Directorio
EVNITSKAYA, Natalia
Ext. 5270
Departamento de Departamento de Lingüística Aplicada
Grup de Recerca en Adquisició Multilingüe (GRAM)
EVNITSKAYA, Natalia
CV
Perfil del profesor
Professor Contractat Doctor
Departamento de Lingüística Aplicada, Departamento de Lingüística Aplicada. Universitat Internacional de Catalunya
Publicaciones
Artículos
- Batlle, J.; Evnitskaya, N., (2024), "Teachers’ multimodal resources for delegated peer repair: Maximizing interactional space in whole-class interaction in the foreign language classroom", Modern language journal, vol. 108, No. 1, pp. 297-321, ISSN: 0026-7902.
- Evnitskaya, N.; Dalton-Puffer, C., (2020), "Cognitive discourse functions in CLIL classrooms: eliciting and analysing students’ oral categorizations in science and history", International journal of bilingual education and bilingualism, ISSN: 1367-0050.
- Barón, J.; Roquet, H.; Evnitskaya, N.; Navarro, N., (2020), "Pragmatics in teacher talk: the case of pre-Primary Education", English language teaching, vol. 13, No. 8, pp. 168-177, ISSN: 1916-4742.
- Llinares, A.; Evnitskaya, N., (2020), "Classroom Interaction in CLIL Programs: Offering Opportunities or Fostering Inequalities?", TESOL quarterly, ISSN: 0039-8322.
- Jakonen, T.; Evnitskaya, N., (2020), "Teacher smiles as an interactional and pedagogical resource in the classroom", Journal of pragmatics, vol. 163, pp. 18-31, ISSN: 0378-2166.
- Moore, Emilee; Evnitskaya, N.; Ramos-de Robles, L., (2018), "Teaching and learning science in linguistically diverse classrooms", Cultural Studies of Science Education, vol. 13, No. 2, pp. 341-352, ISSN: 1871-1510.
- Torras Vila, B.; Evnitskaya, N., (2017), "Estudiar educació primària en anglès: Factors sociolingüístics influents en l’elecció del grau per part dels futurs mestres", Temps d'Educació, vol. 52, pp. 51-60, ISSN: 0214-7351.
- Evnitskaya, N.; Berger, E., (2017), "Learners’ Multimodal Displays of Willingness to Participate in Classroom Interaction in the L2 and CLIL Contexts", Classroom Discourse, vol. 8, No. 1, pp. 71-94, ISSN: 1946-3014.
Capítulos de libro
- Evnitskaya, N., (2019), "Constructing Cognitive Discourse Functions in Secondary CLIL Classrooms in Spain", Content and Language Integrated Content in Spanish and Japanese Contexts: Policy, Practice and Pedagogy, Palgrave Macmillan. ISBN: 978-3-030-27442-9.
- Morton, T.; Evnitskaya, N., (2018), "Language alternation in peer interaction in Content and Language Integrated Learning (CLIL)", Conversation Analysis and Language Alternation: Capturing transitions in the classroom, pp. 61-82, John Benjamins Publishing Company. ISBN: 978-90-272-0140-9.
- Evnitskaya, N.; Torras Vila, B., (2018), "Factores sociolingüísticos influyentes en la decisión de estudiar el Grado de Educación Primaria en inglés", Los retos de la internacionalización de los grados universitarios en el contexto del Espacio Europeo de Educación Superior, pp. 73-87, EDITORIAL SINTESIS. ISBN: 978-84-9171-099-8.
- Evnitskaya, N.; Jakonen, T., (2017), "Multimodal Conversation Analysis and CLIL classroom practices", Applied Linguistics Perspectives on CLIL, pp. 201-220, John Benjamins Publishing Company. ISBN: 978-90-272-1336-5.
Proyectos de investigación
-
Grup de Recerca Consolidat ‘LLETRA, Educació lingüística i literària’01/01/2017 - 31/12/2019IP: Colomer, T.
Agencia de Gestió d'ajudas Universitaries Investigació AGAUR
-
Trans-CLIL: Integración y evaluación de contenidos curriculares y lengua extranjera en la transición de la educación primaria a secundaria en contextos bilingües01/01/2015 - 31/12/2018IP: Llinares, A.
MINE - MINECO. Ministerio de Economía y Competitividad
-
PATHWAY: Avaluació del projecte d'internacionalització en el Grau d’Educació Primària-anglès UAB: Procés i producte30/06/2016 - 30/09/2018IP: Escobar, C.
Agencia de Gestió d'ajudas Universitaries Investigació AGAUR
-
GUIDEWAY: Recerca sobre el Grau d'Educació Primària en anglès. Guiatge per a l'aprenentatge integrat de continguts acadèmics i el desenvolupament de la competència discursiva15/07/2014 - 30/06/2016IP: Escobar, C.
Agencia de Gestió d'ajudas Universitaries Investigació AGAUR
-
UAM-CLIL research group01/01/2015 - 31/12/2018IP: Llinares, A.
Universidad Autónoma de Madrid
Actividades
- ICLHE Conferences. Integrating Content and Language in Higher Education Ponència "Epistemic tensions in the EMI classroom: A multimodal analysis", 2019.
- International Conference on Interactional Competences and Practices in a Second Language Ponència "Sorry but..A multimodal analysis of student agency in an English medium university lecture", 2019.
- International Conference on Interactional Competences and Practices in a Second Language Presentació de comunicació "“You don’t say “tempo, allegro”: Coteaching in CLIL and the emergence of opportunities for learners’ language development", 2019.
- AILA CLIL ReN Seminar Presentació de comunicació "Cognitive Discourse Functions in primary and secondary CLIL classrooms: Eliciting and analyzing students’ written and oral classifications in science and history", 2018.
- ICCA Presentació de comunicació "Teacher smiles as an interactional and pedagogical resource in the classroom", 2018.
- International Conference on Interactional Competences and Practices in a Second Language Presentació de comunicació "“The first thing that you say is…?”: Enacting, teaching and developing L2 interactional competence in a CLIL Math classroom", 2017.
- GlobELT Conference: International Conference on Teaching and Learning of English as an Additional Language Presentació de comunicació "L2 Classroom Interactional Competence in CLIL and EFL Contexts: A Comparative Perspective", 2016.
- Sociolinguistics Symposium Presentació de comunicació "Facework in peer interaction in tertiary CLIL classrooms: A multimodal conversation analysis perspective", 2016.