici: 20/06/2018 Data de finalització: 31/12/2020Entitat finançadora: Agència de Gestió d'Ajuts Universitaris i de Recerca AGAUR Codi de l'entitat finançadora: 2017 ARMIF 00001 -
Kitchen lab for kids
IP: Fuertes, M. Teresa Data d'inici: 01/09/2018 Data de finalització: 31/08/2020Entitat finançadora: Unió Europea Codi de l'entitat finançadora: 2018-1-PL01-KA201-050857 -
Educación e innovación social para la sostenibilidad. Formación en las Universidades Españolas de profesionales como agentes de cambio para afrontar los retos de la sociedad - EDINSOST
IP: Sagalàs, J.; Sánchez , F. Data d'inici: 01/09/2016 Data de finalització: 31/08/2019Entitat finançadora: MINISTERIO DE ECONOMIA Y COMPETITIVIDAD Codi de l'entitat finançadora: EDU2015-65574-R -
Pla global d'integració de les competències matemàtica, científica i lingüstica a la formació inicial de mestres.
IP: Vidal Raméntol, S Data d'inici: 30/07/2016 Data de finalització: 30/09/2018Entitat finançadora: AGAUR Codi de l'entitat finançadora: 2015 ARMIF 00044 -
Accions de cohesió social i sostenibilitat de les entitats religioses a Catalunya (Generalitat de Catalunya: 2014 RELIG 00022)
IP: Gas-Aixendri, M. Data d'inici: 27/08/2014 Data de finalització: 27/08/2015Entitat finançadora: Agència de Gestió d'Ajuts Universitaris i de Recerca AGAUR Codi de l'entitat finançadora: 2014RELIG00022
Projectes
-
Red de Innovación Docente para promover el Consumo Sostenible en el Sistema Universitario Español
IP: Albareda Tiana, S Data d'inici: 16/06/2018 Data de finalització: 31/07/2020Entitat finançadora: Universidad de Alcalá. Cátedra de Ética Ambiental
Publicacions
-
Revista Española de Orientación y Psicopedagogía, Guías que orientan a los docentes en un proyecto de Aprendizaje Servicio y educación para el desarrollo sostenible.
Nom: Graell, M.; Fuentes, M.; Pujol Valls, M; Albareda Tiana, S Rol: Autor Data de publicació: 2024Pàgina d'inici: 1 Pàgina final: 15 Vol.: En prensaISSN o títol: 1139-7853 -
Worldviews: Environment, Culture, Religion, Similarities and Differences between Religious Communities in Addressing Climate Change: The Case of Catalonia
Nom: Albareda Tiana, S; Fernández Morilla, M; Guitián, G.; (esborrar), F.; Hernández , J.; Chuvieco, E. Rol: Autor Data de publicació: 2024Pàgina d'inici: 1 Pàgina final: 29 Vol.: 28 Núm.: 1DOI: https://dx.doi.org/10.1163/15685357-tat00009 ISSN o títol: 1568-5357 13635247 -
International journal of sustainability in higher education (Online), Enhancing curricular integration of the SDGs: fostering active methodologies through cross-departmental collaboration in a Spanish university
Nom: Albareda Tiana, S; Fernández Borsot, G.; Berbegal-Mirabent, Jasmina; Regadera, E.; Mas-Machuca, M.; Graell, M.; Manresa, A.; Fernández Morilla, M; Fuertes, M. Teresa; Gutiérrez, A.; Guardiola, J. Rol: Autor Data de publicació: 2024DOI: https://dx.doi.org/10.1108/IJSHE-07-2023-0299 ISSN o títol: 1758-6739 -
WORLDVIEWS-GLOBAL RELIGIONS CULTURE AND ECOLOGY, Similarities and differences between religious communities in addressing climate change: the case of Catalonia
Nom: Albareda Tiana, S; Fernández Morilla, M; Guitián, G.; Pérez-Madrid, F.; Hernández , J.; Chuvieco, E. Rol: Autor Data de publicació: 2023ISSN o títol: 1568-5357 -
Human Review. International Humanities Review / Revista Internacional de Humanidades, Curricular proposal for teaching catholic religion and promotion of climate change PROPUESTA CURRICULAR DE ENSEÑANZA DE RELIGIÓN CATÓLICA Y PROMOCIÓN DE LA ACCIÓN CLIMÁTICA
Nom: Fernández Morilla, M; Albareda Tiana, S; Fuertes, M. Teresa; Graell, M.; Jiménez, E. Rol: Autor Data de publicació: 2022Vol.: 11DOI: https://dx.doi.org/10.37467/revhuman.v11.3830 ISSN o títol: 2695-9623 -
Trends in Higher Education, Transformative Education for Sustainable Consumption
Nom: Garcia-Gonzalez, E.; Albareda Tiana, S; Solís-Espallargas, C.; Jiménez-Fontana, R. Rol: Autor Data de publicació: 2022Pàgina d'inici: 1 Pàgina final: 15 Vol.: 1 Núm.: 1DOI: https://dx.doi.org/10.3390/higheredu1010001 ISSN o títol: 2813-4346 -
CIDUI Congrés Internacional de Docència Universitària i Innovació, Escoles que eduquen en la diversitat com a eina formadora interdisciplinar de futurs mestres
Nom: Fuentes, M.; Graell, M.; Albareda Tiana, S Rol: Autor Data de publicació: 2021Pàgina d'inici: 1 Pàgina final: 12 Vol.: 1 Núm.: 5ISSN o títol: 2385-6203 -
Sustainability, Sustainability Education in the Spanish Higher Education System: Faculty Practice, Concerns and Needs
Nom: Busquets, P.; Segalas, J.; Gomera, A.; Antunez, M.; Ruiz-Morales, J.; Albareda Tiana, S; Miñano, R. Rol: Autor Data de publicació: 2021Vol.: 13 Núm.: 15DOI: https://dx.doi.org/10.3390/su13158389 ISSN o títol: 2071-1050 -
Revista Mexicana de Política Exterior, La igualdad de género y la educación como ejes transversales de la Agenda 2030
Nom: García, G.; Albareda Tiana, S Rol: Autor Data de publicació: 2020Pàgina d'inici: 195 Pàgina final: 208 Núm.: 118ISSN o títol: 2594-2441 -
Enseñanza de las ciencias, Evaluar competencias en sostenibilidad en los grados y posgrados de educación: propuesta de un instrumento
Nom: Albareda Tiana, S; Azcárate, P.; Múñoz, J.M.; Valderrama-Hernández, R.; Ruíz-Morales, J. Rol: Autor Data de publicació: 2019Pàgina d'inici: 11 Pàgina final: 29 Vol.: 37 Núm.: 3DOI: https://dx.doi.org/10.5565/rev/ensciencias.2670 ISSN o títol: 0212-4521 -
Sustainability, Implementing pedagogical approaches for ESD in initial teacher training at Spanish universities
Nom: Albareda Tiana, S; Garcia-Gonzalez, E.; Jiménez-Fontana, R.; Solís-Espallargas, C. Rol: Autor Data de publicació: 2019Vol.: 11 Núm.: 18DOI: https://dx.doi.org/10.3390/su11184927 ISSN o títol: 2071-1050 -
Revista de Educación Ambiental y Sostenibilidad, Objetivo de Desarrollo Sostenible nº 12: Consumo y Producción Sostenible. Estudio sobre hábitos de consumo de los estudiantes
