Torna al directori
El nostre equip docent i investigador
FITÓ CARRERAS, Maria

FITÓ CARRERAS, Maria

Professor Ajudant Doctor
Facultat de Ciències de la Comunicació
Departament de Ciències de la Comunicació
  • Formació acadèmica
  • Experiència professional
    • Articles
  • Assignatures impartides

Formació acadèmica

  • Comunicació
  • Universitat Internacional de Catalunya
  • Llicenciada en Dret
  • Universitat Autònoma de Barcelona, Bellaterra (Cerdanyola del Vallès)

Llicenciada en Dret UAB

Doctorand en Comunicació a UIC Barcelona

Experiència professional

Productora de Publicitat Audiovisual a Godó Strategies (Grupo Godó).

Publicacions:
'Inmersión sonora: nueva estrategia de marca en tiempos de Podcast', The Conversation España, 13 de diciembre de 2021 (ISSN 2201-5639)
'¿Matará el podcast a la estrella de la radio?', The Conversation España, enero de 2022 (ISSN 2201-5639)

Publicacions

  • REVISTA DE COMUNICACION-PERU, Branded content in the sound medium: comparative study of its suitability in radio versus podcasting El branded content en el medio sonoro: estudio comparativo de su idoneidad en la radio frente al podcasting
    Nom: Fitó-Carreras, M.; Vidal-Mestre, M.; Méndiz, A. Rol: Autor Data de publicació: 2024
    Pàgina d'inici: 73 Pàgina final: 90 Vol.: 23 Núm.: 2
  • AUSTRAL COMUNICACION, The soundtrack of brands. Curation criteria for brand playlist activity as a strategic element of attention economy
    Nom: Fitó-Carreras, M.; Freire, A. Rol: Autor Data de publicació: 2024
    Vol.: 13 Núm.: 2
  • Communication & Society, Branded Podcast Classification Proposal Based on Brand Presence in the Narrative: From Brand-Free to Persuasive Propuesta de clasificación de branded pódcast basada en la presencia de la marca en la narrativa: de la naturaleza brand free a la persuasiva
    Nom: Fitó-Carreras, M.; Méndiz, A.; Vidal-Mestre, M. Rol: Autor Data de publicació: 2024
    Pàgina d'inici: 161 Pàgina final: 176 Vol.: 37 Núm.: 3
  • Revista de Comunicación, El branded content en el medio sonoro: estudio comparativo de su idoneidad en la radio frente al podcasting.
    Nom: Fitó-Carreras, M.; Vidal-Mestre, M.; Méndiz, A. Rol: Autor Data de publicació: 2024
    Pàgina d'inici: 73 Pàgina final: 90 Vol.: 23 Núm.: 2
  • Quaderns del CAC, Percepción de la audiencia Z de la radio lineal frente al pódcast
    Nom: Fitó-Carreras, M.; Vidal-Mestre, M.; Freire, A. Rol: Autor Data de publicació: 2024
    ISSN o títol: 1138-9761
  • Communication & Society, The Presence of the Brand in the Narrative of Branded Podcasts: A Methodological Proposal for Analysis
    Nom: Fitó-Carreras, M.; Méndiz, A.; Vidal-Mestre, M. Rol: Autor Data de publicació: 2024
    Pàgina d'inici: 161 Pàgina final: 176 Vol.: 37 Núm.: 3
  • Cuadernos.info, The podcast as a sound experimentation tool for brands: The immersive narrative in Endesa's Sonidos que nos transforman
    Nom: Fitó-Carreras, M.; Méndiz, A.; Vidal-Mestre, M. Rol: Autor Data de publicació: 2023
    Pàgina d'inici: 293 Pàgina final: 312 Vol.: 56
    DOI: https://dx.doi.org/10.7764/cdi.56.62819 ISSN o títol: 0716-162X 07193661
  • The Conversation, ¿Matará el pódcast a la estrella de la radio?
    Nom: Fitó-Carreras, M.; Vidal-Mestre, M. Rol: Autor Data de publicació: 2022
    ISSN o títol: 2201-5639
  • The Conversation, La inmersión sonora: nueva estrategia de marca en tiempos de pódcast.
    Nom: Vidal-Mestre, M.; Fitó-Carreras, M. Rol: Autor Data de publicació: 2021
    ISSN o títol: 2201-5639

