Torna al directori
El nostre equip docent i investigador
FITÓ CARRERAS, Maria
Professor
Ajudant Doctor
Facultat de Ciències de la Comunicació
Departament de
Ciències de la Comunicació
Contacte
Formació acadèmica
-
Comunicació
- Universitat Internacional de Catalunya
-
Llicenciada en Dret
- Universitat Autònoma de Barcelona, Bellaterra (Cerdanyola del Vallès)
Llicenciada en Dret UAB
Doctorand en Comunicació a UIC Barcelona
Experiència professional
Productora de Publicitat Audiovisual a Godó Strategies (Grupo Godó).Publicacions:
'Inmersión sonora: nueva estrategia de marca en tiempos de Podcast', The Conversation España, 13 de diciembre de 2021 (ISSN 2201-5639)
'¿Matará el podcast a la estrella de la radio?', The Conversation España, enero de 2022 (ISSN 2201-5639)
Publicacions
-
REVISTA DE COMUNICACION-PERU, Branded content in the sound medium: comparative study of its suitability in radio versus podcasting El branded content en el medio sonoro: estudio comparativo de su idoneidad en la radio frente al podcasting
Nom: Fitó-Carreras, M.; Vidal-Mestre, M.; Méndiz, A. Rol: Autor Data de publicació: 2024Pàgina d'inici: 73 Pàgina final: 90 Vol.: 23 Núm.: 2DOI: https://dx.doi.org/10.26441/RC23.2-2024-3494 ISSN o títol: 2227-1465 -
AUSTRAL COMUNICACION, The soundtrack of brands. Curation criteria for brand playlist activity as a strategic element of attention economy
Nom: Fitó-Carreras, M.; Freire, A. Rol: Autor Data de publicació: 2024Vol.: 13 Núm.: 2DOI: https://dx.doi.org/10.26422/aucom.2024.1302.fit ISSN o títol: 2313-9129 -
Communication & Society, Branded Podcast Classification Proposal Based on Brand Presence in the Narrative: From Brand-Free to Persuasive Propuesta de clasificación de branded pódcast basada en la presencia de la marca en la narrativa: de la naturaleza brand free a la persuasiva
Nom: Fitó-Carreras, M.; Méndiz, A.; Vidal-Mestre, M. Rol: Autor Data de publicació: 2024Pàgina d'inici: 161 Pàgina final: 176 Vol.: 37 Núm.: 3DOI: https://dx.doi.org/10.15581/003.37.3.161-176 ISSN o títol: 2386-7876 -
Revista de Comunicación, El branded content en el medio sonoro: estudio comparativo de su idoneidad en la radio frente al podcasting.
Nom: Fitó-Carreras, M.; Vidal-Mestre, M.; Méndiz, A. Rol: Autor Data de publicació: 2024Pàgina d'inici: 73 Pàgina final: 90 Vol.: 23 Núm.: 2DOI: https://dx.doi.org/10.26441/RC23.2-2024-3494 ISSN o títol: 1684-0933 -
Quaderns del CAC, Percepción de la audiencia Z de la radio lineal frente al pódcast
Nom: Fitó-Carreras, M.; Vidal-Mestre, M.; Freire, A. Rol: Autor Data de publicació: 2024ISSN o títol: 1138-9761 -
Communication & Society, The Presence of the Brand in the Narrative of Branded Podcasts: A Methodological Proposal for Analysis
Nom: Fitó-Carreras, M.; Méndiz, A.; Vidal-Mestre, M. Rol: Autor Data de publicació: 2024Pàgina d'inici: 161 Pàgina final: 176 Vol.: 37 Núm.: 3DOI: https://dx.doi.org/10.15581/003.37.3.161-176 ISSN o títol: 2386-7876 -
Cuadernos.info, The podcast as a sound experimentation tool for brands: The immersive narrative in Endesa's Sonidos que nos transforman
Nom: Fitó-Carreras, M.; Méndiz, A.; Vidal-Mestre, M. Rol: Autor Data de publicació: 2023Pàgina d'inici: 293 Pàgina final: 312 Vol.: 56DOI: https://dx.doi.org/10.7764/cdi.56.62819 ISSN o títol: 0716-162X 07193661 -
The Conversation, ¿Matará el pódcast a la estrella de la radio?
Nom: Fitó-Carreras, M.; Vidal-Mestre, M. Rol: Autor Data de publicació: 2022ISSN o títol: 2201-5639 -
The Conversation, La inmersión sonora: nueva estrategia de marca en tiempos de pódcast.