Nom: Fernández Morilla, M; Fernández, M.; Vidal Raméntol, S; Albareda Tiana, S Rol: Autor Data de publicació: 2019Pàgina d'inici: 1201 Pàgina final: 1 Vol.: 1 Núm.: 1DOI: https://dx.doi.org/10.25267/Rev_educ_ambient_sostenibilidad.2019.v1.i1.1201 ISSN o títol: 2659-708X -
International journal of Research science and Management, Encouraging sustainable consumption patterns through mathematics and experimental science in higher education
Nom: Fernández Morilla, M; Albareda Tiana, S; Fernández, M.; Vidal Raméntol, S Rol: Autor Data de publicació: 2018Pàgina d'inici: 67 Pàgina final: 83 Vol.: 5 Núm.: 11DOI: https://dx.doi.org/10.5281/zenodo.1745058 ISSN o títol: 2349-5197 -
Sustainability, Holistic Approaches to Develop Sustainability and Research Competencies in Pre-Service Teacher Training
Nom: Albareda Tiana, S; Vidal Raméntol, S; Pujol Valls, M; Fernández Morilla, M Rol: Autor Data de publicació: 2018Vol.: 10 Núm.: 10DOI: https://dx.doi.org/10.3390/su10103698 ISSN o títol: 2071-1050 -
Temps d'Educació, En el camino hacia el compromiso ambiental: estudio sobre hábitos de consumo personales
Nom: Fernández Morilla, M; Albareda Tiana, S; Vidal Raméntol, S Rol: Autor Data de publicació: 2018Pàgina d'inici: 143 Pàgina final: 160 Núm.: 54DOI: https://dx.doi.org/10.1344/TE2018.54.9 ISSN o títol: 0214-7351 -
International journal of sustainability in higher education, Implementing the sustainable development goals at University level
Nom: Albareda Tiana, S; Vidal Raméntol, S; Fernández Morilla, M Rol: Autor Data de publicació: 2018Pàgina d'inici: 473 Pàgina final: 497 Vol.: 19 Núm.: 3DOI: https://dx.doi.org/10.1108/IJSHE-05-2017-0069 ISSN o títol: 1467-6370 -
Palabra, La teología avala la conversión ecológica que propone la Iglesia
Nom: Chuvieco, E.; Albareda Tiana, S; Puig, J. Rol: Autor Data de publicació: 2017Pàgina d'inici: 2 Pàgina final: 5 -
Revista Iberoamericana de Educación, Barreras para la sostenibilidad integral en la Universidad
Nom: Albareda Tiana, S; Fernández Morilla, M; Mallarach, J.; Vidal Raméntol, S Rol: Autor Data de publicació: 2017Pàgina d'inici: 253 Pàgina final: 272 Vol.: 73DOI: https://dx.doi.org/10.35362/rie730301 ISSN o títol: 1022-6508 -
Observatotio de Cooperación Universitaria al Desarrollo (OCUD). CRUE, Taller Transversal de Sostenibilidad: Consumo Sostenible
Nom: Albareda Tiana, S; Fernández Morilla, M Rol: Autor Data de publicació: 2016 -
International journal of sustainability in higher education, A collaborative programme in sustainability and social responsibility
Nom: Albareda Tiana, S; Alférez Villarreal, A Rol: Autor Data de publicació: 2016Pàgina d'inici: 719 Pàgina final: 736 Vol.: 17 Núm.: 5DOI: https://dx.doi.org/10.1108/IJSHE-07-2016-0134 ISSN o títol: 1467-6370 -
European Journal of Sustainable Development, Religions and Global Sustainability. A research study in Catalonia
Nom: Albareda Tiana, S; Gas-Aixendri, M. Rol: Autor Data de publicació: 2016Pàgina d'inici: 61 Pàgina final: 71 Vol.: 5 Núm.: 4DOI: https://dx.doi.org/10.14207/ejsd.2016.v5n4p61 ISSN o títol: 2239-5938 -
Scripta theologica, Aportaciones de la Laudato si' en el contexto de la Agenda 2030 para el Desarrollo Sostenible
Nom: Albareda Tiana, S Rol: Autor Data de publicació: 2016Pàgina d'inici: 443 Pàgina final: 462 Vol.: 48 Núm.: 2DOI: https://dx.doi.org/10.15581/006.48.2.443-462 ISSN o títol: 0036-9764 -
Journal of cleaner production, Methodological approaches to change consumption habits of future teachers in Barcelona, Spain: reducing their personal ecological footprint
Nom: Fernández Morilla, M; Alférez Villarreal, A; Vidal Raméntol, S; Fernández, M.; Albareda Tiana, S Rol: Autor Data de publicació: 2016Pàgina d'inici: 154 Pàgina final: 163 Núm.: 6710DOI: https://dx.doi.org/https://doi.org/10.1016/j.jclepro.2016.02.026 ISSN o títol: 0959-6526 -
Paripex - Indian Journal of Research, Formation and Regression of the Ebro Delta: Ethical Implications of Human Intervention (Tree Cutting and Dam Cosnstruction) in the Natural Environment
Nom: Armengou, Jaume; Albareda Tiana, S; Bosch Rabell, M; Corcó, Josep Rol: Autor Data de publicació: 2015Pàgina d'inici: 296 Pàgina final: 301 Vol.: IV Núm.: Issue 6ISSN o títol: 2250-1991 -
Opción, Sostenibilización curricular en la educación superior: propuesta metodológica
Nom: Fernández Morilla, M; Fuertes, M. Teresa; Albareda Tiana, S Rol: Autor Data de publicació: 2015Pàgina d'inici: 284 Pàgina final: 304 Vol.: Especial Núm.: 6ISSN o títol: 1012-1587 -
Revista de Comunicación de la SEECI, Competencias genéricas en sostenibilidad en la educación superior. Revisión y compilación
Nom: Albareda Tiana, S; Gonzalvo-Cirac, M. Rol: Autor Data de publicació: 2013Pàgina d'inici: 141 Pàgina final: 159 Núm.: 32DOI: https://dx.doi.org/10.15198/seeci.2013.32.141-159 ISSN o títol: 1576-3420 -
Población y Salud en Mesoamérica, Epidemiología, medio ambiente y desigualdades por género en Tarragona, una provincia de Cataluña (España), 1960-1990
Nom: Gonzalvo-Cirac, M.; Albareda Tiana, S Rol: Autor Data de publicació: 2013Pàgina d'inici: 1 Pàgina final: 16 Vol.: 10 Núm.: 2DOI: https://dx.doi.org/10.15517/psm.v10i2.8516 ISSN o títol: 1659-0201 -
Excerpta e Dissertationibus in Sacra Theologia, Mujer, ecología y sostenibilidad. Elementos de convergencia entre el ecofeminismo de Vandana Shiva y las enseñanzas sociales de la Iglesia
Nom: Albareda Tiana, S Rol: Autor Data de publicació: 2011Pàgina d'inici: 159 Pàgina final: 277 Vol.: 58ISSN o títol: 0214-6827 -
Temes davui. Revista de Teologia i Qüestions actuals, Ecofeminisme i sostenibilitat. Arrels filosòfiques de l'ecofeminisme i les seves inspiradores
Nom: Albareda Tiana, S Rol: Autor Data de publicació: 2010Pàgina d'inici: 38 Pàgina final: 47 Vol.: 38ISSN o títol: B-5104-98 -
La Escuela en Acción. Revista de Pedagogía, Observación e identificación de aves.
