07/02/2017

La Dra. Ana Cocho-Bermejo coordina el número 8 de la revista ‘Algorithmic Thinking, archi|DOCT’ com a editora convidada

La Dra. Ana Cocho-Bermejo, sotsdirectora de la School of Architecture de UIC Barcelona i membre del Grup de Recerca d’Arquitectures Genètiques (GENARQ) de UIC Barcelona, juntament amb el Dr. Ramón Sastre, del Laboratori Architectural Innovation and Technology Laboratory, LITA (Barcelona Tech), han coordinat el darrer número de la revista electrònica archiDOCT, que recull articles que exploren la idea del pensament relacional en el disseny arquitectònic.

L’objectiu principal d’aquest número és destacar el treball de recerca doctoral que s’ocupa dels processos de disseny d’escenaris oberts en els quals la tecnologia de la informació té una funció clau, ja que avui dia sembla que hi ha un consens sobre temes actuals de disseny, que emergeixen cap a una variabilitat que s’explora a través de la computació.

Els autors dels articles no només es dediquen a conceptes com variabilitat, disseny paramètric, mitjans digitals, disseny algorítmic, continuïtat o materialització digital i tècniques de fabricació, sinó també a conceptes dins de l’era postparamètrica i la definició del discurs respectiu. Els avenços contemporanis en sistemes basats ​​en la variació contínua desencadenada per la intel·ligència dels seus components que interactuen entre si, es proposen actualment com la causa de les propietats emergents que configuraran el disseny arquitectònic.

ArchiDOCT és una revista electrònica avaluada per especialistes reconeguts amb l’objectiu de fomentar, millorar i promoure la recerca doctoral en arquitectura. El primer punt que subratlla l’originalitat d’aquest esforç és que els autors dels assajos publicats són estudiants de doctorat en arquitectura. El segon punt que subratlla aquesta originalitat és que la revista és una eina d’orientació i educació que té com a objectiu millorar les habilitats d’escriptura dels autors, ja que són assessorats per editors reconeguts per elaborar escrits acadèmicament coherents i rigorosos.