Nom: Vidal-Mestre, M.; Fitó-Carreras, M. Rol: Autor Data de publicació: 2021ISSN o títol: 2201-5639
Assignatures impartides
Curs 2024-2025 - Període: 01/09/2024 - 31/08/2025
-
Grau
Grau en Comunicació Audiovisual- - Projecte de Fi de Grau
- - Ràdio
- - Creació Radiofònica
- - Projecte Fi de Grau
- - Comunicació Radiofònica
Curs 2023-2024 - Període: 01/09/2023 - 31/08/2024
-
Grau
Grau en Comunicació Audiovisual- - Projecte de Fi de Grau
- - Ràdio
- - Projecte Fi de Grau
- - Comunicació Radiofònica
- - Ètica i Deontologia de la Publicitat i de les Relacions Públiques
-
Altres
Màster en Comunicació i Màrqueting de Moda. Branding, Esdeveniments i Sostenibilitat.- - Mòdul 8: Posicionament de Producte i Branding
- - La Comunicació Avui: Nous Mitjans i Noves Influències
Curs 2022-2023 - Període: 01/09/2022 - 31/08/2023
-
Grau
Grau en Comunicació Audiovisual- - Ràdio
- - Comunicació Radiofònica
Curs 2021-2022 - Període: 01/09/2021 - 31/08/2022
-
Grau
Grau en Comunicació Audiovisual- - Ràdio
- - Comunicació Radiofònica
Curs 2020-2021 - Període: 01/09/2020 - 31/08/2021
-
Grau
Grau en Comunicació Audiovisual- - Ràdio
- - Comunicació Radiofònica
Curs 2019-2020 - Període: 01/09/2019 - 31/08/2020
-
Grau
Grau en Comunicació Audiovisual- - Ràdio
- - Comunicació Radiofònica
Curs 2018-2019 - Període: 01/09/2018 - 31/08/2019
-
Grau
Grau en Publicitat i Relacions Públiques- - Comunicació Radiofònica
Curs 2016-2017 - Període: 01/09/2016 - 31/08/2017
-
Grau
Grau en Publicitat i Relacions Públiques- - Comunicació Radiofònica
Curs 2015-2016 - Període: 01/09/2015 - 31/08/2016
-
Grau
Grau en Publicitat i Relacions Públiques- - Comunicació Radiofònica
Curs 2014-2015 - Període: 01/09/2014 - 31/08/2015
-
Grau
Grau en Publicitat i Relacions Públiques- - Comunicació Radiofònica
Curs 2013-2014 - Període: 01/09/2013 - 31/08/2014
-
Grau
Grau en Publicitat i Relacions Públiques- - Comunicació Radiofònica
Curs 2012-2013 - Període: 01/09/2012 - 31/08/2013
-
Grau
Grau en Publicitat i Relacions Públiques- - Comunicació Radiofònica
-
Comunicació
- Universitat Internacional de Catalunya
-
Llicenciada en Dret
- Universitat Autònoma de Barcelona, Bellaterra (Cerdanyola del Vallès)
Llicenciada en Dret UAB
Doctorand en Comunicació a UIC Barcelona
Productora de Publicitat Audiovisual a Godó Strategies (Grupo Godó).
Publicacions:
'Inmersión sonora: nueva estrategia de marca en tiempos de Podcast', The Conversation España, 13 de diciembre de 2021 (ISSN 2201-5639)
'¿Matará el podcast a la estrella de la radio?', The Conversation España, enero de 2022 (ISSN 2201-5639)
Publicacions:
'Inmersión sonora: nueva estrategia de marca en tiempos de Podcast', The Conversation España, 13 de diciembre de 2021 (ISSN 2201-5639)
'¿Matará el podcast a la estrella de la radio?', The Conversation España, enero de 2022 (ISSN 2201-5639)
-
REVISTA DE COMUNICACION-PERU, Branded content in the sound medium: comparative study of its suitability in radio versus podcasting El branded content en el medio sonoro: estudio comparativo de su idoneidad en la radio frente al podcasting
Nom: Fitó-Carreras, M.; Vidal-Mestre, M.; Méndiz, A. Rol: Autor Data de publicació: 2024Pàgina d'inici: 73 Pàgina final: 90 Vol.: 23 Núm.: 2DOI: https://dx.doi.org/10.26441/RC23.2-2024-3494 ISSN o títol: 2227-1465 -
AUSTRAL COMUNICACION, The soundtrack of brands. Curation criteria for brand playlist activity as a strategic element of attention economy
Nom: Fitó-Carreras, M.; Freire, A. Rol: Autor Data de publicació: 2024Vol.: 13 Núm.: 2DOI: https://dx.doi.org/10.26422/aucom.2024.1302.fit ISSN o títol: 2313-9129 -
Communication & Society, Branded Podcast Classification Proposal Based on Brand Presence in the Narrative: From Brand-Free to Persuasive Propuesta de clasificación de branded pódcast basada en la presencia de la marca en la narrativa: de la naturaleza brand free a la persuasiva
Nom: Fitó-Carreras, M.; Méndiz, A.; Vidal-Mestre, M. Rol: Autor Data de publicació: 2024Pàgina d'inici: 161 Pàgina final: 176 Vol.: 37 Núm.: 3DOI: https://dx.doi.org/10.15581/003.37.3.161-176 ISSN o títol: 2386-7876 -
Revista de Comunicación, El branded content en el medio sonoro: estudio comparativo de su idoneidad en la radio frente al podcasting.