Nom: Albareda Tiana, S Rol: Autor Data de publicació: 1994Pàgina d'inici: 59 Pàgina final: 65 Vol.: IXISSN o títol: 0212-27804
Publicacions
-
Metodologías docentes activas para implementar los Objetivos de Desarrollo Sostenible (ODS) de manera interdisciplinaria a UIC Barcelona
Data de publicació: 2022 Isbn: 978-84-125693-9-1 -
Guia interreligiosa de bones pràctiques en cultura climàtica
Data de publicació: 2021 Isbn: 978-84-09-28544-0 -
Reconciliarse con el planeta. La sostenibilidad como nuevo paradigma
Data de publicació: 2015 Isbn: 978-84-313-3030-9
Publicacions
-
“Steam al aire libre en la educación para el desarrollo sostenible en educación infantil a través del inquiry-based learning: experiencia y opiniones de los docentes”. “Recursos para una salud medioambiental y humana sostenibles”
Nom: Fuentes, M.; Albareda Tiana, S; Balaguer Fàbregas, Maria Carmen; Fernández Morilla, M; Fuertes, M. Teresa Rol: Autor Data de publicació: 06/01/2024Pàgina d'inici: 1 Pàgina final: 13ISBN: 978-3-631-91607-0 -
Estrategias de integración curricular de los objetivos de desarrollo sostenible en el aula universitaria. Realidades y desafíos de una experiencia multidisciplinar. Los objetivos de desarrollo sostenible en el aula universitaria: estrategias de intervención
Nom: Albareda Tiana, S; Berbegal-Mirabent, J.; Graell, M.; Mas-Machuca, M. Rol: Autor Data de publicació: 30/01/2023Pàgina d'inici: 175 Pàgina final: 189 -
Enseñanza de la religión católica vinculada con el estudio del cambio climático y fomento de la acción climática. Repensar las humanidades en el siglo XXI
Nom: Fernández Morilla, M; Albareda Tiana, S; Jiménez, E.; Vidal Raméntol, S Rol: Autor Data de publicació: 2022ISBN: 978-84-1124-306-3 -
Role of Religions on Climate Action. Climate Action. Encyclopedia of the UN Sustainable Development Goals. Leal Filho W., Azul A.M., Brandli L., Özuyar P.G., Wall T. (eds)
Nom: Albareda Tiana, S; Fernández Morilla, M Rol: Autor Data de publicació: 12/09/2021ISBN: 978-3-319-71063-1 -
Taller Transversal de Sostenbilidad. Implementando la Agenda 2030 en la universidad. Casos inspiradores de educación para los ODS en las universidades españolas
Nom: Albareda Tiana, S Rol: Autor Data de publicació: 05/06/2020Pàgina d'inici: 62 Pàgina final: 63 -
Teología para la sostenibilidad. Repensar la sostenibilidad. Enriquez Sánchez, J.M.; Duce Díaz, C. y Miguel González, L.J. (Eds)
Nom: Albareda Tiana, S Rol: Autor Data de publicació: 2020Pàgina d'inici: 353 Pàgina final: 370 -
Empowering and mobilizing youth for SDG 12. Encyclopedia of the UN Sustainable Development Goals. Leal Filho, W. et al. (Eds)
Nom: Albareda Tiana, S Rol: Autor Data de publicació: 2019ISBN: 2523-7403 -
The EDINSOST Project: Implementing the Sustainable Development Goals at University level.. Universities as Living Labs for Sustainable Development: Supporting the Implementation of the Sustainable Development Goals
Nom: Albareda Tiana, S; Ruíz-Morales, J.; Azcárate, P.; Valderrama, R.; Múñoz, J.M Rol: Autor Data de publicació: 2019Pàgina d'inici: 193 Pàgina final: 210ISBN: 978-3-030-15604-6 -
The Role of Religion in Global Sustainability: A Study on Catalonia’s Contribution to Sustainable Development Goals. Leal Filho W., Consorte McCrea A. (eds) Sustainability and the Humanities
Nom: Gas-Aixendri, M.; Albareda Tiana, S Rol: Autor Data de publicació: 2019Pàgina d'inici: 1 Pàgina final: 18ISBN: 978-3-319-95336-6 -
Habilitar a los estudiantes del grado de educación para trabajar los ODS.Taller de Alimentación sostenible. Alfabetización digital e informacional
Nom: Albareda Tiana, S; Vidal Raméntol, S Rol: Autor Data de publicació: 2018Pàgina d'inici: 31 Pàgina final: 46ISBN: 978-84-17690-06-9 -
Escenarios metodológicos para la promoción de la ética ambiental en la docencia universitaria. Valores y compromisos en la conservación ambiental. Actas del I Congreso Español de Ecoética. Chuvieco, E. y Burgui, M
Nom: Albareda Tiana, S Rol: Autor Data de publicació: 2017Pàgina d'inici: 32 Pàgina final: 35ISBN: 978-84-946864-9-8 -
Aportaciones de las religiones a la cohesión social y a la sostenibilidad. Gobernanza y Religión
Nom: Albareda Tiana, S Rol: Autor Data de publicació: 2016Pàgina d'inici: 17 Pàgina final: 30ISBN: 978-84-16383-42-9. -
Pobreza y Desarrollo humano. International Conference Family and Society
Nom: Albareda Tiana, S Rol: Autor Data de publicació: 2015Pàgina d'inici: 673 Pàgina final: 690ISBN: 978-84-606-8395-7 -
The Civilising Footprint: Exposing and Appreciating the Interdependencies of glocal sustainability. Family and Sustainable Development
Nom: Albareda Tiana, S; Vidal Rodà, E Rol: Autor Data de publicació: 2015Pàgina d'inici: 367 Pàgina final: 376ISBN: 978-84-9098-530-4 -
Escenarios para el desarrollo de las competencias: científica, didáctica y de trabajo cooperativo en grupos heterogéneos, en el Grado de Educación Primaria. II Congreso Internacional de Ciencias de la Educación y del Desarrollo
Nom: Albareda Tiana, S; Fernández Morilla, M Rol: Autor Data de publicació: 2015ISBN: En premsa -
Evaluación de competencias genéricas en Sostenibilidad y Responsabilidad Social Universitaria. Experiencias en Docencia Superior
Nom: Fuertes, M. Teresa; Albareda Tiana, S Rol: Autor Data de publicació: 2014Pàgina d'inici: 141 Pàgina final: 159ISBN: 978-84-5705-3-0 -
General skills assessment of sustainability and social responsibility in college. Case Studies in Higher Education
Nom: Fuertes, M. Teresa; Albareda Tiana, S Rol: Autor Data de publicació: 2014Pàgina d'inici: 149 Pàgina final: 164ISBN: 978-1-312-18775-7 -
Evaluación de competencias genéricas en sostenibilidad y responsabilidad social universitaria. Experiencia en docencia superior. Del Valle Mejías, Mª E. (Coord)
Nom: Fuertes, M. Teresa; Albareda Tiana, S Rol: Autor Data de publicació: 2014Pàgina d'inici: 221 Pàgina final: 242ISBN: 978-84-297-7177-0 -
Reducir la Huella Ecológica. Workshop interfacultativo. Retos actuales de educación y salud transcultural II
Nom: Vidal Raméntol, S; Albareda Tiana, S; Alférez Villarreal, A; Fernández Morilla, M; Puig, J. Rol: Autor Data de publicació: 2014Pàgina d'inici: 216 Pàgina final: 223ISBN: 9788416027248 -
Disminución de la Huella Ecológica de los estudiantes. Un caso práctico de sostenibilización curricular. Construyendo la nueva enseñanza superior
Nom: Fernández Morilla, M; Albareda Tiana, S; Vidal Raméntol, S Rol: Autor Data de publicació: 2014Pàgina d'inici: 193 Pàgina final: 201ISBN: 978-84-481-9745-2 -
Educacional nutricional participativa como innovación docente en la formación de maestros del Grado en Educación Primaria. Experiencias e innovación docente en el contexto actual de la docencia universitaria
Nom: Albareda Tiana, S; Fernández Morilla, M; Alférez Villarreal, A; Puig, J.; Vidal Raméntol, S Rol: Autor Data de publicació: 2014Pàgina d'inici: 589 Pàgina final: 593ISBN: 9788415524151 -
Alta contribución de la Huella de Alimentos a la Huella Ecológica de los estudiantes: Detección de necesidades educativas.. Retos actuales de educación y salud transcultural I
Nom: Fernández Morilla, M; Albareda Tiana, S; Vidal Raméntol, S Rol: Autor Data de publicació: 2014Pàgina d'inici: 341 Pàgina final: 349ISBN: 9788416027231 -
La sostenibilidad como elemento de convergencia entre religiones. La gobernanaza de la diversidad religiosa. Personalidad y territorialidad en las sociedades multiculturales
Nom: Albareda Tiana, S Rol: Autor Data de publicació: 2013Pàgina d'inici: 379 Pàgina final: 388ISBN: 978-84-9059-092-8 -
Escenarios metodológicos para la implementación de competencias en sostenibilidad en la Universidad. Aproximación a la Sostenibilidad Curricular
Nom: Albareda Tiana, S; Vidal Raméntol, S; Alférez Villarreal, A; Fernández Morilla, M; Puig, J. Rol: Autor Data de publicació: 2013Pàgina d'inici: Capítulo IIISBN: 978-84-95433-60-2 -
Aportaciones del ecofeminismo al paradigma de la sostenibilidad. Ideología de género. Perspectivas filosófica-antropológica y social
Nom: Albareda Tiana, S Rol: Autor Data de publicació: 2011Pàgina d'inici: 397 Pàgina final: 402ISBN: 978-9968-41-208-7 -
Alianza entre el ser humano y el medio ambiente. El desarrollo humano integral: comentarios interdisciplinares a la encíclica "Caritas in veritate" de Benedicto XVI
Nom: Albareda Tiana, S Rol: Autor Data de publicació: 2010Pàgina d'inici: 195 Pàgina final: 211ISBN: 978-84-938401-0-5
Assignatures impartides
Curs 2024-2025 - Període: 01/09/2024 - 31/08/2025
-
Grau
Grau en Educació Infantil- - Treball Final de Grau