Assignatures impartides

Curs 2024-2025 - Període: 01/09/2024 - 31/08/2025
  • Grau
    Grau en Comunicació Audiovisual
    • - Projecte de Fi de Grau
    • - Ràdio
    • - Creació Radiofònica
    Grau en Periodisme
    • - Projecte Fi de Grau
    Grau en Publicitat i Relacions Públiques
    • - Comunicació Radiofònica
Curs 2023-2024 - Període: 01/09/2023 - 31/08/2024
  • Grau
    Grau en Comunicació Audiovisual
    • - Projecte de Fi de Grau
    • - Ràdio
    Grau en Periodisme
    • - Projecte Fi de Grau
    Grau en Publicitat i Relacions Públiques
    • - Comunicació Radiofònica
    • - Ètica i Deontologia de la Publicitat i de les Relacions Públiques
  • Altres
    Màster en Comunicació i Màrqueting de Moda. Branding, Esdeveniments i Sostenibilitat.
    • - Mòdul 8: Posicionament de Producte i Branding
    Programa Senior Universitari - Camp Joliu
    • - La Comunicació Avui: Nous Mitjans i Noves Influències
Curs 2022-2023 - Període: 01/09/2022 - 31/08/2023
  • Grau
    Grau en Comunicació Audiovisual
    • - Ràdio
    Grau en Publicitat i Relacions Públiques
    • - Comunicació Radiofònica
Curs 2021-2022 - Període: 01/09/2021 - 31/08/2022
  • Grau
    Grau en Comunicació Audiovisual
    • - Ràdio
    Grau en Publicitat i Relacions Públiques
    • - Comunicació Radiofònica
Curs 2020-2021 - Període: 01/09/2020 - 31/08/2021
  • Grau
    Grau en Comunicació Audiovisual
    • - Ràdio
    Grau en Publicitat i Relacions Públiques
    • - Comunicació Radiofònica
Curs 2019-2020 - Període: 01/09/2019 - 31/08/2020
  • Grau
    Grau en Comunicació Audiovisual
    • - Ràdio
    Grau en Publicitat i Relacions Públiques
    • - Comunicació Radiofònica
Curs 2018-2019 - Període: 01/09/2018 - 31/08/2019
  • Grau
    Grau en Publicitat i Relacions Públiques
    • - Comunicació Radiofònica
Curs 2016-2017 - Període: 01/09/2016 - 31/08/2017
  • Grau
    Grau en Publicitat i Relacions Públiques
    • - Comunicació Radiofònica
Curs 2015-2016 - Període: 01/09/2015 - 31/08/2016
  • Grau
    Grau en Publicitat i Relacions Públiques
    • - Comunicació Radiofònica
Curs 2014-2015 - Període: 01/09/2014 - 31/08/2015
  • Grau
    Grau en Publicitat i Relacions Públiques
    • - Comunicació Radiofònica
Curs 2013-2014 - Període: 01/09/2013 - 31/08/2014
  • Grau
    Grau en Publicitat i Relacions Públiques
    • - Comunicació Radiofònica
Curs 2012-2013 - Període: 01/09/2012 - 31/08/2013
  • Grau
    Grau en Publicitat i Relacions Públiques
    • - Comunicació Radiofònica

Formació acadèmica

  • Comunicació
  • Universitat Internacional de Catalunya
  • Llicenciada en Dret
  • Universitat Autònoma de Barcelona, Bellaterra (Cerdanyola del Vallès)

Llicenciada en Dret UAB

Doctorand en Comunicació a UIC Barcelona

Experiència professional

Productora de Publicitat Audiovisual a Godó Strategies (Grupo Godó).

Publicacions:
'Inmersión sonora: nueva estrategia de marca en tiempos de Podcast', The Conversation España, 13 de diciembre de 2021 (ISSN 2201-5639)
'¿Matará el podcast a la estrella de la radio?', The Conversation España, enero de 2022 (ISSN 2201-5639)

