UIC Barcelona expandeix la seva promoció internacional a Ghana i a l’Argentina

L’equip de Promoció Internacional del departament de Promoció i Admissions ha fet aquest mes d’octubre una estada a Ghana per explorar possibles vies de col·laboració amb escoles i universitats d’aquest país africà, i per conèixer sobre el terreny els nous assessors comercials externs que treballen per a UIC Barcelona. Aquesta acció respon a l’estratègia d’internacionalització de la Universitat, i per portar-la a terme, l’equip ja suma cinc assessors comercials externs distribuïts a
Ghana, Mèxic i l’Argentina

Durant el viatge a Ghana, l’equip de Promoció Internacional, acompanyat pel gerent, Josep M. Torné, ha establert les línies de treball amb el nou equip d’assessors. Ha mantingut una trobada amb la segona cap de l’ambaixada d’Espanya a Ghana, la Sra. María Avilés Jiménez, i ha visitat diverses escoles privades on s’imparteix el Batxillerat Internacional o programes amb sistema anglosaxó, que faciliten l’accés a UIC Barcelona. Així mateix, durant aquesta estada de quatre dies, també hi va haver temps per a una trobada amb Alma Aschkar, alumni d’Odontologia establerta a Ghana, i per explorar possibles convenis de mobilitat amb universitats africanes.

“L’Àfrica és un mercat en ple creixement i que encara té moltes possibilitats per explorar”, explica el gerent, Josep Maria Torné, que va prendre la iniciativa d’explorar aquest nou mercat. UIC Barcelona aquest curs té 85 alumnes internacionals regulars (de grau i màster) procedents de països africans, i es treballa per augmentar la xifra de potencials alumnes d’aquest continent.

ghana


Sota el guiatge de Banasco Seidu Nuhu, membre de l’organització Nasco Feeding Minds, treballen a Ghana per a UIC Barcelona dues noves assessores comercials, Zeinab i Abigail, que representaran la Universitat en fires i visites a escoles que puguin ser atractives a la zona de l’Àfrica subsahariana. “L’objectiu d’aquesta estratègia és poder atraure estudiants potencials en aquesta regió, especialment d’escoles internacionals, mostrant-nos com una opció atractiva i acadèmicament sòlida. Per això, pensem que la millor opció és oferir un acompanyament personalitzat a través d’assessors que comparteixen la mateixa cultura i que coneixen de prop les diferents casuístiques que puguin presentar-se”, explica Raquel Peula, directora de Promoció i Admissions.

Aquest model que UIC Barcelona ha implantat a l’Àfrica funciona des de fa uns anys a l’Amèrica Llatina, amb la figura de l’assessora comercial Ana Ruvalcaba a Mèxic, i
recentment s’ha incorporat com a assessora comercial Victoria Bravo a l’Argentina, per cobrir de la mateixa manera la zona del Con Sud. D’aquesta manera, UIC Barcelona suma cinc assessors comercials externs en l’equip de Promoció Internacional distribuïts entre aquests dos continents.

En total, als campus de UIC Barcelona hi conviuen 108 nacionalitats i un 30 % de l’alumnat és internacional.