- - Ensenyament i Aprenentatge de Ciències Experimentals 3
- - Treball Final de Grau
-
Màster oficial
Màster Universitari en Formació del Professorat d'Educació Secundària Obligatòria i Batxillerat, Formació Professional i Ensenyament d'Idiomes- - Complements per a la Formació Disciplinària Biologia/Geologia
Curs 2023-2024 - Període: 01/09/2023 - 31/08/2024
-
Grau
Grau en Educació Infantil- - Treball Final de Grau
- - Ensenyament i Aprenentatge de Ciències Experimentals 3
- - Treball Final de Grau
-
Màster oficial
Màster Universitari en Formació del Professorat d'Educació Secundària Obligatòria i Batxillerat, Formació Professional i Ensenyament d'Idiomes- - Complements per a la Formació Disciplinària Biologia/Geologia
Curs 2022-2023 - Període: 01/09/2022 - 31/08/2023
-
Grau
Grau en Educació Primària- - Ensenyament i Aprenentatge de Ciències Experimentals 3
- - Treball Final de Grau
-
Màster oficial
Màster Universitari en Formació del Professorat d'Educació Secundària Obligatòria i Batxillerat, Formació Professional i Ensenyament d'Idiomes- - Complements per a la Formació Disciplinària Biologia/Geologia
-
Altres
Màster en Comunicació, Gestió de Marca i Sostenibilitat en la Indústria de la Moda- - Mòdul 3: Estratègia de Comunicació i Social Media Plan
Curs 2021-2022 - Període: 01/09/2021 - 31/08/2022
-
Grau
Grau en Educació Infantil- - Treball Final de Grau
- - Ensenyament i Aprenentatge de Ciències Experimentals 3
- - Treball Final de Grau
Curs 2020-2021 - Període: 01/09/2020 - 31/08/2021
-
Grau
Grau en Educació Primària- - Ensenyament i Aprenentatge de Ciències Experimentals 2
- - Ensenyament i Aprenentatge de Ciències Experimentals 3
- - Ensenyament i Aprenentatge de Ciències Experimentals 1
Curs 2019-2020 - Període: 01/09/2019 - 31/08/2020
-
Grau
Grau en Educació Primària- - Ensenyament i Aprenentatge de Ciències Experimentals 1
- - Ensenyament i Aprenentatge de Ciències Experimentals 3
-
Altres
Postgrau en Docència de Religió Catòlica en Educació Infantil i Primària- - Cristianisme: Missatge i Moral
Curs 2018-2019 - Període: 01/09/2018 - 31/08/2019
-
Grau
Grau en Educació Primària- - Ensenyament i Aprenentatge de Ciències Experimentals 3
- - Ensenyament i Aprenentatge de Ciències Experimentals 1
- - Ensenyament i Aprenentatge de Ciències Experimentals 2
Curs 2017-2018 - Període: 01/09/2017 - 31/08/2018
-
Grau
Grau en Educació Primària- - Ensenyament i Aprenentatge de Ciències Experimentals 3
- - Ensenyament i Aprenentatge de Ciències Experimentals 1
- - Treball Final de Grau
-
Altres
Postgrau de Capacitació Acadèmica per a la Docència de Religió Catòlica en Educació Infantil i Primària- - Cristianisme: Missatge i Moral
Curs 2016-2017 - Període: 01/09/2016 - 31/08/2017
-
Grau
Grau en Educació Infantil- - Anatomia, Fisiologia i Neurologia del Llenguatge
- - Ensenyament i Aprenentatge de Ciències Experimentals 3
- - Ensenyament i Aprenentatge de Ciències Experimentals 1
- - Anatomia, Fisiologia i Neurologia del Llenguatge
Curs 2015-2016 - Període: 01/09/2015 - 31/08/2016
-
Grau
Grau en Educació Infantil- - Treball Final de Grau
- - Treball Final de Grau
- - Ensenyament i Aprenentatge de Ciències Experimentals 3
- - Ensenyament i Aprenentatge de Ciències Experimentals 1
-
Altres
Postgrau de Capacitació Acadèmica per a la Docència de Religió Catòlica en Educació Infantil i Primària- - Cristianisme: Missatge i Moral
Curs 2014-2015 - Període: 01/09/2014 - 31/08/2015
-
Grau
Grau en Educació Infantil- - Treball Final de Grau
- - Ensenyament i Aprenentatge de Ciències Experimentals 2
- - Ensenyament i Aprenentatge de Ciències Experimentals 1
- - Treball Final de Grau
-
Altres
Postgrau de Capacitació Acadèmica per a la Docència de Religió Catòlica en Educació Infantil i Primària- - Cristianisme: Missatge i Moral
Curs 2013-2014 - Període: 01/09/2013 - 31/08/2014
-
Grau
Grau en Educació Infantil- - Pràctiques Escolars 2
- - Ensenyament i Aprenentatge de Ciències Experimentals 1
- - Ensenyament i Aprenentatge de Ciències Experimentals 2
- - Pràctiques Escolars 2
-
Altres
Postgrau de Capacitació Acadèmica per a la Docència de Religió Catòlica en Educació Infantil i Primària- - Missatge i Moral Cristiana
Curs 2012-2013 - Període: 01/09/2012 - 31/08/2013
-
Grau
Grau en Educació Infantil- - Pràctiques Escolars II
- - Treball Final de Grau
- - Ensenyament i Aprenentatge de Ciències Experimentals 1
- - Ensenyament i Aprenentatge de Ciències Experimentals 2
- - Treball Final de Grau
-
Altres
Postgrau en Declaració Eclesiàstica de Competència Acadèmica- - Missatge i Moral Cristiana
Curs 2011-2012 - Període: 01/09/2011 - 31/08/2012
-
Grau
Grau en Educació Infantil- - Pràctiques Escolars II
- - Ensenyament i Aprenentatge de Ciències Experimentals 2
- - Pràctiques Escolars II
-
Altres
Postgrau en Declaració Eclesiàstica de Competència Acadèmica- - Missatge i Moral Cristiana
Curs 2010-2011 - Període: 01/09/2010 - 31/08/2011
-
Grau
Grau en Educació Primària- - Ensenyament i Aprenentatge de Ciències Experimentals 2
-
Diplomatura
Mestre. Especialitat d'Educació Infantil- - Educació Ambiental, Consum i Salut
- - Practicum 3
- - CC. de la Natura i la seva Didàctica 2
- - CC. de la Natura i la seva Didàctica 1
- - Educació Ambiental, Consum i Salut
- - Practicum 3
-
Altres
Postgrau en Declaració Eclesiàstica de Competència Acadèmica- - Missatge i Moral Cristiana
Curs 2009-2010 - Període: 01/09/2009 - 31/08/2010
-
Diplomatura
Mestre. Especialitat d'Educació Infantil- - Educació Ambiental, Consum i Salut
- - Coneixement Medi Natural, Social i Cultural
- - Practicum 2
- - Practicum 3
- - Educació Ambiental, Consum i Salut
- - CC. de la Natura i la seva Didàctica 2
- - Practicum 2
- - Practicum 3
Curs 2008-2009 - Període: 01/09/2008 - 31/08/2009
-
Diplomatura
Mestre. Especialitat d'Educació Infantil- - Coneixement Medi Natural, Social i Cultural
- - Practicum 1
- - CC. de la Natura i la seva Didàctica 2
- - CC. de la Natura i la seva Didàctica 1
- - Practicum 1
Curs 2007-2008 - Període: 01/09/2007 - 31/08/2008
-
Diplomatura
Mestre. Especialitat d'Educació Infantil- - Coneixement Medi Natural, Social i Cultural
- - CC. de la Natura i la seva Didàctica 2
- - CC. de la Natura i la seva Didàctica 1
Curs 2006-2007 - Període: 01/09/2006 - 31/08/2007
-
Diplomatura
Mestre. Especialitat d'Educació Primària- - CC. de la Natura i la seva didàctica 2
-
Doctorado en Teología
- Universidad de Navarra
-
Programa de Especialización en Investigación en el Aula
- Universidad de Navarra. Facultad de Fiolosofía y Letras. sección de Ciencias de la Educación
-
Introducción a la mineralogía y a la química mineral
- Asociación Nacional de Químicos de España
-
Postgrado en Educación Ambiental
- Universitat Autónoma de Barcelona
-
Arquitectura del Paisaje
- Universitat Politècnica de Catalunya
-
Licenciatura en Biologia. Especialidad Biologia Fonamental.
- Universidad de Oviedo
-
Licenciatura en Teologia Moral y Espiritual.
- Universidad de Navarra
-
III Beca Puig en Innovació Docent
El Jurado valora la rigurosidad y variedad de los proyectos presentados en esta tercera edición de la Beca Fundació Puig en Innovación Docente y agradece a los 54 profesores implicados en dichos proyectos su participación en dicha convocatoria. Esta implicación de los docentes se manifiesta principalmente en la alta interdisciplinariedad, el alto grado de motivación del profesorado de UIC Barcelona y la evolución en la rigurosidad y presentación de los proyectos. El Jurado de esta edición ha decidido otorgar un único premio de 9.580 €. El proyecto ganador es una propuesta innovadora sólida y consistente, presentada de forma muy rigurosa y estructurada. El jurado valora muy positivamente la promoción de los ODS como idea innovadora, así como la interdisciplinariedad del proyecto, con la vinculación de muchas y diversas disciplinas. Así mismo se reconoce la gran labor de coordinación y estructuración de la idea, que aportará mucho valor a numerosos estudiantes de UIC Barcelona., 2020 -
Premi Innovació docent
La gamificación y el desarrollo del pensamiento computacional: aplicaciones móviles y robótica educativa para la adquisición de la competencia digital y la competencia digital docente, 2016 -
INTES
2º Premio por el Proyecto de Educación Ambiental desarrollado en el Colegio Montespiño (A Coruña), 1995
Esducació per a la sostenibilitat, Consum sostenible, Innovació docent per a la sostenibilització curricular, Sostanibilitat com a element de convergència entre les religions, Empoderament dels joves per l'acció climàtica.
