Presentació
La Facultat d’Humanitats organitza anualment el Taller de Sortides Professionals. Es tracta d’una taula rodona en la qual professionals destacats d’àmbits diferents, especialment del món de les organitzacions internacionals i culturals, expliquen la seva realitat i les diferents sortides professionals que tenen avui dia les Humanitats.
24/02/2010: 'Les Humanitats en un món professional canviant I'
Sis professionals de diferents àmbits del món de la cultura van participar el dimecres 24 de febrer en un Taller d'Humanitats dirigit, especialment, a alumnes de batxillerat interessats en les tradicionals "carreres de lletres"; l'objectiu era explicar-los en què consisteixen les Humanitats i quines sortides professionals pot aportar el fet d'haver cursat aquesta titulació.
En l’acte hi van participar experts professionals de diversos àmbits, tots units d’alguna manera pel món de la cultura, independentment de la formació acadèmica inicial. Hi van assistir Antoni Laporte, director de l’empresa ARTImetría; Mónica Seitl, llicenciada en Humanitats i coordinadora d’estudis del FERT Batxillerat; Ainhoa Grandes, directora de la Fundació MACBA; Núria Paricio, directora de la Fundació Tot Raval; Toni Segarra, director creatiu de l’agència de publicitat SCPF, i Gustavo Ron, director de cinema i guionista de pel·lícules com Mia Sarah (2006) i Ways to live forever (2010).
Cada professional va explicar la seva progressió acadèmica i com les seves inquietuds els van portar a tenir la professió actual. Així mateix, els sis convidats van animar l’alumnat a cursar la titulació d’Humanitats per diversos motius: “El que aprens humanísticament no passa de moda, és un referent per avançar”, va dir Gustavo Ron, o “Les Humanitats et donen una cultura general”, “és una titulació que et prepara per a tot en la vida”, van afirmar tant Ainhoa Grandes com Núria Paricio. Toni Segarra va afegir: “Felicitats!, sereu pocs, però diferents!”. A tall d’exemple, Ron va comentar que “un humanista aporta molt al cinema: en el fons el que interessa és el missatge, és el que queda més enllà de l’estètica”.