Nom: Fitó-Carreras, M.; Vidal-Mestre, M.; Méndiz, A. Rol: Autor Data de publicació: 2024Pàgina d'inici: 73 Pàgina final: 90 Vol.: 23 Núm.: 2DOI: https://dx.doi.org/10.26441/RC23.2-2024-3494 ISSN o títol: 1684-0933 -
Quaderns del CAC, Percepción de la audiencia Z de la radio lineal frente al pódcast
Nom: Fitó-Carreras, M.; Vidal-Mestre, M.; Freire, A. Rol: Autor Data de publicació: 2024ISSN o títol: 1138-9761 -
Communication & Society, The Presence of the Brand in the Narrative of Branded Podcasts: A Methodological Proposal for Analysis
Nom: Fitó-Carreras, M.; Méndiz, A.; Vidal-Mestre, M. Rol: Autor Data de publicació: 2024Pàgina d'inici: 161 Pàgina final: 176 Vol.: 37 Núm.: 3DOI: https://dx.doi.org/10.15581/003.37.3.161-176 ISSN o títol: 2386-7876 -
Cuadernos.info, The podcast as a sound experimentation tool for brands: The immersive narrative in Endesa's Sonidos que nos transforman
Nom: Fitó-Carreras, M.; Méndiz, A.; Vidal-Mestre, M. Rol: Autor Data de publicació: 2023Pàgina d'inici: 293 Pàgina final: 312 Vol.: 56DOI: https://dx.doi.org/10.7764/cdi.56.62819 ISSN o títol: 0716-162X 07193661 -
The Conversation, ¿Matará el pódcast a la estrella de la radio?
Nom: Fitó-Carreras, M.; Vidal-Mestre, M. Rol: Autor Data de publicació: 2022ISSN o títol: 2201-5639 -
The Conversation, La inmersión sonora: nueva estrategia de marca en tiempos de pódcast.
Nom: Vidal-Mestre, M.; Fitó-Carreras, M. Rol: Autor Data de publicació: 2021ISSN o títol: 2201-5639
Curs 2024-2025 - Període: 01/09/2024 - 31/08/2025
-
Grau
Grau en Comunicació Audiovisual- - Projecte de Fi de Grau
- - Ràdio
- - Creació Radiofònica
- - Projecte Fi de Grau
- - Comunicació Radiofònica
Curs 2023-2024 - Període: 01/09/2023 - 31/08/2024
-
Grau
Grau en Comunicació Audiovisual- - Projecte de Fi de Grau
- - Ràdio
- - Projecte Fi de Grau
- - Comunicació Radiofònica
- - Ètica i Deontologia de la Publicitat i de les Relacions Públiques
-
Altres
Màster en Comunicació i Màrqueting de Moda. Branding, Esdeveniments i Sostenibilitat.- - Mòdul 8: Posicionament de Producte i Branding
- - La Comunicació Avui: Nous Mitjans i Noves Influències
Curs 2022-2023 - Període: 01/09/2022 - 31/08/2023
-
Grau
Grau en Comunicació Audiovisual- - Ràdio
- - Comunicació Radiofònica
Curs 2021-2022 - Període: 01/09/2021 - 31/08/2022
-
Grau
Grau en Comunicació Audiovisual- - Ràdio
- - Comunicació Radiofònica
Curs 2020-2021 - Període: 01/09/2020 - 31/08/2021
-
Grau
Grau en Comunicació Audiovisual- - Ràdio
- - Comunicació Radiofònica
Curs 2019-2020 - Període: 01/09/2019 - 31/08/2020
-
Grau
Grau en Comunicació Audiovisual- - Ràdio
- - Comunicació Radiofònica
Curs 2018-2019 - Període: 01/09/2018 - 31/08/2019
-
Grau
Grau en Publicitat i Relacions Públiques- - Comunicació Radiofònica
Curs 2016-2017 - Període: 01/09/2016 - 31/08/2017
-
Grau
Grau en Publicitat i Relacions Públiques- - Comunicació Radiofònica
Curs 2015-2016 - Període: 01/09/2015 - 31/08/2016
-
Grau
Grau en Publicitat i Relacions Públiques- - Comunicació Radiofònica
Curs 2014-2015 - Període: 01/09/2014 - 31/08/2015
-
Grau
Grau en Publicitat i Relacions Públiques- - Comunicació Radiofònica
Curs 2013-2014 - Període: 01/09/2013 - 31/08/2014
-
Grau
Grau en Publicitat i Relacions Públiques- - Comunicació Radiofònica
Curs 2012-2013 - Període: 01/09/2012 - 31/08/2013
-
Grau
Grau en Publicitat i Relacions Públiques- - Comunicació Radiofònica