-
Mesurar l’impacte positiu de les accions fetes per mitigar el canvi climàtic. Educació climàtica a la Universitat i des de la Universitat
IP: Albareda Tiana, S Data d'inici: 29/01/2024 Data de finalització: 29/01/2026Entitat finançadora: Agència de Gestió d'Ajuts Universitaris i de Recerca AGAUR Codi de l'entitat finançadora: AGAUR -
EMPREMTA (CO)4
IP: Graell, M. Data d'inici: 15/09/2021 Data de finalització: 15/09/2025Entitat finançadora: Ajuntament de Barcelona Codi de l'entitat finançadora: Ajuntament de Barcelona, 21S04896 -
Kids Lab for Sustainability
IP: Fuentes, M. Data d'inici: 15/12/2021 Data de finalització: 01/07/2024Entitat finançadora: Unión Europea Codi de l'entitat finançadora: Unión Europea-Proyecto ERASMUS -
Climate Change related to Catholic Education as Subject in the HIE Programmes of Sciences Education
IP: Fernández Morilla, M Data d'inici: 01/10/2020 Data de finalització: 30/09/2022Entitat finançadora: Unió Europea -
Participen les comunitats religioses, presents a Catalunya en la cultura climàtica?
IP: Albareda Tiana, S Data d'inici: 08/10/2019 Data de finalització: 02/02/2021Entitat finançadora: Agencia de Gestió d'Ajuts Universitaris i de Recerca Codi de l'entitat finançadora: RELIG 2018 -
Formació en alternança: espai per a la recerca i la construcció de sabers professionals
IP: Fuertes, M. Teresa Data d'inici: 20/06/2018 Data de finalització: 31/12/2020Entitat finançadora: Agència de Gestió d'Ajuts Universitaris i de Recerca AGAUR Codi de l'entitat finançadora: 2017 ARMIF 00001 -
Kitchen lab for kids
IP: Fuertes, M. Teresa Data d'inici: 01/09/2018 Data de finalització: 31/08/2020Entitat finançadora: Unió Europea Codi de l'entitat finançadora: 2018-1-PL01-KA201-050857 -
Educación e innovación social para la sostenibilidad. Formación en las Universidades Españolas de profesionales como agentes de cambio para afrontar los retos de la sociedad - EDINSOST
IP: Sagalàs, J.; Sánchez , F. Data d'inici: 01/09/2016 Data de finalització: 31/08/2019Entitat finançadora: MINISTERIO DE ECONOMIA Y COMPETITIVIDAD Codi de l'entitat finançadora: EDU2015-65574-R -
Pla global d'integració de les competències matemàtica, científica i lingüstica a la formació inicial de mestres.
IP: Vidal Raméntol, S Data d'inici: 30/07/2016 Data de finalització: 30/09/2018Entitat finançadora: AGAUR Codi de l'entitat finançadora: 2015 ARMIF 00044 -
Accions de cohesió social i sostenibilitat de les entitats religioses a Catalunya (Generalitat de Catalunya: 2014 RELIG 00022)
IP: Gas-Aixendri, M. Data d'inici: 27/08/2014 Data de finalització: 27/08/2015Entitat finançadora: Agència de Gestió d'Ajuts Universitaris i de Recerca AGAUR Codi de l'entitat finançadora: 2014RELIG00022
-
Red de Innovación Docente para promover el Consumo Sostenible en el Sistema Universitario Español
IP: Albareda Tiana, S Data d'inici: 16/06/2018 Data de finalització: 31/07/2020Entitat finançadora: Universidad de Alcalá. Cátedra de Ética Ambiental
-
Revista Española de Orientación y Psicopedagogía, Guías que orientan a los docentes en un proyecto de Aprendizaje Servicio y educación para el desarrollo sostenible.
Nom: Graell, M.; Fuentes, M.; Pujol Valls, M; Albareda Tiana, S Rol: Autor Data de publicació: 2024Pàgina d'inici: 1 Pàgina final: 15 Vol.: En prensaISSN o títol: 1139-7853 -
Worldviews: Environment, Culture, Religion, Similarities and Differences between Religious Communities in Addressing Climate Change: The Case of Catalonia
Nom: Albareda Tiana, S; Fernández Morilla, M; Guitián, G.; (esborrar), F.; Hernández , J.; Chuvieco, E. Rol: Autor Data de publicació: 2024Pàgina d'inici: 1 Pàgina final: 29 Vol.: 28 Núm.: 1DOI: https://dx.doi.org/10.1163/15685357-tat00009 ISSN o títol: 1568-5357 13635247 -
International journal of sustainability in higher education (Online), Enhancing curricular integration of the SDGs: fostering active methodologies through cross-departmental collaboration in a Spanish university
Nom: Albareda Tiana, S; Fernández Borsot, G.; Berbegal-Mirabent, Jasmina; Regadera, E.; Mas-Machuca, M.; Graell, M.; Manresa, A.; Fernández Morilla, M; Fuertes, M. Teresa; Gutiérrez, A.; Guardiola, J. Rol: Autor Data de publicació: 2024DOI: https://dx.doi.org/10.1108/IJSHE-07-2023-0299 ISSN o títol: 1758-6739 -
WORLDVIEWS-GLOBAL RELIGIONS CULTURE AND ECOLOGY, Similarities and differences between religious communities in addressing climate change: the case of Catalonia
Nom: Albareda Tiana, S; Fernández Morilla, M; Guitián, G.; Pérez-Madrid, F.; Hernández , J.; Chuvieco, E. Rol: Autor Data de publicació: 2023ISSN o títol: 1568-5357 -
Human Review. International Humanities Review / Revista Internacional de Humanidades, Curricular proposal for teaching catholic religion and promotion of climate change PROPUESTA CURRICULAR DE ENSEÑANZA DE RELIGIÓN CATÓLICA Y PROMOCIÓN DE LA ACCIÓN CLIMÁTICA
Nom: Fernández Morilla, M; Albareda Tiana, S; Fuertes, M. Teresa; Graell, M.; Jiménez, E. Rol: Autor Data de publicació: 2022Vol.: 11DOI: https://dx.doi.org/10.37467/revhuman.v11.3830 ISSN o títol: 2695-9623 -
Trends in Higher Education, Transformative Education for Sustainable Consumption
Nom: Garcia-Gonzalez, E.; Albareda Tiana, S; Solís-Espallargas, C.; Jiménez-Fontana, R. Rol: Autor Data de publicació: 2022Pàgina d'inici: 1 Pàgina final: 15 Vol.: 1 Núm.: 1DOI: https://dx.doi.org/10.3390/higheredu1010001 ISSN o títol: 2813-4346 -
CIDUI Congrés Internacional de Docència Universitària i Innovació, Escoles que eduquen en la diversitat com a eina formadora interdisciplinar de futurs mestres
Nom: Fuentes, M.; Graell, M.; Albareda Tiana, S Rol: Autor Data de publicació: 2021Pàgina d'inici: 1 Pàgina final: 12 Vol.: 1 Núm.: 5ISSN o títol: 2385-6203 -
Sustainability, Sustainability Education in the Spanish Higher Education System: Faculty Practice, Concerns and Needs
Nom: Busquets, P.; Segalas, J.; Gomera, A.; Antunez, M.; Ruiz-Morales, J.; Albareda Tiana, S; Miñano, R. Rol: Autor Data de publicació: 2021Vol.: 13 Núm.: 15DOI: https://dx.doi.org/10.3390/su13158389 ISSN o títol: 2071-1050 -
Revista Mexicana de Política Exterior, La igualdad de género y la educación como ejes transversales de la Agenda 2030
Nom: García, G.; Albareda Tiana, S Rol: Autor Data de publicació: 2020Pàgina d'inici: 195 Pàgina final: 208 Núm.: 118ISSN o títol: 2594-2441 -
Enseñanza de las ciencias, Evaluar competencias en sostenibilidad en los grados y posgrados de educación: propuesta de un instrumento