Articles

  • REVISTA DE COMUNICACION-PERU, Branded content in the sound medium: comparative study of its suitability in radio versus podcasting El branded content en el medio sonoro: estudio comparativo de su idoneidad en la radio frente al podcasting
    Nom: Fitó-Carreras, M.; Vidal-Mestre, M.; Méndiz, A. Rol: Autor Data de publicació: 2024
    Pàgina d'inici: 73 Pàgina final: 90 Vol.: 23 Núm.: 2
  • AUSTRAL COMUNICACION, The soundtrack of brands. Curation criteria for brand playlist activity as a strategic element of attention economy
    Nom: Fitó-Carreras, M.; Freire, A. Rol: Autor Data de publicació: 2024
    Vol.: 13 Núm.: 2
  • Communication & Society, Branded Podcast Classification Proposal Based on Brand Presence in the Narrative: From Brand-Free to Persuasive Propuesta de clasificación de branded pódcast basada en la presencia de la marca en la narrativa: de la naturaleza brand free a la persuasiva
    Nom: Fitó-Carreras, M.; Méndiz, A.; Vidal-Mestre, M. Rol: Autor Data de publicació: 2024
    Pàgina d'inici: 161 Pàgina final: 176 Vol.: 37 Núm.: 3
  • Revista de Comunicación, El branded content en el medio sonoro: estudio comparativo de su idoneidad en la radio frente al podcasting.
    Nom: Fitó-Carreras, M.; Vidal-Mestre, M.; Méndiz, A. Rol: Autor Data de publicació: 2024
    Pàgina d'inici: 73 Pàgina final: 90 Vol.: 23 Núm.: 2
  • Quaderns del CAC, Percepción de la audiencia Z de la radio lineal frente al pódcast
    Nom: Fitó-Carreras, M.; Vidal-Mestre, M.; Freire, A. Rol: Autor Data de publicació: 2024
    ISSN o títol: 1138-9761
  • Communication & Society, The Presence of the Brand in the Narrative of Branded Podcasts: A Methodological Proposal for Analysis
    Nom: Fitó-Carreras, M.; Méndiz, A.; Vidal-Mestre, M. Rol: Autor Data de publicació: 2024
    Pàgina d'inici: 161 Pàgina final: 176 Vol.: 37 Núm.: 3
  • Cuadernos.info, The podcast as a sound experimentation tool for brands: The immersive narrative in Endesa's Sonidos que nos transforman
    Nom: Fitó-Carreras, M.; Méndiz, A.; Vidal-Mestre, M. Rol: Autor Data de publicació: 2023
    Pàgina d'inici: 293 Pàgina final: 312 Vol.: 56
    DOI: https://dx.doi.org/10.7764/cdi.56.62819 ISSN o títol: 0716-162X 07193661
  • The Conversation, ¿Matará el pódcast a la estrella de la radio?
    Nom: Fitó-Carreras, M.; Vidal-Mestre, M. Rol: Autor Data de publicació: 2022
    ISSN o títol: 2201-5639
  • The Conversation, La inmersión sonora: nueva estrategia de marca en tiempos de pódcast.
    Nom: Vidal-Mestre, M.; Fitó-Carreras, M. Rol: Autor Data de publicació: 2021
    ISSN o títol: 2201-5639
Curs 2024-2025 - Període: 01/09/2024 - 31/08/2025
  • Grau
    Grau en Comunicació Audiovisual
    • - Projecte de Fi de Grau
    • - Ràdio
    • - Creació Radiofònica
    Grau en Periodisme
    • - Projecte Fi de Grau
    Grau en Publicitat i Relacions Públiques
    • - Comunicació Radiofònica
Curs 2023-2024 - Període: 01/09/2023 - 31/08/2024
  • Grau
    Grau en Comunicació Audiovisual
    • - Projecte de Fi de Grau
    • - Ràdio
    Grau en Periodisme
    • - Projecte Fi de Grau
    Grau en Publicitat i Relacions Públiques
    • - Comunicació Radiofònica
    • - Ètica i Deontologia de la Publicitat i de les Relacions Públiques
  • Altres
    Màster en Comunicació i Màrqueting de Moda. Branding, Esdeveniments i Sostenibilitat.
    • - Mòdul 8: Posicionament de Producte i Branding
    Programa Senior Universitari - Camp Joliu
    • - La Comunicació Avui: Nous Mitjans i Noves Influències
Curs 2022-2023 - Període: 01/09/2022 - 31/08/2023
  • Grau
    Grau en Comunicació Audiovisual
    • - Ràdio
    Grau en Publicitat i Relacions Públiques
    • - Comunicació Radiofònica
Curs 2021-2022 - Període: 01/09/2021 - 31/08/2022
  • Grau
    Grau en Comunicació Audiovisual
    • - Ràdio
    Grau en Publicitat i Relacions Públiques
    • - Comunicació Radiofònica
Curs 2020-2021 - Període: 01/09/2020 - 31/08/2021
  • Grau
    Grau en Comunicació Audiovisual
    • - Ràdio
    Grau en Publicitat i Relacions Públiques
    • - Comunicació Radiofònica
Curs 2019-2020 - Període: 01/09/2019 - 31/08/2020
  • Grau
    Grau en Comunicació Audiovisual
    • - Ràdio
    Grau en Publicitat i Relacions Públiques
    • - Comunicació Radiofònica
Curs 2018-2019 - Període: 01/09/2018 - 31/08/2019
  • Grau
    Grau en Publicitat i Relacions Públiques
    • - Comunicació Radiofònica
Curs 2016-2017 - Període: 01/09/2016 - 31/08/2017
  • Grau
    Grau en Publicitat i Relacions Públiques
    • - Comunicació Radiofònica
Curs 2015-2016 - Període: 01/09/2015 - 31/08/2016
  • Grau
    Grau en Publicitat i Relacions Públiques
    • - Comunicació Radiofònica
Curs 2014-2015 - Període: 01/09/2014 - 31/08/2015
  • Grau
    Grau en Publicitat i Relacions Públiques
    • - Comunicació Radiofònica
Curs 2013-2014 - Període: 01/09/2013 - 31/08/2014
  • Grau
    Grau en Publicitat i Relacions Públiques
    • - Comunicació Radiofònica
Curs 2012-2013 - Període: 01/09/2012 - 31/08/2013
  • Grau
    Grau en Publicitat i Relacions Públiques
    • - Comunicació Radiofònica