Nom: Albareda Tiana, S; Azcárate, P.; Múñoz, J.M.; Valderrama-Hernández, R.; Ruíz-Morales, J. Rol: Autor Data de publicació: 2019Pàgina d'inici: 11 Pàgina final: 29 Vol.: 37 Núm.: 3DOI: https://dx.doi.org/10.5565/rev/ensciencias.2670 ISSN o títol: 0212-4521 -
Sustainability, Implementing pedagogical approaches for ESD in initial teacher training at Spanish universities
Nom: Albareda Tiana, S; Garcia-Gonzalez, E.; Jiménez-Fontana, R.; Solís-Espallargas, C. Rol: Autor Data de publicació: 2019Vol.: 11 Núm.: 18DOI: https://dx.doi.org/10.3390/su11184927 ISSN o títol: 2071-1050 -
Revista de Educación Ambiental y Sostenibilidad, Objetivo de Desarrollo Sostenible nº 12: Consumo y Producción Sostenible. Estudio sobre hábitos de consumo de los estudiantes
Nom: Fernández Morilla, M; Fernández, M.; Vidal Raméntol, S; Albareda Tiana, S Rol: Autor Data de publicació: 2019Pàgina d'inici: 1201 Pàgina final: 1 Vol.: 1 Núm.: 1DOI: https://dx.doi.org/10.25267/Rev_educ_ambient_sostenibilidad.2019.v1.i1.1201 ISSN o títol: 2659-708X -
International journal of Research science and Management, Encouraging sustainable consumption patterns through mathematics and experimental science in higher education
Nom: Fernández Morilla, M; Albareda Tiana, S; Fernández, M.; Vidal Raméntol, S Rol: Autor Data de publicació: 2018Pàgina d'inici: 67 Pàgina final: 83 Vol.: 5 Núm.: 11DOI: https://dx.doi.org/10.5281/zenodo.1745058 ISSN o títol: 2349-5197 -
Sustainability, Holistic Approaches to Develop Sustainability and Research Competencies in Pre-Service Teacher Training
Nom: Albareda Tiana, S; Vidal Raméntol, S; Pujol Valls, M; Fernández Morilla, M Rol: Autor Data de publicació: 2018Vol.: 10 Núm.: 10DOI: https://dx.doi.org/10.3390/su10103698 ISSN o títol: 2071-1050 -
Temps d'Educació, En el camino hacia el compromiso ambiental: estudio sobre hábitos de consumo personales
Nom: Fernández Morilla, M; Albareda Tiana, S; Vidal Raméntol, S Rol: Autor Data de publicació: 2018Pàgina d'inici: 143 Pàgina final: 160 Núm.: 54DOI: https://dx.doi.org/10.1344/TE2018.54.9 ISSN o títol: 0214-7351 -
International journal of sustainability in higher education, Implementing the sustainable development goals at University level
Nom: Albareda Tiana, S; Vidal Raméntol, S; Fernández Morilla, M Rol: Autor Data de publicació: 2018Pàgina d'inici: 473 Pàgina final: 497 Vol.: 19 Núm.: 3DOI: https://dx.doi.org/10.1108/IJSHE-05-2017-0069 ISSN o títol: 1467-6370 -
Palabra, La teología avala la conversión ecológica que propone la Iglesia
Nom: Chuvieco, E.; Albareda Tiana, S; Puig, J. Rol: Autor Data de publicació: 2017Pàgina d'inici: 2 Pàgina final: 5 -
Revista Iberoamericana de Educación, Barreras para la sostenibilidad integral en la Universidad
Nom: Albareda Tiana, S; Fernández Morilla, M; Mallarach, J.; Vidal Raméntol, S Rol: Autor Data de publicació: 2017Pàgina d'inici: 253 Pàgina final: 272 Vol.: 73DOI: https://dx.doi.org/10.35362/rie730301 ISSN o títol: 1022-6508 -
Observatotio de Cooperación Universitaria al Desarrollo (OCUD). CRUE, Taller Transversal de Sostenibilidad: Consumo Sostenible
Nom: Albareda Tiana, S; Fernández Morilla, M Rol: Autor Data de publicació: 2016 -
International journal of sustainability in higher education, A collaborative programme in sustainability and social responsibility
Nom: Albareda Tiana, S; Alférez Villarreal, A Rol: Autor Data de publicació: 2016Pàgina d'inici: 719 Pàgina final: 736 Vol.: 17 Núm.: 5DOI: https://dx.doi.org/10.1108/IJSHE-07-2016-0134 ISSN o títol: 1467-6370 -
European Journal of Sustainable Development, Religions and Global Sustainability. A research study in Catalonia
Nom: Albareda Tiana, S; Gas-Aixendri, M. Rol: Autor Data de publicació: 2016Pàgina d'inici: 61 Pàgina final: 71 Vol.: 5 Núm.: 4DOI: https://dx.doi.org/10.14207/ejsd.2016.v5n4p61 ISSN o títol: 2239-5938 -
Scripta theologica, Aportaciones de la Laudato si' en el contexto de la Agenda 2030 para el Desarrollo Sostenible
Nom: Albareda Tiana, S Rol: Autor Data de publicació: 2016Pàgina d'inici: 443 Pàgina final: 462 Vol.: 48 Núm.: 2DOI: https://dx.doi.org/10.15581/006.48.2.443-462 ISSN o títol: 0036-9764 -
Journal of cleaner production, Methodological approaches to change consumption habits of future teachers in Barcelona, Spain: reducing their personal ecological footprint
Nom: Fernández Morilla, M; Alférez Villarreal, A; Vidal Raméntol, S; Fernández, M.; Albareda Tiana, S Rol: Autor Data de publicació: 2016Pàgina d'inici: 154 Pàgina final: 163 Núm.: 6710DOI: https://dx.doi.org/https://doi.org/10.1016/j.jclepro.2016.02.026 ISSN o títol: 0959-6526 -
Paripex - Indian Journal of Research, Formation and Regression of the Ebro Delta: Ethical Implications of Human Intervention (Tree Cutting and Dam Cosnstruction) in the Natural Environment
Nom: Armengou, Jaume; Albareda Tiana, S; Bosch Rabell, M; Corcó, Josep Rol: Autor Data de publicació: 2015Pàgina d'inici: 296 Pàgina final: 301 Vol.: IV Núm.: Issue 6ISSN o títol: 2250-1991 -
Opción, Sostenibilización curricular en la educación superior: propuesta metodológica
Nom: Fernández Morilla, M; Fuertes, M. Teresa; Albareda Tiana, S Rol: Autor Data de publicació: 2015Pàgina d'inici: 284 Pàgina final: 304 Vol.: Especial Núm.: 6ISSN o títol: 1012-1587 -
Revista de Comunicación de la SEECI, Competencias genéricas en sostenibilidad en la educación superior. Revisión y compilación
Nom: Albareda Tiana, S; Gonzalvo-Cirac, M. Rol: Autor Data de publicació: 2013Pàgina d'inici: 141 Pàgina final: 159 Núm.: 32DOI: https://dx.doi.org/10.15198/seeci.2013.32.141-159 ISSN o títol: 1576-3420 -
Población y Salud en Mesoamérica, Epidemiología, medio ambiente y desigualdades por género en Tarragona, una provincia de Cataluña (España), 1960-1990
Nom: Gonzalvo-Cirac, M.; Albareda Tiana, S Rol: Autor Data de publicació: 2013Pàgina d'inici: 1 Pàgina final: 16 Vol.: 10 Núm.: 2DOI: https://dx.doi.org/10.15517/psm.v10i2.8516 ISSN o títol: 1659-0201 -
Excerpta e Dissertationibus in Sacra Theologia, Mujer, ecología y sostenibilidad. Elementos de convergencia entre el ecofeminismo de Vandana Shiva y las enseñanzas sociales de la Iglesia
Nom: Albareda Tiana, S Rol: Autor Data de publicació: 2011Pàgina d'inici: 159 Pàgina final: 277 Vol.: 58ISSN o títol: 0214-6827 -
Temes davui. Revista de Teologia i Qüestions actuals, Ecofeminisme i sostenibilitat. Arrels filosòfiques de l'ecofeminisme i les seves inspiradores
Nom: Albareda Tiana, S Rol: Autor Data de publicació: 2010Pàgina d'inici: 38 Pàgina final: 47 Vol.: 38ISSN o títol: B-5104-98 -
La Escuela en Acción. Revista de Pedagogía, Observación e identificación de aves.
Nom: Albareda Tiana, S Rol: Autor Data de publicació: 1994Pàgina d'inici: 59 Pàgina final: 65 Vol.: IXISSN o títol: 0212-27804
-
Metodologías docentes activas para implementar los Objetivos de Desarrollo Sostenible (ODS) de manera interdisciplinaria a UIC Barcelona
Data de publicació: 2022 Isbn: 978-84-125693-9-1 -
Guia interreligiosa de bones pràctiques en cultura climàtica
Data de publicació: 2021 Isbn: 978-84-09-28544-0 -
Reconciliarse con el planeta. La sostenibilidad como nuevo paradigma
Data de publicació: 2015 Isbn: 978-84-313-3030-9
-
“Steam al aire libre en la educación para el desarrollo sostenible en educación infantil a través del inquiry-based learning: experiencia y opiniones de los docentes”. “Recursos para una salud medioambiental y humana sostenibles”
Nom: Fuentes, M.; Albareda Tiana, S; Balaguer Fàbregas, Maria Carmen; Fernández Morilla, M; Fuertes, M. Teresa Rol: Autor Data de publicació: 06/01/2024Pàgina d'inici: 1 Pàgina final: 13ISBN: 978-3-631-91607-0 -
Estrategias de integración curricular de los objetivos de desarrollo sostenible en el aula universitaria. Realidades y desafíos de una experiencia multidisciplinar. Los objetivos de desarrollo sostenible en el aula universitaria: estrategias de intervención
Nom: Albareda Tiana, S; Berbegal-Mirabent, J.; Graell, M.; Mas-Machuca, M. Rol: Autor Data de publicació: 30/01/2023Pàgina d'inici: 175 Pàgina final: 189 -
Enseñanza de la religión católica vinculada con el estudio del cambio climático y fomento de la acción climática. Repensar las humanidades en el siglo XXI
Nom: Fernández Morilla, M; Albareda Tiana, S; Jiménez, E.; Vidal Raméntol, S Rol: Autor Data de publicació: 2022ISBN: 978-84-1124-306-3 -
Role of Religions on Climate Action. Climate Action. Encyclopedia of the UN Sustainable Development Goals. Leal Filho W., Azul A.M., Brandli L., Özuyar P.G., Wall T. (eds)
Nom: Albareda Tiana, S; Fernández Morilla, M Rol: Autor Data de publicació: 12/09/2021ISBN: 978-3-319-71063-1 -
Taller Transversal de Sostenbilidad. Implementando la Agenda 2030 en la universidad. Casos inspiradores de educación para los ODS en las universidades españolas
Nom: Albareda Tiana, S Rol: Autor Data de publicació: 05/06/2020Pàgina d'inici: 62 Pàgina final: 63 -
Teología para la sostenibilidad. Repensar la sostenibilidad. Enriquez Sánchez, J.M.; Duce Díaz, C. y Miguel González, L.J. (Eds)
Nom: Albareda Tiana, S Rol: Autor Data de publicació: 2020Pàgina d'inici: 353 Pàgina final: 370 -
Empowering and mobilizing youth for SDG 12. Encyclopedia of the UN Sustainable Development Goals. Leal Filho, W. et al. (Eds)
Nom: Albareda Tiana, S Rol: Autor Data de publicació: 2019ISBN: 2523-7403 -
The EDINSOST Project: Implementing the Sustainable Development Goals at University level.. Universities as Living Labs for Sustainable Development: Supporting the Implementation of the Sustainable Development Goals
Nom: Albareda Tiana, S; Ruíz-Morales, J.; Azcárate, P.; Valderrama, R.; Múñoz, J.M Rol: Autor Data de publicació: 2019Pàgina d'inici: 193 Pàgina final: 210ISBN: 978-3-030-15604-6 -
The Role of Religion in Global Sustainability: A Study on Catalonia’s Contribution to Sustainable Development Goals. Leal Filho W., Consorte McCrea A. (eds) Sustainability and the Humanities
Nom: Gas-Aixendri, M.; Albareda Tiana, S Rol: Autor Data de publicació: 2019Pàgina d'inici: 1 Pàgina final: 18ISBN: 978-3-319-95336-6 -
Habilitar a los estudiantes del grado de educación para trabajar los ODS.Taller de Alimentación sostenible. Alfabetización digital e informacional
Nom: Albareda Tiana, S; Vidal Raméntol, S Rol: Autor Data de publicació: 2018Pàgina d'inici: 31 Pàgina final: 46ISBN: 978-84-17690-06-9 -
Escenarios metodológicos para la promoción de la ética ambiental en la docencia universitaria. Valores y compromisos en la conservación ambiental. Actas del I Congreso Español de Ecoética. Chuvieco, E. y Burgui, M
Nom: Albareda Tiana, S Rol: Autor Data de publicació: 2017Pàgina d'inici: 32 Pàgina final: 35ISBN: 978-84-946864-9-8 -
Aportaciones de las religiones a la cohesión social y a la sostenibilidad. Gobernanza y Religión
Nom: Albareda Tiana, S Rol: Autor Data de publicació: 2016Pàgina d'inici: 17 Pàgina final: 30ISBN: 978-84-16383-42-9. -
Pobreza y Desarrollo humano. International Conference Family and Society
Nom: Albareda Tiana, S Rol: Autor Data de publicació: 2015Pàgina d'inici: 673 Pàgina final: 690ISBN: 978-84-606-8395-7 -
The Civilising Footprint: Exposing and Appreciating the Interdependencies of glocal sustainability. Family and Sustainable Development
Nom: Albareda Tiana, S; Vidal Rodà, E Rol: Autor Data de publicació: 2015Pàgina d'inici: 367 Pàgina final: 376ISBN: 978-84-9098-530-4 -
Escenarios para el desarrollo de las competencias: científica, didáctica y de trabajo cooperativo en grupos heterogéneos, en el Grado de Educación Primaria. II Congreso Internacional de Ciencias de la Educación y del Desarrollo
Nom: Albareda Tiana, S; Fernández Morilla, M Rol: Autor Data de publicació: 2015ISBN: En premsa -
Evaluación de competencias genéricas en Sostenibilidad y Responsabilidad Social Universitaria. Experiencias en Docencia Superior
Nom: Fuertes, M. Teresa; Albareda Tiana, S Rol: Autor Data de publicació: 2014Pàgina d'inici: 141 Pàgina final: 159ISBN: 978-84-5705-3-0 -
General skills assessment of sustainability and social responsibility in college. Case Studies in Higher Education
Nom: Fuertes, M. Teresa; Albareda Tiana, S Rol: Autor Data de publicació: 2014Pàgina d'inici: 149 Pàgina final: 164ISBN: 978-1-312-18775-7 -
Evaluación de competencias genéricas en sostenibilidad y responsabilidad social universitaria. Experiencia en docencia superior. Del Valle Mejías, Mª E. (Coord)
Nom: Fuertes, M. Teresa; Albareda Tiana, S Rol: Autor Data de publicació: 2014Pàgina d'inici: 221 Pàgina final: 242ISBN: 978-84-297-7177-0 -
Reducir la Huella Ecológica. Workshop interfacultativo. Retos actuales de educación y salud transcultural II
Nom: Vidal Raméntol, S; Albareda Tiana, S; Alférez Villarreal, A; Fernández Morilla, M; Puig, J. Rol: Autor Data de publicació: 2014Pàgina d'inici: 216 Pàgina final: 223ISBN: 9788416027248 -
Disminución de la Huella Ecológica de los estudiantes. Un caso práctico de sostenibilización curricular. Construyendo la nueva enseñanza superior
Nom: Fernández Morilla, M; Albareda Tiana, S; Vidal Raméntol, S Rol: Autor Data de publicació: 2014Pàgina d'inici: 193 Pàgina final: 201ISBN: 978-84-481-9745-2 -
Educacional nutricional participativa como innovación docente en la formación de maestros del Grado en Educación Primaria. Experiencias e innovación docente en el contexto actual de la docencia universitaria
Nom: Albareda Tiana, S; Fernández Morilla, M; Alférez Villarreal, A; Puig, J.; Vidal Raméntol, S Rol: Autor Data de publicació: 2014Pàgina d'inici: 589 Pàgina final: 593ISBN: 9788415524151 -
Alta contribución de la Huella de Alimentos a la Huella Ecológica de los estudiantes: Detección de necesidades educativas.. Retos actuales de educación y salud transcultural I
Nom: Fernández Morilla, M; Albareda Tiana, S; Vidal Raméntol, S Rol: Autor Data de publicació: 2014Pàgina d'inici: 341 Pàgina final: 349ISBN: 9788416027231 -
La sostenibilidad como elemento de convergencia entre religiones. La gobernanaza de la diversidad religiosa. Personalidad y territorialidad en las sociedades multiculturales
Nom: Albareda Tiana, S Rol: Autor Data de publicació: 2013Pàgina d'inici: 379 Pàgina final: 388ISBN: 978-84-9059-092-8 -
Escenarios metodológicos para la implementación de competencias en sostenibilidad en la Universidad. Aproximación a la Sostenibilidad Curricular
Nom: Albareda Tiana, S; Vidal Raméntol, S; Alférez Villarreal, A; Fernández Morilla, M; Puig, J. Rol: Autor Data de publicació: 2013Pàgina d'inici: Capítulo IIISBN: 978-84-95433-60-2 -
Aportaciones del ecofeminismo al paradigma de la sostenibilidad. Ideología de género. Perspectivas filosófica-antropológica y social
Nom: Albareda Tiana, S Rol: Autor Data de publicació: 2011Pàgina d'inici: 397 Pàgina final: 402ISBN: 978-9968-41-208-7 -
Alianza entre el ser humano y el medio ambiente. El desarrollo humano integral: comentarios interdisciplinares a la encíclica "Caritas in veritate" de Benedicto XVI
Nom: Albareda Tiana, S Rol: Autor Data de publicació: 2010Pàgina d'inici: 195 Pàgina final: 211ISBN: 978-84-938401-0-5
Curs 2024-2025 - Període: 01/09/2024 - 31/08/2025
-
Grau
Grau en Educació Infantil- - Treball Final de Grau
- - Ensenyament i Aprenentatge de Ciències Experimentals 3
- - Treball Final de Grau
-
Màster oficial
Màster Universitari en Formació del Professorat d'Educació Secundària Obligatòria i Batxillerat, Formació Professional i Ensenyament d'Idiomes- - Complements per a la Formació Disciplinària Biologia/Geologia
Curs 2023-2024 - Període: 01/09/2023 - 31/08/2024
-
Grau
Grau en Educació Infantil- - Treball Final de Grau
- - Ensenyament i Aprenentatge de Ciències Experimentals 3
- - Treball Final de Grau
-
Màster oficial
Màster Universitari en Formació del Professorat d'Educació Secundària Obligatòria i Batxillerat, Formació Professional i Ensenyament d'Idiomes- - Complements per a la Formació Disciplinària Biologia/Geologia
Curs 2022-2023 - Període: 01/09/2022 - 31/08/2023
-
Grau
Grau en Educació Primària- - Ensenyament i Aprenentatge de Ciències Experimentals 3
- - Treball Final de Grau
-
Màster oficial
Màster Universitari en Formació del Professorat d'Educació Secundària Obligatòria i Batxillerat, Formació Professional i Ensenyament d'Idiomes- - Complements per a la Formació Disciplinària Biologia/Geologia
-
Altres
Màster en Comunicació, Gestió de Marca i Sostenibilitat en la Indústria de la Moda- - Mòdul 3: Estratègia de Comunicació i Social Media Plan
Curs 2021-2022 - Període: 01/09/2021 - 31/08/2022
-
Grau
Grau en Educació Infantil- - Treball Final de Grau
- - Ensenyament i Aprenentatge de Ciències Experimentals 3
- - Treball Final de Grau
Curs 2020-2021 - Període: 01/09/2020 - 31/08/2021
-
Grau
Grau en Educació Primària- - Ensenyament i Aprenentatge de Ciències Experimentals 2
- - Ensenyament i Aprenentatge de Ciències Experimentals 3
- - Ensenyament i Aprenentatge de Ciències Experimentals 1
Curs 2019-2020 - Període: 01/09/2019 - 31/08/2020
-
Grau
Grau en Educació Primària- - Ensenyament i Aprenentatge de Ciències Experimentals 1
- - Ensenyament i Aprenentatge de Ciències Experimentals 3
-
Altres
Postgrau en Docència de Religió Catòlica en Educació Infantil i Primària- - Cristianisme: Missatge i Moral
Curs 2018-2019 - Període: 01/09/2018 - 31/08/2019
-
Grau
Grau en Educació Primària- - Ensenyament i Aprenentatge de Ciències Experimentals 3
- - Ensenyament i Aprenentatge de Ciències Experimentals 1
- - Ensenyament i Aprenentatge de Ciències Experimentals 2
Curs 2017-2018 - Període: 01/09/2017 - 31/08/2018
-
Grau
Grau en Educació Primària- - Ensenyament i Aprenentatge de Ciències Experimentals 3
- - Ensenyament i Aprenentatge de Ciències Experimentals 1
- - Treball Final de Grau
-
Altres
Postgrau de Capacitació Acadèmica per a la Docència de Religió Catòlica en Educació Infantil i Primària- - Cristianisme: Missatge i Moral
Curs 2016-2017 - Període: 01/09/2016 - 31/08/2017
-
Grau
Grau en Educació Infantil- - Anatomia, Fisiologia i Neurologia del Llenguatge
- - Ensenyament i Aprenentatge de Ciències Experimentals 3
- - Ensenyament i Aprenentatge de Ciències Experimentals 1
- - Anatomia, Fisiologia i Neurologia del Llenguatge
Curs 2015-2016 - Període: 01/09/2015 - 31/08/2016
-
Grau
Grau en Educació Infantil- - Treball Final de Grau
- - Treball Final de Grau
- - Ensenyament i Aprenentatge de Ciències Experimentals 3
- - Ensenyament i Aprenentatge de Ciències Experimentals 1
-
Altres
Postgrau de Capacitació Acadèmica per a la Docència de Religió Catòlica en Educació Infantil i Primària- - Cristianisme: Missatge i Moral
Curs 2014-2015 - Període: 01/09/2014 - 31/08/2015
-
Grau
Grau en Educació Infantil- - Treball Final de Grau
- - Ensenyament i Aprenentatge de Ciències Experimentals 2
- - Ensenyament i Aprenentatge de Ciències Experimentals 1
- - Treball Final de Grau
-
Altres
Postgrau de Capacitació Acadèmica per a la Docència de Religió Catòlica en Educació Infantil i Primària- - Cristianisme: Missatge i Moral
Curs 2013-2014 - Període: 01/09/2013 - 31/08/2014
-
Grau
Grau en Educació Infantil- - Pràctiques Escolars 2
- - Ensenyament i Aprenentatge de Ciències Experimentals 1
- - Ensenyament i Aprenentatge de Ciències Experimentals 2
- - Pràctiques Escolars 2
-
Altres
Postgrau de Capacitació Acadèmica per a la Docència de Religió Catòlica en Educació Infantil i Primària- - Missatge i Moral Cristiana
Curs 2012-2013 - Període: 01/09/2012 - 31/08/2013
-
Grau
Grau en Educació Infantil- - Pràctiques Escolars II
- - Treball Final de Grau
- - Ensenyament i Aprenentatge de Ciències Experimentals 1
- - Ensenyament i Aprenentatge de Ciències Experimentals 2
- - Treball Final de Grau
-
Altres
Postgrau en Declaració Eclesiàstica de Competència Acadèmica- - Missatge i Moral Cristiana
Curs 2011-2012 - Període: 01/09/2011 - 31/08/2012
-
Grau
Grau en Educació Infantil- - Pràctiques Escolars II
- - Ensenyament i Aprenentatge de Ciències Experimentals 2
- - Pràctiques Escolars II
-
Altres
Postgrau en Declaració Eclesiàstica de Competència Acadèmica- - Missatge i Moral Cristiana
Curs 2010-2011 - Període: 01/09/2010 - 31/08/2011
-
Grau
Grau en Educació Primària- - Ensenyament i Aprenentatge de Ciències Experimentals 2
-
Diplomatura
Mestre. Especialitat d'Educació Infantil- - Educació Ambiental, Consum i Salut
- - Practicum 3
- - CC. de la Natura i la seva Didàctica 2
- - CC. de la Natura i la seva Didàctica 1
- - Educació Ambiental, Consum i Salut
- - Practicum 3
-
Altres
Postgrau en Declaració Eclesiàstica de Competència Acadèmica- - Missatge i Moral Cristiana
Curs 2009-2010 - Període: 01/09/2009 - 31/08/2010
-
Diplomatura
Mestre. Especialitat d'Educació Infantil- - Educació Ambiental, Consum i Salut
- - Coneixement Medi Natural, Social i Cultural
- - Practicum 2
- - Practicum 3
- - Educació Ambiental, Consum i Salut
- - CC. de la Natura i la seva Didàctica 2
- - Practicum 2
- - Practicum 3
Curs 2008-2009 - Període: 01/09/2008 - 31/08/2009
-
Diplomatura
Mestre. Especialitat d'Educació Infantil- - Coneixement Medi Natural, Social i Cultural
- - Practicum 1
- - CC. de la Natura i la seva Didàctica 2
- - CC. de la Natura i la seva Didàctica 1
- - Practicum 1
Curs 2007-2008 - Període: 01/09/2007 - 31/08/2008
-
Diplomatura
Mestre. Especialitat d'Educació Infantil- - Coneixement Medi Natural, Social i Cultural
- - CC. de la Natura i la seva Didàctica 2
- - CC. de la Natura i la seva Didàctica 1
Curs 2006-2007 - Període: 01/09/2006 - 31/08/2007
-
Diplomatura
Mestre. Especialitat d'Educació Primària- - CC. de la Natura i la seva didàctica 2